chiddush logo

מילה זו מילה!

נכתב על ידי eshkalim, 16/8/2019

 

פרשת "מטות" מתחילה ומסיימת בנושא חשוב מאוד: מילה זו מילה!

היא מתחילה בחשיבות קבלת אחריות על נדרים ושבועות שאדם מקבל על עצמו וקיומם.

יש משמעות רבה למה שאנו מוציאים מהפה. החל ממה שזה אומר עלינו וכלה בהשלכות שלהם על אחרים.

כח הדיבור הוא עצום ומסוגל להרים ולהוריד מצב רוח של אחרים, לבנות ולהחריב דימוי עצמי וליצור מציאות חדשה כפי שיודע כל מי ששמע על המושג NLP.

הפרשה מסתיימת בהבטחתם של שבט ראובן, גד וחצי שבט מנשה לעמוד בהתחייבותם ולקבל נחלה במקום שביקשו, מחוץ לארץ ישראל בעבר הירדן המזרחי, רק לאחר שיטלו חלק בירושת הארץ עם אחיהם השבטים.

עובדים יחד, מתאמצים יחד, נחים יחד!

לדיבור יש כח אדיר להוציא את המחשבה אל הפועל.

כמה פעמים הרגשנו שאנו מסוגלים ליותר?

שיש בנו משהו לא ממומש שמחכה להתפרץ החוצה?

אז נכון שהצלחה היא החלטה אבל הדרך להוציא את כוחות הנפש שלנו החוצה היא לא רק דרך המחשבה אלא גם דרך הדיבור והמעשה. הדיבור הוא שלב הכרחי בהפיכת החלטה לתוצאה.

אז למה אנו מפחדים לדבר?


כי כל פעם שהתחייבנו לעצמנו על משהו ולא עמדנו בו, יצרנו לעצמנו אכזבה ותדמית שלילית על עצמנו. לדוגמא אם קבלנו על עצמנו השבוע לצאת להליכה בת חצי שעה ולא יצאנו, בפעם הבאה בו נקבל על עצמנו נשמע את הקול שאומר לנו: "כן, בטח...".

ואם החלטנו לא להתרגז בפעם הבאה שהילד מאבד עשתונות ובסוף מצאנו את עצמנו צועקים עליו, נרגיש אשמה ותסכול על עצמנו שיורידו לנו את החשק לנסות.


הדרך לשבור את אותו הקול ששופט ומבקר אותנו עובר דרך הצלחות קטנות. כל נצחון קטן סודק את חומת האכזבה וכל הצלחה מחזקת את הדימוי שלנו בעיני עצמנו. אנו בונים טיעון חזק מול אותו מבקר עד שהוא פשוט מוריד את הכובע ומצדיע לנו.

גם מבחינה כלכלית רובנו אולי שמחים בחלקנו אבל עמוק בפנים יודעים שעוד קצת לא היה מזיק ושהנושא הזה לרוב נדחק הצידה מפחד, חשש, חוסר הבנה, חוסר ידע, אי נעימות וכו'.

האם אנחנו מנהלים את חיינו או מתנהלים בהם?


האם אנחנו מעיזים לומר מהם החלומות שלנו או שאנו מסתירים אותם כי אין לנו עדיין מושג איך להגיע אליהם ובטוחים ש-"לי זה כבר לא יקרה בגלגול הזה"...

אז חשוב שנדע שזה קורה. זה קורה לאלפי משפחות שהחליטו להפסיק להתנהל ולהתחיל לנהל. ליוויתי עשרות משפחות ואני רואה איך השינוי בחיים שלכם משפיע גם בתחומים אחרים של זוגיות, משפחה, בריאות וכו'

זה קורה לאנשים שהפסיקו לשכנע את עצמם שהם לא מבינים בכסף, כלכלה והחליטו לעשות את הצעד הראשון, לקחת את ההגה של המשפחה לידים ולהתחיל ללמוד.

זה קורה לאלו שמעזים לומר את החלומות שלהם בקול ולחפש את הדרכים המתאימות עבורם לממש אותם.

 

זה מתחיל בהתחייבות. שלנו לעצמנו, שלנו למשפחה שלנו, שלנו לייעוד שלנו.

אז מה הדבר הקטן אותו אתה מבטיח לעצמך לעשות השבוע?

מה הולך להיות הנצחון הקטן שלך?

ואיך תעזרי לעצמך הפעם לעמוד בהבטחה שלך?


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה