chiddush logo

מתיחת בטן כל מה שכדאי לדעת

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 3/9/2019

 כאשר ההיריון, הירידה הדרסטית במשקל, או הגיל המתקדם משאירים את אזור הבטן רפוי וחלש, אנשים פונים למנתח פלסטי כדי לעבור ניתוח מתיחת בטן. פרוצדורה זו היא היבט שכיח בחבילה הטיפולית הנקראת מאמי מייקאובר (Mommy Makeover), כאשר חלק מהנשים להוטות יותר מאחרות להחזיר לעצמן את הגוף הגמיש והחטוב שהיה מנת חלקן לפני ההיריון.

ניתוח מתיחת בטן, שהופך ליותר ויותר מבוקש ושכיח, מיועד לעצב מחדש את קווי המתאר של אזור הבטן לאחר שהעור איבד מגמישותו והשרירים נחלשו בגלל שינויים קיצוניים שהתחוללו בגוף.

הליך הניתוח

הליך מתיחת בטן נמשך כשעה עד חמש שעות ומבוצע בהרדמה כללי. במהלך הניתוח, המנתח הפלסטי מנתק את העור מהרקמה הבסיסי, מטפל ברקמת הבטן ומסיר את כל עודפי הבשר מהאזור.

כאשר אזור הניתוח נרפא לחלוטין (החלמה מלאה עשויה להימשך כ-6 שבועות):

-          אזור הקיבה יהיה מוצק יותר

-          שרירי הבטן יהיו מתוחים יותר

-          מתאר הבטן ישוקם

אם גם אתם שוקלים לעבור ניתוח למתיחת בטן, תשמחו לשמוע שהליך רפואי זה מבטיח יתרונות רפואיים נוספים שכדאי לקחת בחשבון.

ניתוח מתיחת בטן – יתרונות

1.      קל יותר לשמור על משקל גוף תקין

על פי גיליון אוקטובר של כתב העת ׳Plastic and Reconstructive Surgery׳, חוקרים שוויצריים גילו כי מטופלים כבדי משקל שעברו ניתוח להפחתת גודל הקיבה כדי לרדת במשקל, היו בעלי סיכוי גבוה יותר לשמור על המשקל הנמוך לאחר הניתוח, אם עברו בזמן ההליך גם ניתוח מתיחת בטן.

למעשה, מטופלים ששילבו את שתי הפרוצדורות (הפחתה במשקל ומתיחת בטן) עלו במשך שנה 1 ק״ג אחד בממוצע, לעומת עלייה של 4 ק״ג של מטופלים שעברו רק ניתוח להפחתת גודל הקיבה, ללא מתיחת בטן. בעקבות ממצאים אלה טוענים החוקרים שמתיחת בטן עשויה להיות חיונית לאנשים שעברו ניתוח לירידה במשקל.

2.      שיפור היציבה

נשיאת עודפי עור על הגוף בשילוב עם שרירי בטן מוחלשים עלולה להוביל למצב שנקרא לורדוסיס (lordosis), שהיא ׳התנודדות לאחור׳. יציבה המלווה לפעמים גם בכאבי גב.

מכיוון שמתיחת בטן מחזקת ומהדקת את שרירי הבטן, היא גם הופכת את עמוד השדרה לתומך יציב יותר בגוף, כך שלאחר הניתוח יוכל המטופל לעמוד יותר ישר. כל כאב גב שנגרם אולי על ידי מצב רפואי קודם, יוכל להיעלם או להצטמצם כתוצאה ממתיחת הבטן.

3.      שיפור מצבים של דליפת שתן

נשים לאחר לידה מפתחות לפעמים תופעה של דליפת שתן. מצב שבו השלפוחית נוטה להתרוקן בזמנים מביכים, לרוב כאשר משתעלים, מתעטשים, צוחקים או מתעמלים.

מנתח פלסטי יוכל לעזור לטפל במצב זה כאשר בזמן הניתוח למתיחת בטן הוא יבצע גם חסימת שלפוחית השתן ברקמות רכות. כאשר משלבים את שני הטיפולים האלה מובטח הליך רפואי בטוח וסיום התופעה של דליפת שתן מביכה.

4.      הקלה במקרים של בקע – הרנייה (Hernia)

בקע גחון יכול להתפתח כאשר שרירי הבטן נחלשים. במקרים מסוימים הבקע מתרחש לאחר ניתוח קיסרי או ניתוח לכריתת רחם. בקע גחון נוצר כאשר המעי או רקמת הבטן מתחילים לדחוף את דופן הבטן קדימה.

המנתח הפלסטי יכול לטפל בבקע גחון תוך כדי הניתוח למתיחת בטן. הליכים משולבים אלה הם בטוחים, פרקטיים ויכולים לחסוך כסף על הוצאות רפואיות נוספות ועל זמן התאוששות והחלמה.

5.      הגברת כושר הסיבולת בעת האימון הגופני

עודפי עור ושרירי בטן חלשים יכולים להקשות על הביצועים בעת האימון הגופני. מתיחת בטן יכולה להחיות מחדש את אהבת המטופל לריצה, להליכה ולפעילויות אירוביות אחרות.

ידוע כי פעילות גופנית היא נהדרת ללב ולרווחתו הכללית של האדם. פעילות גופנית תכופה וקבועה יכולה גם לעזור לכם לשמור על משקל הגוף הנמוך שהצלחתם להשיג בעמל רב.

דברים נוספים שחשוב לדעת

עם כל היתרונות הרפואיים הללו, והשיפור הרב בהערכה העצמית של מי שעבר ניתוח למתיחת בטן, קל להבין למה כל כך הרבה גברים ונשים בוחרים לעבור הליך זה כניתוח קוסמטי משנה חיים.

יחד עם זאת, יש לציין שמתיחת בטן עדיין נחשבת לניתוח משמעותי, עם כל הסיכונים הנלווים לכול הליך כירורגי, כולל זיהום.

מסיבה זו חשוב לתאם פגישה עם מנתח פלסטי מיומן ואמין אשר קודם כל יבטיח שאתם במצב בריאותי מיטבי. אנשים שבריאותם בדרך כלל אינה טובה, עלולים לסבול מהשפעות שליליות לאחר שעברו הליך ניתוחי.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע