chiddush logo

אימוץ ילד בישראל

נכתב על ידי אביהו ח, 14/3/2020














https://yeladim.org.il/portfolio-items/melavot/





“משפחה מלווה” היא משפחה שמוכנה ללוות ולארח ברציפות ולאורך זמן, ילד שמתחנך בפנימייה. ילד שמשפחתו אינה יכולה לטפל בו ולדאוג לצרכיו או ילד שהתייתם. האירוח מתקיים בשישי-שבת אחת לשבועיים, בחגים ובחופשות ארוכות.

הילדים עבורם אנו מחפשים משפחות הינם בטווח הגילאים 8-18, בנים ובנות.
“המשפחה המלווה” יכולה להיות משפחה שיש בה זוג הורים או משפחה חד-הורית; משפחה  עם ילדים גדולים או קטנים; משפחה חרדית, דתית, מסורתית או חילונית.
הניסיון מראה שמשפחות צעירות שמטופלות בתינוקות ובילדים קטנים (עד גיל 6 בד”כ) מתקשות להכיל את הקשר לאורך זמן.

“המשפחה המלווה” מאפשרת לילד לחוות משפחתיות, חום ואהבה. תא משפחתי שמעודד  ומחזק את הילד ומממש עבורו את חווית המשפחה שכל כך חסרה לו.
ילד שיוצא בקביעות למשפחה מלווה חווה חוויות אישיות ומשפחתיות משמעותיות ולעיתים חדשות ומפנים את דרכי התנהלותה הנורמטיביים והמיטיבים.

רוצים להיות משפחה מלווה?

מלאו את הטופס הבא:

הקריטריונים הנדרשים לשמש כמשפחה מלווה:

מאפיינים משפחתיים: 

דמות הורה משמעותיניסיון בגידול ילדיםיציבות במקום המגורים ובתעסוקהרצון ונכונות של כל בני המשפחה לקחת חלק בתהליך (ילדי המשפחה המלווה מהווים גורם חשוב להצלחתו של האירוח וליכולתו של הילד המתארח להשתלב במשפחה ובסביבה הקרובה)מקום פיזי… מיטה פנויה, מקום במכונית.נדרשת הבנה שילד/ה נוסף יצטרף ויהיה חלק מהאירועים המשפחתיים וכד’.


כישורים: 

פניות רגשית ויכולת של בני המשפחה להכיל קשר ולהתמיד בו, מסוגלות הורית להציב גבולות בצד גמישות ופתיחות, יכולת נתינה,  יכולת התמודדות עם מורכבות רגשית, יכולת לשיתוף פעולה עם כלל הגורמים המטפלים בילד/ה.

האם הקשר תמיד מצליח?

יחסי הגומלין המתפתחים בין הילד למשפחה המלווה ובין המשפחה המלווה לילד אינם שונים מכל יחסים בין אנשים. לכן, לצד קשרים שיצליחו להתפתח לקשר משמעותי יהיו גם מקרים שלא יצליחו.  לפעמים הילד חוזר בו מהרצון להיות בקשר עם המשפחה המלווה, כי הוא מרגיש שהוא בוגד במשפחתו הביולוגית. לעיתים, המשפחה המלווה בוחרת, מסיבותיה היא, שלא להמשיך בליווי. ולפעמים המשפחה הביולוגית מתנגדת להמשך הסידור.
אבל, ב”ילדים בסיכוי”, מאמינים שלכל ילד מגיעה משפחה, ואנחנו פועלים ללא לאות בשיתוף צוות הפנימייה כדי למצוא את המשפחה המתאימה לילד/ה.

האם הילד נמצא בקשר עם משפחתו הביולוגית?

מקרב הילדים להם אנחנו מחפשים משפחה מלווה ישנם שנמצאים בקשר טלפוני או שנפגשים עם אחד מהוריהם או מבני משפחתם הקרובה (סבא/סבתא דוד/דודה) וישנם ילדים ללא משפחה כלל  שאין להם עם מי להיות בקשר.
המשפחה המלווה אינה נמצאת בקשר עם המשפחה הביולוגית אולם היא מקבלת מידע ראשוני (תוך חתימה על סודיות) על המשפחה הביולוגית.
ילד שיש לו משפחה ביולוגית אינו יכול לצאת למשפחה מלווה ללא ידיעתה ואישורה של המשפחה הביולוגית.

מה תורמת ההתנדבות למשפחה המלווה?

הלכידות המשפחתית גדלה, הילדים נחשפים לעולמות שלא הכירו. ההתנדבות מסייעת למשפחה ליישם ערכים של נתינה, עזרה, ראיית האחר ועוד.
זוהי חוויה משפחתית מאתגרת ומלאת סיפוק לכל אחד מבני המשפחה ולמשפחה כולה יחד.

חשוב ביותר!

לכל אורך תהליך ההכרות הבדיקה והליווי, מלווה המשפחה על ידי איש מקצוע שמכיר את הילד. המשפחה אינה לבד, יש לה למי לפנות בכל התייעצות ושאלה.
במידה ומסיבה כלשהי נראה שהליווי לא מתאים למשפחה, רצוי להגיד “לא” כבר בתחילת התהליך, ולא לאחר שהתחיל, על מנת לא לייצר לילד/ה חוויה נוספת של דחייה וכישלון.
לבחינת אפשרות לשמש כמשפחה מלווה, יש לבדוק אם אין הרשעה או עבר פלילי לאחד מבני המשפחה. משפחה מלווה מבוטחת על ידי הפנימייה.

איך מצטרפים למאגר המשפחות המלוות?משפחות המעוניינות לשמש כמשפחות מלוות, מוזמנות לפנות אלינו באמצעותמילוי שאלון אינטרנטי (לינק) זאת על מנת לבדוק האם המשפחה עומדת בקריטריונים הבסיסיים. משפחות אלו יוזמנו למפגש ויוכנסו למאגר המשפחות המלוות.פנימייה הזקוקה למשפחה מלווה לחניכ/ה תכנס למאגר למציאת משפחה שעשויה להתאים לילד/ה עפ”י פרמטרים שונים (גיל, מרחק גאוגרפי וכו’), אז ייווצר קשר בין הפנימייה למשפחה ויתחיל תהליך ההיכרות ובדיקת ההתאמה לילד/ה ספציפיים.הפנייה למשפחה עשויה לקחת זמן זאת בהתאם לצרכי חניכי הפנימיות הזקוקים למשפחות מלוות.אנו, ב”ילדים בסיכוי” נשמור על קשר עם המשפחות במאגר באופן פרטני, אזורי וארצי ונהייה כתובת עבורן לאורך התהליך.אנא התאזרו בסבלנות כי “כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו” (הרב שלמה קרליבך)השותפים והתורמים לתכנית:

ג’וינט ישראל אשלים, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים – שירות ילד ונוער, עמותת “כחוט השני”

כתבות

משפחה כן בוחרים

מצאתי את עצמי בגיל 35 אמא לבת 20. פגשתי אותה בלי שהיו לי כלים להתמודד עם קשיי גיל ההתבגרות, של שתינו. אבל כמו בכל משפחה, גם כשהעצבים עלו לפעמים על גדותיהם, האהבה ניצחה..  קרא עוד >

“למה אני בפנימייה והילד שלכם לא?”

שלוש נשים בעלות משפחה וקריירה מצליחה החליטו לארח באופן קבוע ילד מפנימייה בסופי שבוע וחופשים. "בהתחלה הוא כל הזמן בירר האם באמת נגיע לקחת אותו, ועד מתי נהיה איתו". מאת:קרא עוד >

Design by Ayala Eylath   ⋅   Developed by EOI - Web Like This!








בית יציב, ילדים ממושמעים: הזכות לקיים את מצוות הטהרה. צפי
הידברות כ"ה טבת התשע"ט | 02.01.19 | 12:17
מצווה שהיא רק שלך, תבנה לך בית יציב וחזק, תתן לבעל ולילדים משענת, ותגרום לך להרגיש אהובה ומחוברת. צפי 

לכתבה המלאה:

https://www.hidabroot.org/article/1119760

כתבה זו נשלחה מהאפליקציה של הידברות למכשירים ניידים.
אימוץ ילד

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה