chiddush logo

טיולים וביקור בקברי צדיקים ומקומות קדושים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 2/4/2020

ארץ ישראל הייתה מעצמת תיירות לפני עידן הקורונה , רק לשם השוואה בשנת 2011 הגיעו לישראל כ -3 מיליון תיירים ואילו שנה קודמת ב – 2019  הגיעו כ -5 מיליון תיירים. בארץ ישראל יש הרבה אפשרויות טיולים והרבה מסלולי טיול  אל אף גודלה הקטן. טיולים בארץ היו תמיד משאת ליבם של העם היהודי לדורותיו,  זאת מכמה טעמים: הראשונה, באזורה הצפוני של ישראל נמצאים כמה מהמקומות הקדושים לנו היהודים , אחד מהם שמהווה מוקד עלייה לרגל מידי שנה בל"ג בעומר הוא  קבר רבי שמעון בר -יוחאי אשר בהר מירון.

 

זהו אתר של קברי צדיקים  מהמפורסמים בישראל הזוכה לביקורים רבים מאוד (הידעתם שקבר רבי שמעון בר יוחאי נמצא במקום השני אחרי הכותל המערבי מבחינת כמות מבקרים), ומידי שנה מתקיים שם טקס ההילולה הידוע  המושך אליו רבבות של "לבבות יהודיים" המגיעים אליו מכל חלקי הארץ ואף יהודים מהתפוצות.
מעבר להיותו של הר מירון מקום הנוסך קדושה והילה , יש בו שמורת טבע יפהפייה עם מסלול הליכה מעגלי השוכן בקודקוד ההר ובהחלט יכול להיות השלמה לאחר עלייה לרגל  לקברו של הצדיק רבי שמעון בר יוחאי .

 

השילוב  האופטימלי בין ביקור בקברי צדיקים באזור הצפון וביקור בשמורות טבע מרהיבות מקרבות את האדם בין בורא עולם שהוא יוצר הטבע לבין דמויות חשובות ביהדות אשר ביקור בקבריהם מעניק סגולות כגון : זיווג ,פרנסה טובה צדיקים אלה הם הגשר והדרך ליצור קשר עם בורא עולם .

הסיבה השנייה היא באזור המרכז, בירושלים נמצא הלב של העם היהודי שגולת הכותרת היא הכותל המערבי ושרידיו של בית המקדש המוטלים לצידו. גם בירושלים  וסביבתה  נמצאים אתרי פיקניק רבים כגון : יער ירושלים, יער עמינדב, ושמורת הטבע עין חמד הטובלת במעיינות וצמחייה ירוקה ומרגיעה, בתקופות חג כגון :חוה"מ פסח  וחוה"מ סוכות מקומות אלה ואחרים זוכים לביקורים רבים. עוד מקום שהוא אטרקציה לילדים ולכל המשפחה  בירושלים : "גן החיות התנכי" ,
הגן מלא עד אפס מקום בתקופות שציינתי גם כי הוא קרוב לירושלים וגם כי הוא מכיל בעלי חיים רבים מהתקופה המקראית שרוכזו כאן , למשל תיבת נוח – מתחם עם בעלי חיים מהתקופה התנכית.

 

גם באזור הדרום נמצאת אחת מנקודות הציון החשובות של העם היהודי בהיסטוריה הקדומה, מדובר על "מצדה"  אמנם המקום שימש בתור ארמונו ומבצרו של המלך הורדוס הרומאי , אך בשנת 63 לספירה, תקופת המרד הגדול,  לפני חורבן בית שני , התבצרו מורדים יהודים על הר המצדה , הרומאים צרו עליהם , ואז שאפסו סיכוייהם להינצל  מהלגיון הרומאי שצר עליהם , אותם מורדים העדיפו להתאבד מאשר לשעבד את נפשותיהם לרומאים.

 

לסיכום ארץ ישראל , משאת ליבו של העם היהודי בארץ ובעולם נמצאת כאן פה ,קברי צדיקים; מערות קבורה; קברי אבות ואימהות רוחניים(מערת המכפלה, קבר דוד המלך, קבר רחל ועוד..); הכותל והר הבית;  שרידיהם של בתי כנסת עתיקים ועוד. לצידם נמצאים עשרות אתרי טבע וטיול שיכולים להיות השלמה אופטימלית לביקור בם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע