chiddush logo

מחשבות על תקופת הקורונה 2

נכתב על ידי berkovitz2019, 23/4/2020

 

Ari berkovitz [email protected]

Tue, Mar 24, 11:56 PM
to ariel
 
בס"ד

 

אני שומע הרבה לאחרונה בייחוד בתקופת הבידוד בצל הקורונה אמירות שמציעות דרכים להעביר את הזמן בכל מיני סדרות או משחקי מחשב.

אמירה זו צורמת לי באוזן מאוד מאוד והסביר את דברי בע"ה.

עם ישראל זרע אברהם אוהבי, תלמידו הנאמן של אברהם אבינו.

בבראשית פרק כ''ד פסוק א' כתוב: "ואברהם זקן בא בימים וה' בירך את אברהם בכל"

הרד"ק אומר על המילים "בא בימים": " שהם השלמת ימי האדם בעולם"

כלומר: אברהם אבינו חי בצורה כזו שכל יום ויום הוא מיצע בתכלית השלמות ובשיא החיוניות.

עם ישראל כקולקטיב חי בתפיסה הרוחנית הזו, עם ישראל לא בא לחיים על מנת לבזבז את הזמן ולזרוק אותו לפח, עם ישראל בא על מנת העניק תוכן משמעותי, אידיאלי ומהותי לזמן כולו.

אנחנו עם שמקדש את הזמן כמו שהגמרא במסכת ברכות דף מט אומרת שכתוב שאנחנו מברכים בכל חג: "מקדש ישראל והזמנים" מקשה רבנו הרב צבי יהודה איך אפשר לחתום בשתיים כלומר: ב-2 דברים גם בישראל וגם בזמנים הרי כלל נקוט בידינו "שאין עושים מצוות חבילות חבילות"(פסחים דף קיב) אלא לא, הקב"ה מקדש את ישראל ומתוך הקדושה הייחודית הזו ניתן רשות לאומה הישראלית לקדש את הזמנים ע"י בית דין, כלומר: לעם ישראל יש כוח עצום ביותר להחדיר קדושה אל תוך המציאות הזמנית ע"י בית דין שעם ישראל החליט אותו.

עם ישראל הוא עם שכל תפקידו בעולם זה לחבר את השמיים ואת הארץ, לחבר את הקודש העליון אל תוך עולם המעשה ומתוך התפקיד הרם והנישא הזה יש לנו אחריות עצומה לקדש כל רגע ורגע מחיינו.

אינינו כמו הגויים שהם "שכחי אלוקים" כלומר שכחי המגמה האולטימטיבית של כל המציאות כולה להופיע את דבר ה' אלא אנו יוצקים את הזמן הקדוש בתוך החיים ההווים ומתוך כך מבסמים ומעלים את כל המציאות כולה לתוכן אלוקי אחר ממה שהיא מכירה מתוך ההסתכלות הזמנית והצרה.

זוהי המתנה הכי גדולה שאנו יכולים לתת לכל האנושות כולה, להראות לכל באי עולם שאנו יוצקים מהות בזמן ולא נותנים להיסטוריה העולמית ככה לחלוף לה.

לכן מתוך כך מתבררת לנו יותר ההבנה איך צריך לנהוג כשיש זמן, כל עת היא מיוחדת למשהו מסוים, אין עת שיוצאת מן הסדר הכללי "לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמיים"(קהלת ג,א), ובייחוד העת המיוחדת הזאת- עת מגפת הקורונה.

בעת הזאת מוכרחים אנו ללמד זכות על עם ישראל, להרבות אהבה ולא חלילה שנאה, להרבות אחדות ולא חלילה פירוד, להרבות תורה ומצוות ולא חלילה זריקת הזמן הכול כך יקר וחשוב לנו אל תוך פח ההיסטוריה.

מוכרחים לזכור שדווקא בעת הזאת הננו נמדדים ע"י בורא עולם מה באמת חשוב לנו, מה באמת ממלא את כל אישיותנו ומתווה את דרכנו והעת הנסתרת והפלאית הזו תשפיע לנו על כל מהלך חיינו הפרטית והכללית.

אז מה אני ממליץ לעניות דעתי כדי לנצל את הזמן ואת המצב בצורה מהותית ולא להיכנע לבזבוז חסר תכלית של זמן כל כך יקר:

1) קודם כל זה עת רצון לתפילה גדולה על עם ישראל והעולם כולו, זה הזדמנות פז שבימות השגרה של היום יום קשה מאוד לבצע אותה, להיות כללי, לחשוב כלליות, לכוון במילים של התפילה ביותר וכמו שהרב מגדיר את זה הכי טוב: "לחשוב ישראליות, להרגיש ישראליות, לחיות חיים ישראליים, לראות בשמחת ישראל זאת היא מגמה עמוקה גבוהה ורחבה, מלאה טל חיים של קודש.."(אורות ישראל ג,ה)

 

2)להתנתק ככל הניתן מהמבט הקטן והשטחי של התקשורת, לצערי בשנים האחרונות יושבי האולפן משתמשים ככל הניתן בטריקים שונים ומשונים כדי להוריד את רוח העם, ליצור טראומה ופחד אצל אנשים ולהימנע מלתת דיווחים ישרים ואמיתיים למה שקורה בעם ישראל, חשוב להגיד שלא כולם כך ויש גם קול אמיתי מבין כל הקוצים והחוחים של "התשקורת".

במקום לחזק לצערי הם מחפשים אשמים וזה לא הזמן! הזמן עכשיו להתאחד ולחזק את עם ישראל נגד הקורונה.

אדם שמחובר כל הזמן לתקשורת אין לו תקווה ובטחון בה' שהעתיד יאיר לנו, יש לו הסתכלות פסימית על המציאות והוא מאבד את הראייה הישרה שלו על מה שעובר על עם ישראל, חבל מאוד שאנו מאבדים אוצרות נפלאים עבור "נזיד עדשים".

צריך להשתדל להיות מעודכן במה שקורה אבל להיזהר שזה לא ימלא נפח גדול מהזמן, מומלץ לפני השינה להתעדכן במה שקורה ולעשות דברים יותר חשובים ומועילים לאומה ביום יום.

3) להנות מהמשפחה ככל הניתן( ויש הרבה זמן..(:  ), לא לפחד ממריבות ולגלות כמה יש בתוכנו עקרונות של משפחה אחת גדולה.

4) ללמוד תורה: זה הדבר הכי חשוב בעיתים כאלה שחלקנו לא בחזית המאבק הרפואי מוכרחים ללמד זכויות על עם ישראל ע"י לימוד התורה הקדושה.

כמובן דף היומי למי שעושה זה מפעל מבורך שמרבה תורה בעם ישראל.

כמה שיותר להשתדל להרבות תורה, מצוות ומעשים טובים למען עם ישראל, כל מעשה אפילו הקטן ביותר פועל בכל העולמות ומליץ יושר על עם ישראל כולו, מוכרחים לאסוף זכויות!!

בייחוד בני ישיבות מוכרחים לשמור על קביעותה של תורה וביותר בבית ששם אנו מראים יותר להקב"ה שאנו לא חלילה זונחים את תורתו ומניחים אותה בקרן זווית.

5) מיזם "ערבות המונית" שמאחד את עם ישראל בחסד גדול כללי, מצווה להיות חלק ולהיות שייך לאחדות הגדולה הזאת, חפשו בגוגל...

6) ממליץ על ספר קריאה: "האיש נגד הזרם" על חייו ופועל של הרב קוק, ספר נפלא מאוד שלי אישית שינה את ההסתכלות על דמותו של הרב,  שוב.. חפשו בגוגל..

אסיים בדברי מורנו ורבנו הרב קוק זצ"ל מאגרת שע"ח המפורסמת: "כי כל זמן מאיר בתכונתו, ועצת ה' אשר יעץ להחל אור גאולה מעולפת במטמוני מסתרים, כמו שאנו רואים בעינינו(מה נגיד היום!) ומוקפת בהמון נגעים דל עניי הדעת סובלי חלאים רוחנים- ודאי לא יועילו כל חשבונות העולים בלב אדם שמחשבותיו הבל נגד עצת ה' העליונה אשר דבר טוב על ישראל ..."

וכן הזמן הזה למרות שאינינו יודעים מה ילד יום יש בנו וודאות של אמונה שהזמן הזה מאיר מהזיו האלוקי של הקב"ה ומקדם לנו את הגאולה שלה כל כך אנו מצפים ומייחלים.

נשאר לנו רק להיות חלק במהלך הגאולתי הגדול של שיבת ציון ולא לעמוד בצד ולצפות, אנחנו חלק מההיסטוריה המופלאה הזאת!

 

 

 


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע