chiddush logo
נכתב על ידי חי, 19/8/2012

שלום לכולם. יש לי בעיה בבית שקשה לי להתמודד אתה. זאת בעיה נפוצה. והיא הפאה. אשתי הולכת עם פאה וזה מאד מציק לי. ניסיתי הרבה דרכים ולא הצלחתי להניע אותה מזה. אם יש משהו שיודע ומבין. ויכול לתת לי עצה אני יודה לו מאד!:)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (16)
יואל בן עמי (31/1/2019)
אינני מבין מה מציק לך, הרי דעתם של של רוב גדולי הדור שמותר לאשה לחבוש פאה, ואף יש רבים הסוברים שזה עדיף! קרא את הספר הזה, אולי יעזור לך:

https://goo.gl/D1n9N5
1565 (21/10/2012)
זה הולך הפוך - כשאתם מרגישים יחידה אחת ממילא הביקורת נאמרת בצורה הנכונה (כדלקמן) אך הבעיה שלא מרעננים את התחושה האמיתית (!) של ה'והיו לבשר אחד'.

אמרת פעם ביקורת לעצמך? איך זה היה נראה? כמה עידוד נשזר בה? ["כמובן שאתה אלף רמות מעל כולם אבל דווקא לכן נדרש ממך יותר" או "אגב חורפיה שבשתיה" וכהנה וכהנה], מעולם לא השארת את עצמך מובס [אלא א"כ אתה חי עם הלקאה עצמית שזה סיפור בפני עצמו איך להתמודד עם זה].
א"כ, למה אישתך שונה? והיא מרגישה זאת!! אשה מרגישה ה כ ל !
זכורני שלפני חתונתי ישבתי וחשבתי (את מה שמסתמא חושבים כולם...) מי ערב לי שכל חיי אהיה מאושר כמו שזה נדמה עכשיו, מנין לי שאסתדר גם בשגרת החיים המייבשת וכו' וכו' ואז חשבתי לעצמי שאין כל סיבה לדאגה, פשוט אתייחס אל אשתי כמו שאני מתייחס אל עצמי, ומתחילה אתרגל להסיר את כל המחיצות (ברגשותיי הפנימיים האמיתיים ולא לטפח רק את הקשר החיצוני וכו') ולהתייחס לאשתי כחלק ממני. ובזמ
(להמשך התגובה לחץ כאן )

דביר (20/10/2012)
טענת שהאיש והאישה הם יחידה אחת והביקורת בונה ומשביחה.
אנו רואים שרוב הביקורות נגמרות במריבות והסתגרות של הצדדים, איך לפי שיטתך מבקרים נכון ומצליחים לבנות?
1565 (20/10/2012)
אודה לך , דביר, אם תבאר את דבריך יותר.

אשמח לדון בנושא. תודה.
דביר (19/10/2012)
1565 איך אתה מציע לפתור את המחלוקת?
1565 (17/10/2012)
איני יכול להתאפק מלומר:
נכתבו כאן הרבה תגובות שהצד השוה שבהן הוא היחס ה"דמוקרטי" לאשה (כביכול)
היא אדם לעצמה.. היא תעשה מה שהיא מבינה.. וכו' וכו',
ועלינו להתבונן, האם זו לא כפירה בנאמר : והיו לבשר אחד?
אין היחס כשני יחידים אלא כיחידה אחת שלימה ומשלימה.
אין הביקורת מטיחה אלא בונה ומשביחה.

מי שחיי הנישואין שלו בנויים על המשפטים הנ"ל "גם היא אדם לעצמה" וכדו' הוא ממש מפספס את החיים.

נקודה למחשבה!!!
1565 (17/10/2012)
לדעתי [אחרי שנים רבות של עיסוק מעמיק בנושא] כל הדיון על הנושא הוא עקר.
בענין המותר והאסור לפי ההלכה ידונו פוסקי הדור ואיש כרבותיו ינהג - לא זה הנושא.
אין אדם אשר יהין לחלוק על ההלכה הבסיסית ביותר בצניעות האשה ש"כל כבודה בת מלך פנימה" ואין חולק על כך שאיסור מדאורייתא הוא לאשה להתנהג באופן שאינו צנוע בתכלית ולו רק מפני האיסור "לפני עור לא תתן מכשול" אך רבים הם הפסוקים האחרים המורים על ציווי השי"ת לעמו שיהיו קדושים והוא מצות עשה מן התורה (ואכ"מ) וא"כ פשוט שאסור לאשה להתנהג באופן שאינו קדוש. וזה כולל ה כ ל.

וממילא:
אין הנושא: פאה - כן או לא.
אלא: צניעות - כן או לא.

רוב אלו הדוגלים בחבישת הפאה (בלי להכליל) אין מקפידים עם נשותיהם גם על דברים רבים נוספים שאין קדושת המקום מאפשרת את הזכרתם אבל כל מי שלא נהג כמנהג רבי מתיא בן חרש יכול להעיד על כך....

וא"כ הבה ונפסיק לרמות את עצמינו - אנו נסחפים א
(להמשך התגובה לחץ כאן )

אהוד (24/9/2012)
אשריך שיש לך רגשות קודש כאלה, ואתה חש בליבך את האמת כמו שהורו גדולי הדור, וכדאי פשוט לגשת ישר לעניין לומר לה שזה לא טוב ולא ראוי וגדולי ישראל אוסרים פאה נכרית ובודאי פאה כזו , זאת כמובן מלבד הדרך הרגילה ליישוב סכסוכים בין בני זוג על כל עניין. ולמרות שיש מושפעים מהתעמולה המתנהלת באובססיביות בעד פאות, הרי שהרבה תעמולה שקרית יש בעניין אין שום חכם בעולם שיכול להתיר לאשה נשואה לצאת בפאה נכרית מגולה ברשות הרבים וגם הש"ג והרמ"א והמג"א והמ"ב לא התירו פאה ברה"ר רק בחצר בלבד, ועוד שהמ"ב בביאור הלכה הצריך רדיד ***חלק קטן מאוד מהתגובה נערך ע"י מנהלי האתר**** ומי שרוצה ללמוד את הנושא לעומק למתירים.http://www.tsniut.co.il/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=4&Itemid=54 ועוד שפאה העשויה משער טבעי כמו רוב הפאות של הדור האחרון אין אף פוסק שמתיר אותם ואסורות כדין שער רגיל. מצינו שישעיה צועק על עניין חמור זה: בישעיהו פרק ג נאמר: וַיּאמֶר ה' יַעַן כִּי גָבְהוּ ב
(להמשך התגובה לחץ כאן )

רפאל (19/9/2012)
תקופתנו מתאפיינת מצד אחד בגישה לשטף אדיר של מידע, ובכלל זה מידע תורני, המאפשר הגדלת ידע בתחומים רבים, ומאידך מתאפיינת התקופה - בין היתר בגלל אותה גישה נוחה וטובה למידע - בקלות הרבה שבה כל אחד יכול לפרסם את דעתו. פולמוס הפאה סבל רבות מכך לענ"ד באשר רבו כמו רבו הקריאות הלוחמניות והתוקפניות נגד הפאה ולעתים אף גרוע מכך - נגד החובשות אותה והגדילו לעשות אלו אשר זרקו מרה וחצים שנונים בבעליהן של החובשות פאה.

לענ"ד די לנו בכך שיש פוסקים רבים גאונים וגדולים אשר קטנם עבה ממתנינו בכדי להתיר לאשה החובשת פאה את חבישתה. חבל להרוס את הבריאות, את חיי המשפחה וכו' וכו' בגלל דבר שיש לו מתירים.

הבה נקבל על עצמנו לקראת השנה החדשה להיות יותר מקבלים, מטים כלפי חסד, והשי"ת יטה גם אותנו לכף חסד ויחתמנו לחיים טובים וארוכים ולשלום אכי"ר נס"ו.
יהונתן הלוי (13/9/2012)
אשריך שאשתך לובשת פאה, גם מוהרא"ש אמר שפאה זה הכיסוי הטוב ביותר ואתה יכול לראות באתר ברסלב סיטי את התשובה הנפלאה שלו:http://www.breslevcity.co.il/%D7%A9%D7%95%D7%AA_%D7%91%D7%A8%D7%A1%D7%9C%D7%91_0027 ולגבי מה שטען המגיב היקר לפני, אודות הפאות שנראות כמו שיער טבעי, אין בזה שום בעיה; כך גם היו הפאות בימי קדם, שהתירו אותם עשרות פוסקים. ◄ במשנה בשבת (דף סד.) נאמר, "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי הרמ"א שהתיר פאה נכרית. וכן המג"א. וביאר מחצית השקל את דבריו: "ועיקר ראייתו מסיפא, דילדה לא תצא בשיער של זקנה", כלומר שהזקנה התקשטה בשערה הנאה של הילדה, ויצאה עמו לשוק (שבזה מדובר במשנה). ובגמ' שם: "בשלמא זקנה בשל ילדה, שבח הוא לה". ועוד שם, "כדי שלא תתגנה על בעלה". וברש"י שם: "כדי שלא תתגנה התירו לה קצת קישוטים הנאים". ובתשובות הגאונים שם: "פאה נכרית. שיער שמביאין מבחוץ ומקלעין אותו יפה יפה, ומניחין אותו בראשי כלות כל ימי חופתן". ובתוס' רי"
(להמשך התגובה לחץ כאן )

אביהו ח (13/9/2012)
תתבודד עליה, תאריך בתפילה, תשקיע בכול יום עשר דקות בתפילה רק על זה, שה' יתן בליבה ללכת בכיסוי ראש, בפרט שהפאות של היום נראת כמו שער רגיל.
יואל בן עמי (1/9/2012)
חי היקר!

אין שום סיבה בעולם שתכפה על אשתך (ועוד תריב איתה, חס ושלום) ללבוש מטפחת ולא פאה - כאשר יש מגדולי הדור שהורו שהכיסוי הטוב ביותר הוא פאה ולא מטפחת...

◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"!

מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמן, הגר"ח גריינמן, ועוד.

ובספר "מעשה איש" (חלק ג' פרק ו' - מעשה רב) מובא: "הרה"ג רבי אליהו פרידמן זצ"ל הגיע פעם לבית רבינו [החזו"א]... היה תמוה אצלו שראה את הרבנית, אשת רבינו, הולכת עם פאה על ראשה, וכנער ירושלמי, היה הדבר אצלו לפלא. אמר לו רבינו: ראיתיך תמה... מה שלבשה
(להמשך התגובה לחץ כאן )