chiddush logo

טיפול חדשני לקורונה מתבסס על שמן קנאביס רפואי - מה צופה לנו העתיד

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 23/3/2022

צמח הקנאביס היה עד לא מזמן נחשב כסם קל שהיה אסור במקומות רבים ברחבי העולם, כולל בישראל. למרות שעדיין למרות הלגליזציה הוא סובל מיחס אמביוולנטי מצד גורמי רפואה, אכיפה וממשלה, רבים רואים בו כתכשיר שיכול לסייע להם רבות ולהקל את סבלם הרב. במיוחד אם אנו מדברים על שמן קנאביס, אותו רכיב שמפיקים מהצמח ושאינו מכיל את החומרים הגורמים להזיות ותחושות ה"היי".

שמן קנאביס נמצא יעיל ביותר עבור הקלה על כאבים ותסמינים רבים ומגוונים. נמצא שרכיבים אלו של שמן הקנאביס לא נמצאים בשום מקור טבע אחר ואי אפשר (עדיין) לייצר אותם בתנאי מעבדה, מה שהופך את צמח הקנאביס ליוקרתי ונחשק יותר בישראל.

אנו עדים לגלי קורונה שלא עוזבים אותנו אף לרגע. בא גל של זן אחד, ולפני שהוא מספיק להירגע מגיע זן אחר, תקיף יותר או פחות ממנו. עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם סובלים מתופעות לוואי קצרות וארוכות טווח, כולל כאבים וסימפטומים שונים שמפריעים להם לשגרת היומיום. אמנם חיפוש אחר תרופה נגד קורונה עדיין בעיצומו, אבל בהחלט אפשר להשתמש בשמן קנאביס רפואי על מנת לסייע במלחמה נגד קורונה.

 

למה טוב שמן קנאביס רפואי?

למרות שעדיין אין מספקים מחקרים מקיפים המוכיחים בצורה חד משמעית השפעה חיובית של קנאביס או חלקים ומרכיבים ממנו על בריאות הגוף והנפש, עשרות מיליוני צרכנים בכל רחבי העולם אינם טועים. רבים מדווחים כי שימוש קבוע בשמן קנאביס או בחומרים שונים ממנו מסייעים להם לשיפור מצב הרוח, בשיפור כאבים כרוניים, הקלה על סימפטומים, הפגה של מתחים, חרדות ודיכאונות. נראה שאוכלוסיית המטופלים בישראל עשתה מאבק ארוך, עיקש וחסר פשרות עד השגת הלגליזציה שמגיעה להם ולא לחינם.

שמן קנאביס יכול להיות יעיל במיוחד במקרים של גידולים ממאירים, קרי סרטן. מטופלים שסובלים מכאבים כרוניים שמביא עליהם הסרטן מדווחים על שיפור ניכר הן מבחינה פסיכולוגית נפשית והן מבחינה פיזית. בנוסף לכך, מטופלי כימותרפיה הסובלים מבחילות והקאות בסיום כל טיפול, יכולים ליטול שמן קנאביס, לעשן או לשאוף את החומר ולראות בתוצאות החיוניות של הרגעה והסרת תחושת הבחילות הקשות.

 

האם זה בטוח ומה הן תופעות הלוואי (אם יש)

למרות ששמן קנאביס בדרך כלל נחשב לבטוח ביותר (לפחות הרבה יותר בטוח משימוש בפרחי קנאביס מיובשים) עדיין הוא עלול לגרום לתופעות לוואי מסוימות, בקרב אנשים מסוימים. יש אנשים המדווחים על שלשולים, שינויים בתיאבון ובמשקל גופם, תחושת עייפות וכדומה.

שמן הקנאביס יכול לגרום לתופעות לוואי במיוחד עם אינטראקציה עם תרופות אחרות שהמטופל לוקח, כמו משככי כאבים, נוגדי דיכאון, תרופות להתקפי אפילפסיה, סוכרת ועוד. לפני שאתם נוטלים את שמן הקנאביס דווחו לרופא המשפחה שלכם ובררו דרכו לגבי אופן הנטילה, התייחסות לתופעות הלוואי והמינון הנכון עבורכם.

המאמר נכתב בשיתוף קנבידי ישראל – מרקטפלייס למוצרי שמן קנאביס וסיבידי

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע