chiddush logo

יום ההילולא

נכתב על ידי שניאור, 10/6/2013

 

ב"ה

ידידים יקרים,

ביום שני בערב, ג' בתמוז, יחול יום ההילולא-הסתלקות של הרבי מליובאוויטש, רבי מנחם מענדל שניאורסאהן, זכר צדיק לברכה.

זהו יום של זכרונות והתבוננות עצמית; יום בו אנו חושבים על חייו ופועלו של הרבי, על חזונו שהולך ומתגשם מול עינינו, ועל המשימות שהוא ביקש מאיתנו לבצע.

בדיוק לפני עשרים וחמישה שנים, בשנת תשמ"ח (1988), ערך הרבי התוועדות חסידים ביום זה. היה זה בשבת פרשת קורח, והרבי הקשה: כיצד יתכן שפרשה שלימה בתורה נקראת על שמו של רשע? כשהוא מצטט את דבריו של רש"י האומר "פרשה זו יפה נדרשת" הסביר הרבי כי למרות שמעשיו של קורח היו גרועים, כוונתו הייתה טובה שכן הוא רצה להיות כוהן גדול ולהתקרב יותר לבורא העולם.

"מכאן לומדים הוראה נפלאה" אמר הרבי, "כאשר פוגשים יהודי שבגלוי ובחיצוניות נראה במעמד ומצב בלתי רצוי, דוגמת מצבו של קורח בפשטות הכתובים, יכול מישהו לחשוב: מה לו וליהודי שמקומו ב"שאול", רחמנא ליצלן?

"על זה בא המענה בפרשת השבוע... פרשה זו יפה נדרשת! כלומר יהודי זה שפגש אומר לו "דרשני", לדרוש ולמצוא את הנקודה הטובה והיפה שבו.

"יש לדעת ולזכור יפה שכל יהודי, באיזה מעמד ומצב שיהיה... הרי הוא.. בן ישראל... ולכן, בכוחו וביכולתו... להתעלות לדרגת הקדושה דכוהן גדול."

כך ראה הרבי כל יהודי. הרבי הסתכל על אדם ולא ראה את מעשיו הרעים או את חסרונותיו. הוא ראה רק את היפה והטוב שבכל אחד. הרבי ראה את הפוטנציאל העצום שמסתתר בתוך תוכו של כל אחד ואחת; את הנשמה הטהורה שבתוכו.

האם נשכיל לקחת את הדברים לליבנו? האם נדע להחדיר בליבנו אהבת אמת לזולת, להביט לתוך עיניו או עיניה ולראות טוב אמיתי שרק מחכה להתפרץ החוצה?

זה בידינו.

***

אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו ביום מיוחד זה. נצלו את קדושתו של היום וקבלו על עצמכם מצווה נוספת, לימוד תורה או נתינה לצדקה.

מי יתן ובזכות מעשינו נזכה במהרה לביאתו של המשיח, אז נזכה להתראות שוב עם הרבי ועם יקירינו.

שלכם

הרב מנדי קמינקר

נ.ב. בג' בתמוז עצמו אסע אל ה'אוהל' כדי להשתטח על קברו של הרבי. מי שמעוניין כי נתפלל עבורו, או להעביר מכתב ובקשת ברכה כדי להניח על ציונו של הרבי, יכול לעשות זאת באמצעות לחיצה על קישור זה.

הנה כמה קישורים מתאימים ליום זה.

מה זרעו בחיים אף הוא בחייםוידאו של דברים שאמר הרבי על נצחיותם של חיי הצדיק.

מדוע הרבי דיבר כל-כך הרבה על המשיח? – מאמר של הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ)

כשהרבי הניף את ידו לעידוד... – מחשבות ורשמים על תנועת היד המפורסמת של הרבי

שידוכה של הנערה הנכה – סיפור כיצד מצא הרבי שידוך לנערה עם מוגבלויות

 

לק"י

בינ"ו עש"ו

 

 ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Video-Lectures.asp#3

 

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

התקשרות – חוויה יהודית רוחנית:

 

http://www.hitkashroot.com/

 

פנימיות התורה ותורת הנפש:

 

http://www.pnimi.org.il/index.php

 

דעת:

http://www.daat.org.il/

 

הרצאות, תובנות, עצות מועילות לכל עניין:

 

http://www.hidabroot.org/

 

סרטים:

 

http://www.hidabroot.org/Media.asp

 

http://www.olam-jew.com/sratim.htm

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות התורה הקדושה וזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות בית ישראל – לגאולה שלמה בקרוב ממש ולזכות ולזיווג הגון פנחס בן בתיה ולפרנסה טובה שמעון בן רחל ולזכות וזיווג הגון שירלי בת יפה ברכה ולזכות ולרפואת אורה דליהנה בת אסתר ולרפואת שמעון בן מרים ו-יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא וזכות התורה הקדושה תגן בעדם ובעד כל אשר להם ובעדנו ובעד כל ישראל אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם עם כל משאלות ליבנו עם כל משאלות הלב של ישראל לטובה ולברכה בטוב הנראה והנגלה אמן כן יהי רצון.

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה