chiddush logo

הרב אליהו זצ"ל וחכמת הרפואה

נכתב על ידי הרב יוסי איתן, 21/6/2010

 "וַיַּעַשׂ משֶׁה נְחַשׁ נְחשֶׁת... וְהָיָה אִם נָשַׁךְ הַנָּחָשׁ אֶת אִישׁ וְהִבִּיט אֶל נְחַשׁ הַנְּחשֶׁת וָחָי"

"ששה דברים עשה חזקיה המלך על שלשה הודו לו ועל שלשה לא הודו לו... כיתת נחש הנחושת והודו לו, גנז ספר רפואות והודו לו" [פסחים ד,ט]

רש"י מבאר שספר הרפואות נגנז משום שייחסו לתרופות את כוח הריפוי ולא לקב"ה, כשם שטעו אחרי נחש הנחושת. הרמב"ם דוחה זאת, כי לא יתכן שבשל כך פסל חזקיהו בעידוד חכמי הדור את הרפואה המקובלת. לדעתו הספר נגנז כי הכיל רפואות מחוקות העמים שאסור להשתמש בהן לפי שאינן בדרך הטבע.

מו"ר הרב אליהו זצ"ל, היה מדריך אותנו להפנות להשתמש באמצעי הרפואה המקובלים כדי להתרפא, ולא לסמוך על הנס. התפילה תחול על ההשתדלות המעשית. במצב של עיכוב הילודה, היה תומך בכל הטיפולים הנדרשים, כמובן, כל עוד אינם סותרים את ההלכה.

זוגות רבים שפנו לרב זצ"ל לבקש תפילתו וברכתו, הונחו על ידו לפנות להתייעצות עם רבני מכון פוע"ה בכדי לממש את ההשתדלות הטבעית כדי שתהיה לברכה על מה שתחול. גם במקרים שלבני הזוג כבר היו ילדים, אלא שלא הצליחו להגיע לריבוי מספרם, הרב היה מעודד לפנות ולטפל ככל הנדרש, כדי להרבות נשמות ולהביא ריבוי שמחה. לעיתים הופתענו מעמדתו החד-משמעית לפנות לטיפולים, לאחר שאחרים כבר שללו זאת...

הרב היה רגיש מאד לצד האנושי, וידוע שהיה יורד מביתו גם באישון ליל כדי לברך יולדות בדרכן לביה"ח ולעיתים אפילו בשבת [משום "יתובי דעתה"] ומשום כך גם לא התנגד לביצוע בדיקות במהלך ההיריון ולו רק בכדי שהאישה תהיה רגועה. לצד זה, הרב הנחה אותנו לתת חיזוק חיובי לזוגות להתחזק בתורה ומצוות, ולהפוך את הטיפול למנוף לעליה רוחנית.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה