chiddush logo

"אבן ישראל" - הוא בית המקדש... (3 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 4/1/2023

 בס,ד.


"אבן ישראל - הוא בית המקדש.
 כשם ש"רועה ישראל" הוא לבסוף המשיח.
========================.

וַתֵּ֤שֶׁב בְּאֵיתָן֙ קַשְׁתּ֔וֹ וַיָּפֹ֖זּוּ זְרֹעֵ֣י יָדָ֑יו מִידֵי֙ אֲבִ֣יר יַעֲקֹ֔ב מִשָּׁ֥ם רֹעֶ֖ה אֶ֥בֶן יִשְׂרָאֵֽל׃

אין "רועה" אלא משיח.
 ואין "אבן ישראל" אלא בית המקדש השלישי 
והאחרון .
 
שיעקב החל ב"אבן" - כבית אלוקים שנאמר :

הָאֶ֣בֶן הַזֹּ֗את אֲשֶׁר־שַׂ֨מְתִּי֙ מַצֵּבָ֔ה יִהְיֶ֖ה בֵּ֣ית אֱלֹהִ֑ים וְכֹל֙ אֲשֶׁ֣ר תִּתֶּן־לִ֔י עַשֵּׂ֖ר אֲעַשְּׂרֶ֥נּוּ לָֽךְ׃
  
והוסיף אף וסימן בברכתו ליהודה וליוסף:
 כי בית אחרון ייבנה אך על ידי המשיח בלבד
 ודווקא מיהודה .
 שיעקב בברכתו ליהודה וליוסף ביקש גם להכריע :
מאיפה תבוא לבסוף הגאולה לישראל .
 והיא תבוא מיהודה כפי הנרמז בברכתו של יהודה .
ובכל זאת,מבחינת יעקב  . אי אפשר היה לו  שלא להתייחס
גם  לעניין חשוב זה ודוק דווקא בברכתו ליוסף.
 וכך דווקא בברכת יוסף, ביקש יעקב לתקן עצמו ולהצביע על הכיוון הנכון ועל הזוכה במלוכה לדורות.
. שכידוע,יעקב תחילה "נלכד" בחלומותיו של יוסף למלוכה.
 ואף נאמר : "כי שמר את הדבר".
 ועתה בטרם מותו לא יכל יעקב להותיר עניין זה פתוח  וכאמור ביקש לתקן עצמו דווקא בברכתו של יוסף.
 שרמז לו  כי לסוף "רועה" ישראל יהא "משם" - מיהודה 
 לאמור :  על פי הציטוט שלעיל מברכת יוסף .
גם למשיח בן יוסף יהא הכוח בבחינת : "ותשב באיתן קשתו ויפוזו זרועי ידיו אך ההנהגה האיסטרטגית לישראל בבחינת "רועה אבן ישראל"  ובכלל זה הסמל לגאולה :בניין המקדש . ההנהגה התכליתית הלזו 
תהא ביהודה  שבבניין בית שלישי ואחרןן יבוא :
 "משם": -מיהודה.
 ולא מיוסף.
 הנה אם כן,המילה "שם" באמצע ברכתו של יוסף .
 מכוונת למעשה כהשלמה לברכתו של יהודה 
 שכאמור יעקב חייב היה  גם להסדיר עניין זה בטרם ימות .
שהרי זה הדבר ש"שמר בליבו", מאז חלומותיו של יוסף על המלוכה.
הנה כי כן, ציטוט זה שלעיל מברכת יוסף :
 הרישא : מתייחסת אומנם ליוסף.אך הסיפא ליהודה.
 אם תרצו תחימת הגבול בן משיח בן יוסף למשיח בן דוד.
 הרישא כאמור למשיח בן יוסף ,שיעלה בידיו לגבור  על משטימיו ואוייביו. אך הסיפא בבחינת 
  ההנהגה ה"רעייה" של ישראל לעתיד, היא בכלל "שם" .[לא פה בברכת יוסף]
 כאמור במקום אחר - אצל יהודה כאמור.
הנה כי כן, גם  למשיח בן יוסף תהא "קשת איתנה".
 וגם  בידיו תופז הארץ והעולם מ"זרועי ידיו"
 אשר יתנו לו על ידי "אביר יעקב"
 ורק מ"שם" : מיהודה יקום מנהיגם של ישראל .
 המשיח האפקטיבי לדורות .
 כ"רועה" :
לקומם את "אבן ישראל "  גם לבנות את 
בית המקדש השלישי והאחרון.
 
ועתה אחיי ורעיי:
  חידלו בבקשה מהגחמות והיומרות לדמות ,
כי בעליה כזו או אחרת להר אתם מחישים בניין המקדש או מקיימים  קדושה כל שהיא.....אתם פועלים לעניין זה בחלל ריק בסמכות שאינה קיימת של :"משיח בן יוסף" . היזהרו אל תהיו נמהרים.
אל תחישו הקץ .אל תסיגו גבול משיח בן דוד.
 לא בכדי גם הקב"ה גילגל שעל אותה ה"אבן" ייבנה לפי שעה בית תפילה ל"ישמעאל" על מנת "שחמומי חזון", לא יקדימו הקץ להעפיל ולעלות להר בטרם עת שחלילה גם בית שלישי לא ייחרב .
 בית מקדש שלישי  לא יתקדם ולו "מילמטר" אחד ועל ידי מי  שמוכים בהזיה משיחית שגויה ושאינה מכויילת על פי יסודות החזון .
 הפעולות הקפריזיות והחפוזות  כאמור יגרמו אך שפיכות דמים נוראה -
 והכל לשווא.
 
ומה עצוב :
שחוכמת המסכן בזויה להיותה נשמעת ברמה.

משה אהרון 


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (3)
משה אהרון (13/1/2023)
בס"ד.
תודה דביר
בעניין הזהירות צודק ,אלא שאת חולשתי אני מבקש להזכיר :
את רוב רשימותיי אני כותב בהבזק של השראה.
וברוב המקרים גם מצטט את הפסוקים מהזיכרון.
כך שמרחב הטעות אצלי רחב ואולי רחב מאד.
די לי : שאם אני בעשרה אחוזים מכתיבתי מכוון לאמיתה של תורה
יש לי גם את הביטחון שכך או כך לסוף מימלא ה"מסננת" של אליהו
תנפה את הסיגים.
בינתיים עדיין חזק עלי הדחף לכתוב ,למרות שכבר עייפתי מכתיבה
שאינה מניבה תמורה.
משה אהרון
dvir45 (12/1/2023)
מודה ועוזב...
אפשר לתקן גם בחידוש עצמו.
ט.ל.ח
מלמד אותנו לבדוק שוב ושוב ולחדש בזהירות הראויה.
לעולם אל תחדל לכתוב ולעשות, יש לך את התורה של משה אהרון אסור לוותר עליה
משה אהרון (7/1/2023)
בס"ד.
טעיתי
=======.
טעיתי בטעות מרושלת .
ייחסתי ברשימה חפוזה זו את הפסוק נשוא הרשימה
ליהודה בעוד שהוא מצוי בברכת יוסף.
יש לי הסבר לסיבת הטעות.
אך מגוחך בעיני לתרץ במקום להקדים
ולהודות ובריש גלי - בטעות אשר כזו..
יש להניח, כי טעיתי גם בעבר .....
שגם לא שפר גורלי שאנשים יקראו
ויגיבו גם לתקו אותי.
מכאן ,שגם בעתיד וודאי אתפש לעוד טעויות .
אלא אם אחדל לכתוב.
וזה תמיד על הפרק
משה אהרון .
ציורים לפרשת שבוע