chiddush logo

אוי לנו : זח החושן מעל האפוד

נכתב על ידי משה אהרון, 28/2/2023


  • בס"ד.

    אוי לנו שהחושן זח מעל האפוד ואנו חשופים לנגיפים ולחבלי גאולה קשים של : "וכיפר אדמתו עמו"---------------------------------------------------------------------------------

    אוי לנו שה"חושן" זח מעל האפוד. ואין בנו האור התום של האורים והתומים .

    אוי לנו שהחושן [המשפט[ זח מהאפוד ואין בנו האור והתום של האורים והתומים
    ואנו חשופים לשלל של נגיפים בזמנו "קורונה" וכיום חבלי גאולה קשים של : "וכיפר אדמתו עמו"
    ===================================================.
    כהן גדול בישראל מסד ייעודו ושליחותו : לשאת את עמו ישראל בשני משאות - שהם כאחד.
    משא על כתפיו של שני אבני השוהם עליהם חרותים שמם של שבטי ישראל . והם מזכירים גם את שתי הלוחות.

  • גם  לא בכדי "שהם" אותיות "משה" 

  • שישה אבנים משמאל ושישה מימין.
    משא הכתפיים של שני אבני השוהם הוא נשיאת המימד הפיזי שבייעוד ההנהגה. לשאת ולאחד לכלל גוף אחד גם את אלה משמאל וגם אלה שמימין. לקיים כאמור "כתפיים של גוף אחד .
    שבתווך התוכן = הלב המאחד .,"לב" הוא גם "בל" ששני הלוחות הראשונה "לב" והשניה : "בל"
    ויש את המשא האחר הערכי הרוחני. אותו שמתמקד ספציפית בלב . - אותו המשא של "חושן המשפט"
    חוסן המשפט. שהכובד כבר איננו פיזי של אבן ,אלא כובד ערכי  רוחני של אבנים טובות .

  • שכל שבט נישראל בבסיסו יש לו את הפוטנציאל של אבן טובה ומאירה. ורק אורם המאוחד של כולם משקף את תמונת האלוקות עלי אדמות.
    והנה משא זה מגולם בחושן המשפט, שתנאי הוא שבטרם אהרון יבוא אל הקודש ישא הוא על ליבו את חושן המשפט שרק במיצוי העושר והגוונים של כלל ישראל המתבטא באבני החושן מצטריית האמת האלוקית עלי אדמות.
    וכי רק בחושן המשפט,יכול אהרון לבוא לקודש . ואזיי יזכה הוא גם לקבלת פנים. של : קרוב לה' בבחינת : "לפני ה'"..
    הנה כי כן, בני ישראל הם כ"חושן" ,הזקוקים לנחישות כנשמה לגופם .זקוקים למשפט . וההשגחה בכוונת מכוון החילה תחילה את משפט הדמוקרטיה על האתחלתא. ועתה מחרבים הכל.
    שללא משפט אין את הזכות והחובה של ה"אורים ותומים".
    והנה ארבעה טורים לחושן - משל ארבע עונות לשנה.
    יש בהם בבני ישראל ,מן החורף.
    ויש בהם מן הקיץ .
    ויש מהם גם סתו
    וגם אביב .
    וכולם כולם צריך שיתאחדו בחושן [בחוסן המשפט] שרק אז מכשירים הם את המצע גם ל"אורים והתומים".
    כשאין העושר והגוונים של של כלל ישראל במשפט של אמת ,איננו יכולים להיות ראויים לפלא של האורים והתומים פלא המתרחש רק כשישראל מאירים ומקרינים לעולם לא רק אחדות אלא ערכיות צרופה בדמות השלמות של : "תום של אמת".
    [העולם צמא לאמת האלוקית  - הצרופה ואנו בלבד, המחוללים הפוטנציאליים שלה]

    לפיכך גם הציווי של " ולא יזח החושן מעל האפוד" .
    שאסור שיהיה נתק כל שהוא ביניהם.

  • הנה כי כן בלי השלמות וההשלמה של החושן שום "אפוד" מגן על ה"גוף" לא יועיל . אנו עומדים בפני אסון האסונות . תתעוררו  !
    ועתה צאו וראו כיום יש מנהיגים בישראל [כולל רבנים].
    שאין בהם כיום לא משא של אחדות הגוף ,שהם משליכים מעליהם "אבן שוהם" אחת :  המסמלת את מחצית מבני ישראל ונושאים אך אבן אחת על כתף אחת - ואך חלק מהעם .
    ויותר מזה חורשים עוד תלמים של שסע ופילוג וגרוע מכל אלה גם מעוולים ומרסקים את חוסן המשפט . 

  • רבנים רבים הן מהחרדים והן מהציונות הדתית, נתנו יד לריסוק המשפט .... מתוך כך גם לריסוק ה"אתחלתא"
    לא רק שלא התרחקו מהשקר וחיללו את חותמו של הקב"ה את האמת.

  •  אלא תמכו ונתנו גיבוי בשם התורה - למנהיגות מושחתת.

  •  משל יש ואפשר לעבוד אלוהים ולתמוך באדני השקר והשחיתות 
    ואוי לנו, ש"זח" והחליק החושן מעל האיפוד.

  •  ואיך נהיה : אורים ותומים,
    ואיך לא נתייסר בחולאים ומגפות .... ואיך חבלי הגאולה לא יקריסו אותנו.....
    משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע