chiddush logo

כשהמלאך "דילג" בין הגר לאברהם (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 29/10/2023

 בס"ד.


 כשהמלאך דילג בין הגר לאברהם.
-----------------------------------------------.
 או מה בין "באר לחי רואי"  להר המוריה. 
 בין אשר כבר נראה, לבין אשר יראה אך בעתיד..
 הנה כי כן ,אותו המלאך  ש"כיכב" בפרשת הגר וישמעאל
 הוא אותו המלאך אשר שב ו"כיכב" גם בפרשת
 אברהם ויצחק . 
בפרשת העקדה.

 שזו דרכה של התורה לרמז על  הקשים מתבקשים  ועל משוואות חשובות .
 ואני יודע שהמשך הדברים  יצרום לכל אותם חסידי העקדה ומקדשיה .
 ולאלה. אני מבקש להוסיף :
 המלאך שבירך את ישמעאל הוא אותו המלאך שבירך את יצחק. וכל זאת בכוונת מכוון שזה זרעו של אברהם. -  זה כמו גם  זה .
זאת ועוד, המלאך התייחס להגר בשיא העדינות  ובמלוא האמפטיה .ואילו לאברהם בעקדה,נהג קצת אחרת. משל : סנט בו מן נזיפה סמויה בפניה כפולה של שמו .
 לאמור : "אברהם אברהם".
 משל להדגיש נחרצות למי שכבר הרים ידו לשחוט את בנו ויש לעוצרו בנחישות 
 והעיקר על הגר נאמר  שה' פקח את עיניה  לראות באר - ולא סתם באר  : "באר לחי רואי".
 באר שרואים  בה כנשקף : את אור החיים  .
 ואילו אברהם לא זכה לפקיחת עיניו  על ידי ה' הוא אך נשא עיניו לראות איל נאחז בסבך , להלכד ולהסתבכך  בנפסדותה של תורת הקורבנות .....
 וכך, מה שראתה מיד הגר [מה שראתה שפחה על באר].
 אברהם וזרעו יזכו לראות אך בעתיד .....
 עת בהר ה' יראה . 
עת הר המוריה ישתכלל לתפארתו .
 כבית תפילה לכל העמים  .
 משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (30/10/2023)
בס"ד.
המבקש להבין יותר את רעיונה זה של זו הרשימה .
יקראנה ביחד עם הרשימה המשלימה שבאה אחריה.
תחת הכותרת :"ויהי אחר הדברים האלה.
משה אהרון