chiddush logo

שבת חלום - עריכת שולחן שבת לפני כניסת השבת

נכתב על ידי חגי 12, 3/12/2023

 

מאמר כז – עריכת שולחן שבת לפני כניסת השבת

מתי עורכים את שולחן השבת? חז"ל ייחסו חשיבות מיוחדת לעריכתו כבר בערב שבת, כדברי הגמרא: "אמר רבי אלעזר: לעולם יסדר אדם שלחנו בערב שבת אף על פי שאינו צריך אלא לכזית" (מסכת שבת דף קיט ע"ב). מצינו גם בדברי הקבלה חשיבות רבה לעריכת השולחן עוד ביום חמישי בערב, או לחילופין ביום שישי בשעות הצהרים.

לעריכת שולחן השבת טרם כניסתה יש כמה יתרונות משמעותיים:

א.    לעיתים סביב עריכת השולחן מתעוררות מחלוקות בין הילדים (לא בביתנו כמובן, ללא ספק רק אצל השכנים... 😊). הן עלולות להיגרר לויכוחים, המשפיעים על האווירה בסעודה. בעריכת השולחן בשעות הצהרים אנו יוצרים "חיץ", ומפרידים בין זמן עריכת השולחן וארגונו לבין הסעודה. גם אם יתגלע ויכוח, יהיה קיטוע וחילוקי הדעות לא ישפיעו במישרין על האוירה בסעודת השבת.

ב.      הילדים הם חלק משמעותי בסעודת השבת וחשוב מאד שיהיו פעילים. כדאי מאד לנצל את העת הזו, שבה הילדים עדיין עירניים ולהתחיל את הסעודה. עריכת השולחן בעת חשובה זו עלולה לגרום, לירידת האנרגיה החיובית ששורה בקרבם בתחילת הערב. 

ג.       כשאב המשפחה שב מבית הכנסת [לרוב מלווה בילדיו] ובהתרוממות לאחר תפילות קבלת השבת האווירה בבית מרוממת מאד. כדאי מאד לנצל את האנרגיה החיובית ששורה בבית בעת מיוחדת זו, ולהתחיל בהתרוממות הרוח את סעודת שבת. חבל להשקיע זמן יקר זה בעריכת השולחן.

על כך נכתוב בע"ה במאמרנו בשבוע הבא.

בברכת שבוע רגוע ושקט

הרב חגי ולוסקי

נ.ב. 

אם נהנתם, מוזמנים להעביר למכריכם, שיהנו גם הם.

מוזמנים להמליץ למכרים להצטרף למנויים הרבים שמקבלים בכל מוצא"ש כלים המסייעים להפוך את השבת לחוייה משפחתית מיוחדת, בקישור https://chat.whatsapp.com/FzKpbv5NCvK5aIFO9qJSBn

לתגובות ושאלות –  [email protected]או בוואטסאפ – 052-9453811

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע