chiddush logo
נכתב על ידי ישראל דן, 22/7/2014

לחידוש זה נוספו הערות המופיעות לאחר החידוש

 בפרשת "מטות "  מדוע חצי שבט  מנשה לא מוזכר  כאשר ראובן וגד מבקשים  ממשה לגור מעבר הירדן ?

 


תוספות, הערות והארות על החידוש:

דעה אחת חז"ל : בגלל שזה שרק חצי המנשה ולא שבט מלא לכן לא נכתב.

דיעה שני ( נחמני) : כאשר משה ראה שהשטח גדול הוא הציע לשבטים - כפי שידוע יכול לשבת עם אחר בשטח זה .

דיעה שלישי : מידה כנגד מידה " במכירת יוסף "נתבשר על מותו של יוסף ע"י אחיו לאביהם יעקב שקרע את בגדיו - כאשר נמצא הגביע תחת אמתו של בנימין קרעו האחים בגדיהם - מי השם את הגביע בשקו של בנימין ? מנשה שגרם לקיעה של ברגי אחים ולכן "נקרע " שבט חצי המנשה מעבר הירדן ןבארץ ישראל

דיעה שלי :מנשה היה עושה דבר אביו יוסף ללא סייג כאשר נדרש לאסור את שמעון ( כאשר ידוע ששמעון היה איש חייל ) , להשים את הגביע בתוך שקו של בנימין וכספם של האחי יוסף החזיר בנוסף לכך קיבל את הברכה ביד שמאל של יעקב ולא ביד ימין כראוי לבכור אף יוסף העיר ליעקב

וכאן משה חיפש לתת "פרס" לשבט " מקופח" אשר ישמור על תורת משה מבית אב ,

מדוע השבטים מזכירים את הצאן לפני עוללים?

לסימן שעיקר היה משדות צאן (נכסים ,חומרניות) ולא חינוך ילדים(רוחני) ולכן משה שם 3 ערי מקלט מעבר הירדן ו 3 הארץ ישראל .

דברי תורה לחיזוק עם ישראל וישוב הארצנו הקדושה .

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
יניב (22/7/2014)
עוד דעה
http://yba.org.il/show.asp?id=61015&big_cat=1553
יניב (22/7/2014)
http://yba.org.il/show.asp?id=61015&big_cat=1553
עוד דעה
ציורים לפרשת שבוע