chiddush logo

תפילה לקראת הסדר - אוצרות גנוזים

נכתב על ידי zeev148, 27/3/2015

  סדר פסח, אוצרות גנוזים – תפלה לקיום התורה (תריג/תפלה)

  (ע"פ טיוטה למהדורה השלישית של"בגן האמונה המבואר" , פ"ו – האמונה שבמידות)

   רבונו של עולם, זכני להיות בעל אמונה, ועל ידי זה עשה שלא אפול לעצבות או יאוש כלל! חונני הדעת השלמה, ואאמין ואחוש בלבי שאין שום דבר רע בעולם, ועל ידי זה הסר מלבי את ההבל והריק וממוחי את הדמיונות והכסילות שמתבטאים ברגשות השליליים, ויותר לא אחשוש, ולא אקצוף, ולא אפחד,ולא אלחץ, ולא אתעצב, ולא אתבכיין, ולא אכעס עליך או עלי או על הצדיק יסוד עולם, ולא אפול ליאוש – כי הרי אין שום יאוש בעולם כלל!

זכני לידע, ולחייך ולשמוח בזו הידיעה, שאפילו החסרונות, כולם לטובה וכולם בהשגחה, על מנת שאתקרב אליך יתברך דרכם. זכני לידע שבלעדיהם לא אוכל להתקרב אליך ולהכיר אותך, לכן זכני לשמוח באמת בחלקי זה "הקשה והחסר".זכני לנצלם כראוי, היינו להודות בשמחה על קיומם תוך שמתפלל אליך יתברך שתושיע אותי מהגאווה שלי עצמי, ועל ידי זה יתהוו מהם כלים נפלאים של התקרבות, ואראה בעיני איך נהפכים "צרות" לאוצרות ולשובע שמחות, ותקיים בי "מבשרי אחזה א-לוה".(עצבות).

רבונו של עולם, תודה לך על כל המידות הרעות והתאוות שמתגברות עלי שוב ושוב ושוב ושוב, אפילו שגורמות לי שלא אוכל להתנהג כרצונך ה'. וזכני לידע ולהאמין שאף על פי כן, ככה אתה יתברך רוצה, ושגם ההתגברויות הנ”ל הינן בהשגחה פרטית ולטובתי, ולא רק הנצחית אלא אף המידית!!! כי בלעדיהן פשוט לא אוכל להכירך יתברך, וזה התיקון שלי להתמודד איתן, להתגבר ולהלחם עם זו המידה או התאווה, ולכן אתה יתברך מגביר בי המינון שלהם – ועלי לשמוח שזוכה לעבוד אותך ה' ולא להתעצב או חלילה להיחלש. לכן זכני לעבוד אותך על ידי תפלה חשבון נפש וביישוב דעת, ואגיל ואשמח כי עושה בכך נחת רוח לבורא, ועל ידי זה בודאי לא יהיה עלי שום דין, אפילו כשעדין מועד ונכשל ולבסוף תזכני להשלים את מה שבאתי לתקן בזה העולם!!! אנא הצילני מלפול לרדיפה עצמית, לדיכאון ועצבות מקיומן של אלו ה"טרדות" כי בכך מעורר לחינם את כעסך ומחמיר המצב הרוחני, רחמנא ליצלן. (אין חסרונות)

רבונו של עולם, זכני כגדולי ישראל להפוך את החיסרון ליתרון, להשתמש בו כבקרש קפיצה להתעלות ולהוציא מ”עצמי” את המיטב, מתוך שחי בענווה, וסומך לא על כוחי שלי אלא עליך יתברך שתהיה לי לעזר ולמסעד, וזה המפתח "להפעילך" יתברך על ידי אמונה ותפלה. זכני לידע תמיד ש"לבד היני כלום" אבל “השם כל יכול”, ואדע שתפלה משנה הטבע, וכאשר תתרצה לעזור בוודאי אתעלה ואתקרב אליך יתברך, כהתם הקדוש!!!(החיסרון הוא יתרון)

רבונו של עולם, זכני לזכור תמיד, בין אם אתה מצליח הדבר בידי בקל ובין אם בקשיים רבים, שאין שום "אני" זולתך, ושעבדך אין ואפס, וכל הצלחתי הודות לעיבור מהצדיק, הנחל נובע מקור חכמה, ועל ידי זה שמרני מעוון הגאווה, ממום הגאות, היינו המחשבה שעבדך מציאות בפני עצמה, ושביכולתי להסתדר לבד, בלי להתבטל להשגחה, ובלי תפילה, מחמת שסומך על עצמי, על הבנתי וראות עיני ומחשבות לבי. זכני כדוד המלך ע"ה שלא אהיה נבהל מכלום, וכשחש באפסיותי לא אתייאש, אלא אדע ואאמין שאף על פי שמוגבל בפני עצמי, שאתה ה' כל יכול, וחפץ בהצלחתי, ואצעק אליך שתעזרני, עד שתעזרני ובידיעה ברורה שבוודאי תעזרני, לכן חונני בביטחון מלא בך, ואסמוך עצמי עליך בשמחה וברגיעה, ועל ידי זה אזכה לישוב דעת תמידי, ולנייחא מכל מיני חששות, דאגות ופחדים.(מן המצר קראתי י-ה).

רבונו של עולם, זכני לידע היטב שמחשבות נוסח “ה' לא מעוניין לעזור לי” ”עשיתי טעות ועכשיו הפסדתי וזה אבוד” “אין לי תקנה” - הן מחשבות של חוסר אמונה, ושכל המלחמה של היצר הרע, כולה במחשבה. אנא זכני למחשבה טובה של עשיה, היינו לתפילה ברוח טובה. כגון: תחזיר אותי בתשובה, תמחל לי, תסלח לי על העוונות שבגללם מתעכב לי..., תן לי לתקן את כל העוונות האלה, ועזור לי להשלים כל דבר ברוחניות שחסר לי! תן לי כהרף עין את ההתעוררות והשכל לעשות תשובה, ואת מילות התפילה שיגרמו לך להרים את הכפפה ולפעול לי כל ישועה, להנאתך ולטובתך!(מחשבה טובה)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע