chiddush logo

פתגמים של הרבי מליובאוויטש

5/7/2015

 

הרבי מליובאוויטש
\כל אדם יכול לעשות את סביבתו לירושלים עיר הקודש, על-ידי ירושלים שבנפשו.
הרבי מליובאוויטש
הגאולה מגלות מצרים היתה בחודש האביב — בתקופה שבה אפילו הטבע מתעורר לחיים לאחר "תרדמת" החורף ומתחדש בכוחות רעננים. מאז, במשך 3300 שנה, היו גלויות וגאולות, חלו ירידות ועליות, אבל זו הדרך לשלימות מושלמת עוד יותר, על ידי "ירידות-צורך-עלי'", עד שתבוא הגאולה השלימה בתכלית והנצחית.
הרבי מליובאוויטש
ההבדל בין הגלות עתה לגלויות הקודמות: בגאולות הקודמות, גם לאחר הגאולה עדיין נשארו יחידים בגלות. בגלות זו, לאחריה תהיה גאולה שלימה של כל ישראל, אף יהודי לא יישאר בגלות.
הרבי מליובאוויטש
אמרו רבותינו זכרונם לברכה: לא הגלה הקדוש ברוך הוא את ישראל לבין האומות, אלא כדי שיתוספו עליהם גרים. אין הכוונה רק לגרים כפשוטו, אלא לניצוצות הקדושה שנפלו בדברים הגשמיים בכל המדינות ששם גלו ישראל. על ידי שבני ישראל אוכלים ושותים ומשתמשים בהם לשם שמים, הם מבררים ופודים אותם.
מעובד מדבריו של הרבי מליובאוויטש
בשני רגעים קריטיים בתולדות עם ישראל, בפרשת המרגלים והסתת קורח, נותרו הנשים חדורות אמונה באלוקים ובמשה עבדו. הן זכו להעמיד דור חדש, מאמין ונאמן לאלוקיו וארצו. בכל דור ודור, ובמיוחד בדורנו זה, האישה היא הגורם החשוב ביותר המשפיע ומעצב את הבית היהודי כולו – כולל גם את בעלה.
הרבי מליובאוויטש
מרה שחורה ועצבות צריך לגרשם כלה ממחנה ישראל יהיה מה שיהיה, ואיננה מביאה תועלת, ואדרבה: הרי היא סיבה ומקום לכל עניני הירוס.
הרבי מליובאוויטש
התכלית והשלימות של העבודה היא – לזכות לעסוק בתורה ומצוות בכלל ובצדקה בפרט ללא פירסום; לא כאותם שנוהגים לעשות תמונות ומדפיסים בעיתונים, אלא שיהי' באופן של "מתן בסתר", שאף אחד לא ידע מזה, מלבד הקדוש ברוך הוא
הרבי מליובאוויטש
כאשר יהודי הולך על פי דרכי התורה, הוא נעשה בעל הבית על העולם כולו... הוא פועל שלום בין אומות העולם, ובין האומות ועם ישראל.
הרבי מליובאוויטש
המתבונן בשכל הבריא בדברי ימי ישראל במשך גלותו הכי מגוון והכי רב, נוכח לדעת גודל שמירת השבת, כוונתי איך ששמירתו שמרה על קיום בני ישראל במובן הרוחני, ומקום לומר גם במובן הגשמי
הרבי מליובאוויטש
עצם העמידה להגן על ארץ הקודש ועל גוי קדוש הדר בה עד כדי מסירת גפש בפועל ממש - הרי זו זכות גדולה ביותר, כי אין דבר נעלה יותר מאשר מסירת נפש בפועל ממש. ואם כן, עבור פעולה זו עצמה ראויים לנסים גלויים.
הרבי מליובאוויטש
בימים אלו דבין המצרים המזכירים על החורבן והירוס, יש להדגיש כי אין ענינם עונש גרידא, ונמיכת רוח ועצבות ח"ו, אלא תיקון ובנין ביתר שאת וביתר עז לעשות לו ית' דירה בתחתונים, ושכנתי בתוכם כתיב, שעל ידי תיקון ובנין המשכן שבכל אחד ואחת מבני ישראל, והפצת המעיינות אפילו בין אלה שעדין נמצאים חוצה - נחיש הגאולה השלימה והאמתית על ידי משיח צדקנו ובנין בית הבחירה בקרוב ממש
הרבי מליובאוויטש
בימי בין המצרים אשר אמרו רבותינו זכרונם לברכה לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביטלו בה תינוקות של בית רבן, יוסיף כל אחד ואחת בתוך כל ישראל בתקון הענין על-ידי הוספה והתאמצות יתירה בחינוך על טהרת הקדש של בני ישראל

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע