chiddush logo

עולמות גשמיים חדשים

נכתב על ידי טל סייג, 27/7/2015

 מלמד שעתיד הקדוש ברוך הוא לגלות שם המפורש לכל צדיק וצדיק לעולם הבא שנבראים בו השמים החדשים והארץ החדשה כדי שיהיו יכולים כולם לברוא את העולם חדש שנאמר (ישעיהו נ"ו, ה'), "שם עולם אתן לו אשר לא יכרת", - ומניין שזהו שם המפורש, נאמר כאן שם עולם ונאמר להלן (שמות ג', ט"ו), "זה שמי לעולם", - מה להלן שם המפורש אף כאן שם המפורש. (בתי מדרשות, מדרש אותיות של רבי עקיבא).

 

והנה ידוע מה שאמר שלמה בקהלת פרק ד', פסוק ט"ז, "אין קץ לכל העם..." ומה שפרשו על זה פרים ורבים היו יותר מידי (רש"י שם), - כאשר הפרייה ורבייה עולה על גבול מה שיכול העולם להכיל באים שואות על באי העולם ומקצצות באוכלוסים מכת חרב ומחלה אך כשיוכלו הצדיקים לברוא עוד עולמות גשמיים כמו זה חדשים לא תקוצץ יותר הפרייה ורבייה על ידי מכת חרב ומחלה ושואות אקלימיות וסרוס, לכן מביא המדרש את הפסוק על השם שינתן לצדיקים מסמיכות בישעיה לעניין סריסים שהוא בהפטרה של מנחה של תשעה באב, כי הישראל משום המוגבלות של אתר המחייה שלנו שיש לנו רק את מעטפת כדור הארץ להתקיים עליה עוברים לאורך הדורות סירוס שלא יכולים לממש את כול כוח הפרייה ורבייה שלהם, אבל לעתיד לבוא כשנוכל לברוא על ידי שם מפורש עוד עולמות ושמים וארץ כמו זה אז יהיה אין סוף אתר הימצאות לאין סוף פרייה ורבייה.

 

והעולם הזה שברא הקדוש ברוך הוא בעצמו, - שהוא ההתחלה לכול העולמות האלו שיבראו יהיה המרכז שלהם והוא כולו יהיה בחינת ארץ ישראל ירושליים, וארץ ישראל שבתוכו תהיה כולה בחינת בית מקדש וירושליים שבתוך ארץ ישראל תהיה כולה בחינת קודש הקודשים, ובית המקדש שבתוך ירושליים יהיה במדרגת קדושה חדשה שאין לנו עדיין כיום הנקראת קודש קודשי קודשים, וקודש הקודשים שבתוך בית המקדש אף יותר מזה.

 

ואז כל אחד מאיתנו יהיה בחינת קדוש קדוש קדוש ובורא עולמות שאין בהם שום עיניין של חוץ לארץ אלה כולם בחינת ארץ ישראל ולגויים השאינם ישראל צדיקי אומות העולם וחסידי אומות העולם שזכאים לכך יבראו עולמות במדור הנפרד המיועד להם בלבד וימשיכו שם בשמירת שבע מצוות בני נוח.

 

אבל הישראל באשר הם יקיימו בעולם הזה ובעולמות החדשים האלו שמסביב לעולם הזה באופן אין סופי מצוות התורה של ימינו ומצוות תורה שלעתיד שיבוארו בתורתו של משיח בחינת תורה חדשה מאיתי תצא, ואז לא יהיו יותר מלחמות ומחלות ואסונות אקלים כי לא יהיה צורך לקצץ יותר באופן לא טיבעי באוכלוסיה משום חוסר מקום.

 

וכול באי העולמות החדשים האלו יוכלו בזמן המתאים על פי תורה שלעתיד לעלות לעולם הזה שברא הקדוש ברוך הוא שיהיה כמו שאמרתי כולו בחינת ירושליים ולהעלות זבחיהם לשעה קלה ולהתוודע אל השם ומשיחו ולחזור לשעה קלה.

 

וכול זה יהיה בימות המשיח השניים כמו שאנו אומרים וזכנו לשני ימות המשיח שהם ימות משיח פילאיים, ושם לאט לאט באמת תיפסוק המיתה, וכול זה צריך להתרחש בתוך טווח שהיגדירה מסכת סנהדרין על פי הפסוק כי יום נקם בליבי ושנת גאולי הנה באה ושנה בעולמו של הקדוש ברוך הוא שאלף שנים בעיניו כיום אתמול היא 1000 שנה הרי היא פה למטה 365000 שנה וכך הוא בסנהדרין דף צ"ט עמוד א' ברש"י על זה, - ובטווח הזה באים להם גם ימי המשיח השניים שבהם נעשה כול הדבר הנפלא הזה.

 

ושמה כול הבנים שלא זכינו להוליד משום הבילוע של המר גלות יולדו ויחיו ויולידו צאצאים וצאצאי צאצאים עד אין סוף השם יזכנו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע