chiddush logo

כוחה העצום של הצדקה!!!!! (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי DL2000, 13/8/2015

 כל יום ויום יש ניסים חדשים לגמרי שלא היו מעולם, כל יום ויום יש ניסים חדשים. אז מה אדם דואג ?! אדם מפחד לתת צדקה, תן צדקה! תן משהו! אל תפחד הכול יפתח! כל שערי השמים יפתחו לך כמו שכתוב "פתוח תפתח", אדם נותן צדקה אז הוא פותח את כל השערים, שערי הדעת, שערי החכמה, שערי הבינה, שערי תפילה, שערי שידוכים, שערי פרנסה. ששולחים לאדם עני זה סימן שרוצים להציל אותו! רוצים להציל אותו מאיזה פורענות, מאיזה אסון. הילד שלך חולה? תן צדקה, יהיה ניסים יהיה רפואה. ע"י הצדקה תוכל לרפאות עוד אחרים גם כן.


וּצְדָקָה תַּצִּיל מִמָּוְת. מַאי טַעְמָא. בְּגִין דִּצְדָקָה אִילָנָא דְּחַיֵּי הוּא, וְאִתְּעַר עַל הַהוּא אִילָנָא דְּמֹוֹתָא, וְנָטִיל אִינּוּן דַּאֲחִידָן בֵּיהּ, וְשֵׁׁ זִיב לֹוֹן מִן מֹוֹתָא. מַאן גָּרִים לְהַהוּא אִילָנָא דְּחַיֵּי דְּאִתְּעַר לְהַאי, הֲוִי אֵימָא הַהִיא צְדָקָה דְּאִיהוּ עֲבִיד, כִּבְיָכֹוֹל הוּא עֲבִיד לֵיהּ לְעֵילָּא, כְּמָה דְאַתְּ אָמֵר )תהלים קי( עֹוֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת" )וצְדָקָה תַּצִּיל מִמָּוֶת. מָה הַטַּעַם? מִשׁ וּם שׁ צְּדָקָה הִיא עֵץ הַחַיִּים, וּמִתְעֹוֹרֶרֶת עַל אוֹתֹוֹ עֵץ הַמָּוֶת, וְלֹוֹקֵחַ אֹוֹתָם שׁ אֲחוּזִים בֹּוֹ וּמַצִּילָם מֵהַמָּוֶת. מִי גָרַם לְאוֹתֹוֹ עֵץ חַיִּים שֶׁׁ יִּתְעֹוֹרֵר לָזֶה? הֱוֵה אֹוֹמֵר, אֹוֹתָהּ צְדָקָה שֶׁׁ הוּא עֹוֹשֶׂׂה, כִּבְיָכֹוֹל הוּא עָשָׂה אוֹתֹוֹ לְמַעְלָה, כְּמֹוֹ שֶׁׁ נֶּאֱמַר עֹשֵֹׂה צְדָקָה בְכָל עֵת(. ברגע שאדם מחלק צדקות הוא לא יודע איזה ניסים יהיה לו! איזה פלאות יהיה לו! הוא נכלל בעץ החיים! הוא נמצא למעלה מהטבע! בעולמות אחרים לגמרי! הוא בכלל לא נמצא בעולם הזה! הוא שולט על כל העולמות, על כל המזלות, הוא יכול לבטל את כל הגזרות מעליו ומעל כל ישראל ,צדיקים נוהגים לא לשבת לאכול בלי אורחים, זה היה המנהג של אברהם אבינו! זה המנהג של הצדיקים! לא אוכלים לבד! האוכל זה לא שלך! אתה לא בעל הבית על האוכל! אתה צריך תמיד לדעת שהאוכל הזה הוא של ה'! אתה מתחלק עם האוכל הזה עם עוד מישהו, האוכל הזה הוא מתנה מה'. הכסף הוא לא שלך! אתה רק בעל פקדון! כל מה שיש לך זה לא שלך! זה שייך לכלל ישראל!
שולחים לך עני ?! עכשיו רוצים להציל אותך! "צדקה תציל ממוות" זה לא איזה פתגם, זה כפשוטו ממש! הצדקה מצילה ממוות! צדקה זה למעלה מהכל! כשאדם נותן צדקה, הוא עולה לעולם האצילות, הוא עולה למעלה מכל המזלות, למעלה מכל החוקים ,מהכוכבים, ומתבטלים כל הגזרות שגזרו עליו .
הרבי היה משתוקק שתהיה לנו את הבחינה הזאת-לזרוק את הכסף! לחלק את הכסף לצדקה! לא לצבור כסף! לא להתאוות לכסף! הוא היה חפץ ומשתוקק מאוד לזכות אותנו להגיע להנהגה הקדושה הזאת, כמו הבעל שם טוב, כמו ה"נועם אלימלך" שזרקו את הכסף כל יום, ונתנו אותו לצדקה ולא השאירו מאום לחברו כלל, אבל בשיחה נה' בחיי מוהר"ן הרבי אמר - אני לא רוצה שיהיה לכם בילבול הדעת מהעבודה הזאת! אני לא רוצה שבבת אחת תקפצו לדרגה הזאת! אל תזרקו את הכסף מיד באותו יום! אם יש לך חובות תשלם אותם! קיבלת כסף תוריד את המעשר! תעשה צדקה! אם אתה בדעה של חומש זה עוד יותר גבוה! אבל אל תשאיר את האשה והילדים רעבים. לפחות תדעו לשנוא את הכסף! תהיו שונא בצע! אל תעשו מהכסף דבר קדוש! אנשים חושבים שכסף זה הדבר הכי קדוש בעולם! אומרים על זה קדוש קדוש קדוש, רק מקדשים את זה! תדעו שזה הטומאה הכי גדולה וצריכים להתבייש שחושבים על כסף! לכן אדם צריך שיהיה לו את העיקרון הזה, את הנכונות הזאת, את הרצון הזה, להגיע לדרגת הצדיקים לבטוח בה' ולשנוא את הבצע, לפזר לצדקה כמה  שיותר, לשנוא את הכסף בתכלית תכלית השנאה.
אומר הזוהר - רבי חייא ורבי יוסי עמדו על איזה הר גבוה, היה להם שפע של אוכל! הם לקחו איתם כמה פרידות, כמה חמורים, שפע של אוכל. הם עומדים על ההר ורואים דבר מזעזע! הם רואים שני אנשים הולכים בלב המדבר שמצאו איזה אדם אחר שטעה בדרך! הוא כבר שכב יומיים בלי אוכל הם רואים שהוא גוסס בחום השמש, שניה לפני המוות! אומר להם אותו אדם כבר שני ימים שלא אכלתי! שלא שתיתי! אז אחד מהם רוצה לתת לו אוכל ושתיה, השני צועק עליו "מה אתה נותן לו! אל תיתן לו !..אסור! ונשמרתם מאוד לנפשותיכם! פיקוח נפש!! אני לא מרשה לך לתת לו!  שימות! מה אכפת לך שימות! חייך קודמים! ענה לו הראשון - מה אכפת לך שאני נותן לו? "אם אתה תיתן לו את כל האוכל אתה בסוף תבוא אלי! תבקש ממני! תרצה ממני אוכל! ואז אני לא אתם לך כלום! .
ואת כל הסיפור הזה רואים רבי חייא ורבי יוסי מרחוק. רבי יוסי ורבי חייא מבינים לפי התנועות כל מה שהולך שמה איך שהוא צועק עליו אל תיתן לו אוכל, והשני לא שומע לו וממשיך הלאה, מאכיל אותו, משקה אותו, מלטף אותו, מרים אותו עד שהוא מתאושש! אותו אחד נתן לו את כל המים שהיה לו! את כל האוכל שהיה לו, הוא נשאר בלי כלום! בלי טיפת מים. השניים האלו ממשיכים ללכת לבד, אחרי חצי שעה אותו אחד שנתן את כל האוכל שלו, את כל המים שלו, מקבל מכת שמש, הוא נמצא בלב המדבר ,12 בצהריים השמש קופחת 50 מעלות חום, הוא נופל מתעלף תחת איזה עץ, אמר לו השני אתה רואה!? אמרתי לך שאתה תתעלף! אמרתי לך שאתה תמות בלי אוכל ושתיה! עכשיו אני משאיר אותך פה! לא אכפת לי ממך! ועזב אותו בלב המדבר. וכשראו רבי חייא ורבי יוסי את אותו אחד נשכב תחת העץ מתעלף אז אמר רבי חייא לרבי יוסי, לנו יש אוכל בשפע! בו ניתן לו
צריכים להציל אותו! עונה לו רבי יוסי "השתא נייתיב ונחמא" עכשיו נשב ונראה "בוודאי קודשא בריך הוא מרחש ליה ניסא" – בוודאי יהיה עכשיו נס גדול, יש פה סיפור! אל תכנס באמצע הסיפור! אל תרוץ לתת לו את האוכל! העולם לא הפקר!, אדם נותן את 
האוכל שלו עכשיו הוא ימות?! אין דבר כזה! פה יהיה נס גדול!. עמדו ר' חייא ור' יוסי מרחוק וראו איך שהוא נרדם...פתאום הגיע נחש ענק שזוחל לקראתו שיכול לבלוע אותו בבליעה אחת, אמר רבי חייא" וויי לההוא בר נש" – גמרנו זה הסוף שלו! מסכן צריך למות בכזו צורה מוזרה! אמר רבי יוסי אל תיפול בייאוש, הרי הוא נתן צדקה! הוא נתן את כל האוכל שלו! את כל המים שלו! הוא בטח בה'! אז ה' לא יעזוב אותו! אתה תראה איזה נס יהיה לו. פתאום הם רואים שיורד מהעץ נחש עוד יותר גדול מהנחש הראשון, ממש ענק! ונותן נשיכה בראש של הנחש ההוא הראשון, ובולע אותו! והורג אותו! ואותו אדם נשאר שלם, יישן, נם את שנתו בנחת בשלווה בלב המדבר, ואז רבי חייא ורבי יוסי ירדו אליו מההר, העירו אותו מן השינה נתנו לו לאכול ולשתות, וסיפרו לו את כל הניסים שקרו לו.
אדם צריך לתת צדקה, את המעשר, את החומש, הוא יראה בסוף שזה יתרבה לו! הוא יתן מאה דולר הוא יקבל אלף דולר! הוא יתן אלף דולר!  הוא יקבל מאה אלף! הוא יראה את זה! ולכן כסף נקרא זוזים, כי צריך להזיז אותם! צריך להזיז את הכסף!  אל תשאיר אותו אצלך בכיס! תזיז אותו! תזיז את המעשר! תמסור את זה הלאה! תזיז את 
זה הלאה! אם תזיז, תראה שזה יהיה כפול ומכופל! וזה שכתוב" בְחָנוּנִי נָא בָּזֹאֹת אָמַר ה' צְבָאֹוֹת אִם לֹאֹ אֶפְתַּח לָכֶם אֵת אֲרֻבֹּוֹת הַשׁ מַיִם וַהֲרִיקֹתִֹי לָכֶם בְּרָכָה עַד בְּלִי דָי" )מלאכי ג' י(' בדרך כלל אסור לבחון את ה', אבל דבר אחד שמותר לבחון את ה', זה בצדקה!  ברגע שאדם יתן צדקות! יתן משהו! הוא יראה שהפרנסה מתחילה לעופף לו! יתחילו לזרום לו כספים. יהיה לו שפע. וזה שמסביר הרבי )ליקוטי מוהר"ן כ"ג ד('  "וְהָיָה שַׁׁ דַּי בְּצָרֶיךָ וְכֶסֶף תֹּוֹעָפֹוֹת לָךְ" )מלאכי ג(' "והיה שדי" מי שמרגיש את צער השכינה )שדי( את הצער של כל יהודי, ועוזר לכל יהודי, שזה" שדי בצריך" אזי יזכה ל"כסף תועפות לך" – שפרנסתו תעופף לו כציפור.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
DL2000 (1/9/2015)
סימן מהשמים / הרב פינטו

לא להחליט מיד ,ולחתוך ענין -אלא לחכות למחר לקבל סימן
אדם יחכה לקבל סימן מהקב'ה
אחרי שעשה דבר מסוים - לא להתחרט ולהצטער על כך
לא לשפוט אנשים , לדון כל אדם לכף זכות
DL2000 (13/8/2015)
רבונו של עולם זכני להיות אמיץ וחזק במדת הבטחון ולא אפחד לפזר צדקה כמה שיותר ולא אדאג
מיום לחבירֹוֹ ולא אשים
מבטחי על בשר ודם ולא
אהיה ח"ו בבחינת ארור כמֹוֹ שכתוב ארור הגבר אשר יבטח באדם ושם בשר
זרועֹוֹ ]ירמיה י"ז ה'[ וכל חיי רק אבטח בך ואשים
את מבטחי עליך ולא אקוה לישועת אדם כמֹוֹ שכתוב
"ושוא תשועת אדם" ואדע שכל מזונותי באים ישר ממך לא דרך שום אדם ולא דרך שום צנור אחר ויתקימו בי הפסוקים "הבה לנו עזרת מצר ושוא תשועת אדם באלקים נעשה חיל והוא יבוס צרינו"