chiddush logo

דרשה לבת מצווה

נכתב על ידי המחדש חידושים, 5/10/2010

דרשה לבת מצווה שהכנתי לבקשתו של דידי:


ערב טוב,

כשהכנתי את דברי חשבתי לעצמי על מה ראוי לדבר בבת מצווה, אך לפני שהגעתי לתוכן הדברים עלתה לי השאלה: על מה חוגגים בת מצווה? ומה המשמעות של היום הזה?


לדעתי הסיבה העמוקה לחגיגה היא- התחלה הבגרות, המעבר מהילדות לתקופת הבגרות, הכניסה לחיים הבוגרים מתחילה היום בבת מצווה, האחריות העיקרית עוברת מהורים לנערה, מגיל 12 הבת יכולה לבנות בעצמה את האישיות שלה, כמובן על סמך מה שהוריה המשפחה והסביבה העניקו לה, גיל הנעורים הוא תקופה נפלאה שבה אפשר לצמוח מעלה מעלה,בגיל זה ישנם הרבה כוחות ורצונות שכל מטרתם להכשיר ולהכין את הבת למשימה האמתית העתידית.


במזמור "אשת חיל" הידוע החותם את ספר משלי, מהללים את האישה האידיאלית, אם נתבונן נראה שהשיר מדבר על שתי תכונות עיקריות אצל האישה המהוללת:

אחת: הרצון לתת ולהעניק עזרה לזולת "גְּמָלַתְהוּ טוֹב וְלֹא-רָע כֹּל יְמֵי חַיֶּיהָ". ופסוק אחר:  "כַּפָּהּ פָּרְשָׂה לֶעָנִי וְיָדֶיהָ שִׁלְּחָה לָאֶבְיוֹן"  התכונה השנייה היא הפעלתנות של אותה אישה היא מתכננת את צעדה, ופועלת במרץ כמו שכתוב: "וַתָּקָם, בְּעוֹד לַיְלָה, וַתִּתֵּן טֶרֶף לְבֵיתָהּ וְחֹק, לְנַעֲרֹתֶיהָ;",ו-  ".טָעֲמָה, כִּי טוֹב סַחְרָהּ; לֹא יִכְבֶּה בַלַּיְלָה נֵרָהּ". ופסוק נוסף: "צוֹפִיָּה, הֲלִיכוֹת בֵּיתָהּ; וְלֶחֶם עַצְלוּת, לֹא תֹאכֵל".


אם נדייק בין השורות נראה שהאישה הזאת עושה את מעשיה בחפץ לב ובשמחה: בעלה בוטח בה, והיא גומלת טוב, המשפחה משבחת אותה ושמחה בה: "קָמוּ בָנֶיהָ, וַיְאַשְּׁרוּהָ; בַּעְלָהּ, וַיְהַלְלָהּ.". מעלתה כל כך גבוהה עד שלבסוף: " וַתִּשְׂחַק, לְיוֹם אַחֲרוֹן".

אני רואה את המידות והתכונות הטובות הללו בכלת הבת מצווה, המידה של עזרה לזולת, והמידה של השמחה, הרוח הטובה, החיוך שמקרין על כולם ומראה על אמונה אמתית, אמונה שיהיה בסדר .


אסיים בברכה אישית ל-___ (שם הבת), אנו יודעים שיש לך נקודות פתיחה טובות להתקדם לגדול ולפרוח, תיקחי את החינוך מהוריך והתכונות האישיות שלך לדרכך החדשה וכך אנו בטוחים שרק תצליחי בכל אשר תעשי.

מזל טוב.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע