chiddush logo

כותים גרי אריות האם הם היו קיימים בזמן משה רבינו?

נכתב על ידי יונתן שטנצל, 20/7/2016

 

"והבועל ארמית קנאין פוגעין בו"  (סנהדרין פא:) המשנה מציינת כי אסור לבעול ארמית. הגמרא מספרת את ההשתלשלות שפנחס בן אלעזר ניגש למשה רבינו ואמר לו: "וירא פנחס בן אלעזר מה ראה אמר רב ראה מעשה ונזכר הלכה אמר לו אחי אבי אבא לא כך לימדתני ברדתך מהר סיני הבועל את כותית קנאין פוגעין בו" ( סנהדרין פב.)

וקשה לי הרי בהר סיני עדיין לא היו קיימים כותים,והכותים זה עם שהביא סנחריב הרשע לארץ ישראל מארץ אשור. ובתחילה התייחסו אליהם כגרי אמת עד שחכמים גילו כפי שמופיע במסכת חולין דף ו. :"אמר רב נחמן בר יצחק דמות יונה מצאו להן בראש הר גריזים שהיו עובדין אותה"

ורק בשלב מאוחר יותר חכמים החשיבו את הכותים לגויים. אז מדוע פנחס משתמש  מול משה רבינו במינוח של כותים שהם טרם באו לעולם. וזה היה בתקופה מאוחרת יותר.

ובמסכת כותים נפסק: "אין משיאין אותם ולא נושאין מהם נשים"  מסכת כותים פרק א הלכה ו

 

נכתב ע"י יונתן שטנצל  [email protected]

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע