chiddush logo

רועה נאמן לפרשת פנחס , מפורסם בעלון " קול מהיכל " ת" א

נכתב על ידי izik28, 22/7/2016

 

בס"ד


ד"ת  לפרשת פנחס  יז  תמוז התשע"ו


" רועה נאמן    "  

--------------------------------------------------------------------------

" ה" רועי לא אחסר"

אנו נתקלים בפרשה בדאגה של משה  מכך  שבני ישראל ישארו חלילה " כצאן אשר אין להם רועה", ..

משה זכה להיות רועה ישראל   בציווי הקב"ה  בעקבות הנסיון שעבר  עם הגדי הקטן  שברח אל בריכת מים מפני שהיה צמא, משה  שרדף אחרי הגדי  וראה אותו שותה לרוויה אמר," לא ידעתי שרצת מפני שצמא אתה , הרכיבו על כתפיו", אמר לו הקב"ה , יש לך רחמים כלפי  צאנו של בשר  ודם ,חייך , אתה תרעה את  צאני ישראל",הגאון  מוילנא  מפרש שהגדי  משול  ליוסף ,דהיינו עם ישראל  והמים לתורה רמז להוצאת ישראל מעבדות  לחרות שהיא התורה שעם ישראל דבק בה כמו הגדי  למי המעיין .

האלשיך והאור החיים מפרשים שורש  נשמת משה  שקולה  כנגד כל נשמות ישראל .

רועה נאמן מכיר את רוחם של בני ישראל שאין דעותיהם שוות  ,  משה  הוביל את בני ישראל בציווי ה" יתברך בדרכי המדבר, דאג להם לכל צרכיהם יחד עם אהרן  ומרים והכל בשלוה ונחת  עד כדי כך שמשה פרש מאשתו  למען עבודת ה" ועם ישראל   

"ינחני במעגלי צדק   למען שמו "

רעייה והוראה  הם מילים שונות אבל דומות  ולמעשה הם שניים שהם אחד ,רועה נאמן  דואג להנחות את צאנו לדרך הנכונה  " במעגלי צדק" למען הקב"ה ,כמשה רבנו  שדאג לעתיד עמו  לא רק  ברעייה אלא  גם בראיה ,  וזאת ע"י  מתן תורה  לישראל ,תורה מלשון  " הוראה" ",תורה  זו אורה"   בשעה  שמשה קיבל  את התורה  מהקב"ה " קרן עור פניו", אותה קרינה  שמשה זכה לה בהיותו בזמן מתן  תורה

עברה ישירות לבני ישראל  ,שכן  התורה  מאירה את דרכו  של האדם , וזה  תפקידו של הרועה הנאמן שמעביר את דרכיו של ה"  אל עם ישראל .

תפקיד הרועה הנאמן גם לדאוג לעם בעת צרה או מלחמה, " גם כי אלך בגיא  צלמות לא אירא רע כי אתה עמדי " , בפרשה מתוארת מלחמת [נקמת] מדין " צרור את המדינים והכיתם אותם  ,כי צוררים הם לכם",  המדיינים ניסו  להפיל את ישראל בחטא הזימה , משה  לא יכול להעביר את שרביט  המלכות  ליהושע  בטרם יסיים את  ניקוי חטאם של המדינים  שפגע בישראל  וזאת  כסימן לכן שהוא רועה שלא חושב רק על עצמו אלא גם על עתידו של עמו ומוכן להקריב את נפשו לשם כך ..

"דישנת בשמן ראשי "

יהושע  נבחר להיות ממשיכו של משה רבנו  כמנהיג ישראל אודות  לפ"ס" נצר תאנה יאכל פריה"

יהושע שימש  את משה במסירות רבה ושימוש זה כלל התמדה לא רק בתורה  אלא גם עזרה בבית המדרש, יהושע  לא החמיץ רגע אחד  שיוכל להיות  קרוב  למשה ,  יהושע נחלם בעמלק  , לא השתתף בחטא העגל ולא  בעצת המרגלים   מעל לכל הוא זכה  למלוך על ישראל  ע"י  משיחיתו   בשמן כמנהג מלכי ישראל   ולהנחיל את הארץ לבני ישראל   בזכות  ענוונותו" וענוים ירשו ארץ" .

משה העביר את  כל  הודו ליהושע ",ונתת מהודך עליו  למען ישמעו  כל עדת  בני ישראל" , אותו ההוד הוא קרון עור פני משה שקיבל את הלוחות השניים  " משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע, ויהושע  לזקנים  ..."  עד ימינו אנו , שכן  בשעה שאנו עוסקים בתורה שהיא  "  הרועה  והראיה " שלנו  לדרך הנכונה   אנו מקבלים את אותו קרון עור פני משה  שקיבל ישירות מ ה"  שהרי" שליחו של אדם כמותו"  ,שכן ה" יתברך הוא   רועה ישראל  לעד ,ואנו מצוים ללכת בדרכיו   דווקא  בימים אלא של בין המצרים

ולהפיץ את תורתו   כעלון זה שחוגג חי שנים  ו 900  עלונים  ! –יישר כח!   וכך נזכה לקיום הפ"ס ,"אך טוב וחסד  ירדפוני כל ימי חיי  ושבתי בבית ה" לאורך ימים ". בבנין המקדש במהרה  .אמן.


-מפורסם בעלון" קול מהיכל" בית הכנסת היכל יהודה תל אביב

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה