chiddush logo

זה מחייב אותנו לשבח ד' יתברך, ולעשות רצונו

נכתב על ידי אברהם פ, 3/8/2016

 בס"ד

נשמת כל חי תברך את שמך ד' א-לקינו. ורוח כל בשר תפאר ותרומם זכרך מלכנו תמיד, מן העולם ועד העולם אתה א-ל. ומבלעדיך אין לנו מלך גואל ומושיע. פודה ומציל ומפרנס ומרחם בכל עת צרה וצוקה. אין לנו מלך עוזר וסומך אלא אתה. א-לקי הראשונים והאחרונים.....אילו פינו מלא שירה כים. ולשוננו רנה כהמון גליו. ושפתותינו שבח כמרחבי רקיע. ועינינו מאירות כשמש וכירח. וידינו פרושות כנשרי שמים. ורגלינו קלות כאילות. אין אנחנו מספיקים להודות לך ד' א-לקינו וא-לקי אבותינו. ולברך את שמך על אחת מאלף אלפי אלפים ורבי רבבות פעמים. הטובות שעשית עם אבותינו ועמנו.....
בס"ד, על ברכת 'נשמת כל חי' ניתן להביא משל.
משל למה הדבר דומה?
למלך בשר ודם שנתן מתנה לשר שלו. השר שמח מאד והכיר טובה מרובה למלך. נתן המלך גם מתנה לעבדו, ניכר היה על העבד ששמח והכיר טובה למלך, יותר מאשר השר. נתן המלך מתנה גם לאיש מן ההמון, שמח האיש עד למאד והכיר טובה למלך אף יותר מהעבד. כעת נתן המלך מתנה לעני מרוד מן העם. שמחת העני הרקיעה שחקים הרבה יותר מן האיש הרגיל מההמון. ענוה רבה באה בלבו כלפי המלך.
כעת אם ניקח את משל ונמשיל אותו לא על מלך בשר ודם שהיום כאן ומחר בקבר אלא על מלך חי וקיים, מלך מלכי המלכים הקב"ה, המלך של כל היקום, של כל הבריאה! האם יש אפשרות להבין עד כמה אנו חייבים לו הכרת הטוב, שמחה, והתבטלות עבור מתנה אחת ממנו?
על כך אנו אומרים: "ולברך את שמך על אחת מאלף אלפי אלפים".
אם יתבונן האדם עד כמה חסדו של ה' רב עליו בכל רגע ובכל עת,כמה הוא מקבל כל רגע ורגע מאת ה', זה יביא אותו לידי המסקנה ברורה, שעליו לעשות בשביל בורא עולם הרבה מאד, לשלם לו גמול, לעשות המצוות, לדעת מה הם המצוות, לדעת את ההלכה, שאם לא יודעים את ההלכה, כיצד נקיים את המצוות? 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע