chiddush logo

מתי הכי כדאי להחליף את הרכב?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 19/4/2017

החלפת רכב בזמן הנכון יכולה להיות שווה לכם עשרות אלפי שקלים. אבל איך יודעים מתי צריך להתקדם ומה הקשר של כל זה למימון הרכב הבא? הנה כל התשובות

העיתוי הנכון מבחינה כלכלית להחליף את הרכב תלוי בשורה ארוכה של פרמטרים. רוב הנהגים מתייחסים למשל לנושא של ירידת ערך, כי בישראל מאבדת מכונית ממוצעת 10%-15% מערכה ב-3 השנים הראשונות שלה על הכביש. המשמעות היא שהג'יפ שקניתם ב-130 אלף שקל יהיה שווה רק 82 אלף שקל לאחר 3 שנים, מה גם שבהמשך צפויה ירידת ערך נוספת של 10% בממוצע בכל שנה.

מהבחינה הזו, אחזקה של מכונית בת 4-6 שנים תהיה החסכונית ביותר. היא תאפשר לכם מצד אחד לקנות את הרכב במחיר אטרקטיבי, ומצד שני תמנע ירידת ערך דרמטית. עוד כדאי להביא בחשבון את הריבית האלטרנטיבית, שבאמצעותה בודקים כמה היינו מרוויחים אם הכסף היה מושקע בבנק (במקום ברכישת מכונית חדשה). ירידת הערך והריבית האלטרנטיבית יספקו לכם את "מחיר ההון" ויאפשרו לכם לקבל החלטה מבוססת ומנומקת אמפירית לגבי הזמן הנכון להחליף את הרכב.

שיקולי עלות מול תועלת

יש כמובן גם שיקולים ארציים יותר שבהם ניתן להיעזר כדי לדעת מתי הכי כדאי להחליף את הרכב. עדיף לעשות זאת רגע לפני שהוא כבר לא מספיק כדי לשרת את צרכי המשפחה, כמו למשל בהכנות לקראת הצטרפות ילד חדש או לחילופין אחרי שהילד הכי גדול עוזב את הבית.

בשיקולי עלות מול תועלת, עליכם להביא בחשבון את מחירי הטיפולים במוסך בהשוואה לירידת הערך. אם הרכב מבקר במוסך יותר מאשר על הכביש המהיר, סביר להניח שרצוי להחליף אותו. נסו להתייעץ עם אנשי  מקצוע אובייקטיביים והישמעו לתחושת הבטן שלכם.

לא צריך להיות מכונאי מנוסה כדי להבין שרכב שסובל מתקלות לעיתים קרובות כבר לא משתלם לכם מבחינה כלכלית, אפילו אם בעת ההחלפה עצמה תצטרכו לשאת בהוצאה לא מבוטלת. היערכו מראש להוצאה הזו ותיהנו מעסקה אטרקטיבית בטווח הארוך.

בחירת תזמון לפי העסקה הבאה

העסקה הבאה משפיעה על התזמון הנוכחי של מכירת הרכב כי היא נקבעת לפי הביקוש. אם תגלו שהרכב שלכם מבוקש אבל השנה הקלנדרית עומדת להסתיים, מכרו אותו בהקדם. זכרו שבתחילת כל שנה קלנדרית יש ירידת ערך נוספת והיבואן מוכר את הדגמים החדשים במחירי השקה.

החלטתם שהגיע הזמן להחליף את הרכב? עכשיו תצטרכו לחכות ללוח זמנים שבו תוכלו לשדרג אותו. התחשבו במודל הקיים של הרכב ובדקו אפשרות של מכירה בשוק מול טרייד אין רכב בחברה פרטית. היתרון של טרייד אין הוא חיסכון בזמן ואפשרות להשיג דגם משודרג בפריסת תשלומים, בעוד בשוק הפרטי תקבלו מחיר גבוה יותר על הדגמים המבוקשים ותהיה לכם גמישות גבוהה בבחירת המכונית הבאה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע