chiddush logo

פנינה יומית... כז ניסן

נכתב על ידי שניאור, 23/4/2017

 

יום שישי כ"ה ניסן - פרשת שמיני

 

"מחובר" - שלא נטמא

בפרשתנו נאמר "וכי יפול מנבלתם על כל זרע גו' טהור הוא. וכי יותן מים על זרע גו' טמא הוא לכם" (יא, לז-לח). ומפרש רש"י "טהור הוא – לימדך הכתוב שלא הוכשר . . לקבל טומאה עד שיבואו עליו מים. וכי יותן מים על זרע – לאחר שנתלש, שאם תאמר, יש הכשר במחובר – אין לך זרע שלא הוכשר".

ויש לבאר דין זה - שמאכל אינו מקבל טומאה עד שיבואו עליו מים, אך במחובר אינו מקבל טומאה לעולם - בעבודת האדם לקונו:

"מים" – "יורדים ממקום גבוה למקום נמוך" (תענית ז, א), ויש בהם טבע הלחלוחית שמחברת ומדבקת דברים נפרדים (ראה לקו"ת בהר מ, סע"ג). ולכן, אוכלין שבאו עליהם מים מורים על עבודת ה' שאינה "יבשה" אלא נעשית עם לחלוחית וחיות, שעבודה כזה פועלת גם על "נמוכים" ו"נפרדים" שיתעוררו ויתחברו לקדושה.

ולכן מאכל אינו מקבל טומאה עד שיבואו עליו מים, כי "רוח טומאה . . אינה מתאוה לשרות אלא . . במקום קדושה" (שו"ע אדה"ז או"ח מהד"ת ס"ד ס"ב). ומפני זה דווקא מקום בו יש "לחלוחית" המרבה קדושה וחיבור להקב"ה – שם מתאווה הטומאה לשרות.

אך, הרוצה להגן עצמו מפני הטומאה, הוא על ידי שיהי' "מחובר" למקורו: מקור כל פעולותיו של האדם, הרי הם פנימיות נשמתו, שהיא "נקודת היהדות" שבכל יהודי, שהיא מקור אמונתו וכח המסירת נפש של כל יהודי, וב"נקודה" זו אי אפשר לשום טומאה לנגוע ולשנות ח"ו. וכאשר עבודתו "מחוברת" למקור זה, וניכר בפעולותיו שחדורים הם ומחוברים ל"נקודת היהדות" לאמונה בה' ומסירות לקונו עד כדי מסירות נפש – אזי לא תוכל שום טומאה לנגוע שם ולטמאו ח"ו, שהרי "מחובר" אינו מקבל טומאה לעולם.

(ע"פ לקוטי שיחות חכ"ז עמ' 74 ואילך)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע