chiddush logo

עין הרע - יש כזה דבר!

נכתב על ידי breslevmeir, 3/11/2017

שאלה, בעניין עין הרע המתאים לפרשת השבוע וירא.


כבוד הרב אני לא הכי מאמינה בכל הנושא של עין הרע, אבל בזמן האחרון אני מרגישה כל הזמן שישעלי עין צרה ורעה מאנשים, אם זה שמקנאים בי בנות בעבודה וגם לפעמים עם חברות – וזה כלהזמן רודף אותי ומעייף ומתיש אותי. הציעו לי ללכת לעשות הוצאת עין הרע בעופרת, וגםהציעו לי לעשות קמע, וגם עשבים מיוחדים, והציפו אותי עד כדי כך שאני לא יודעת מהלעשות... מה הרב מציע?


באמת - כן, יש כזה דבר הנקרא "עיןהרע"


איזה השגחת השם שפנית אלינו בדיוק בזמן שלומדים פרשת השבוע וירא: וַיַּשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר וַיִּקַּח לֶחֶם וְחֵמַת מַיִם וַיִּתֵּן אֶל הָגָר שָׂם עַל שִׁכְמָהּ וְאֶת הַיֶּלֶד וַיְשַׁלְּחֶהָ וַתֵּלֶךְ וַתֵּתַע בְּמִדְבַּר בְּאֵר שָׁבַע: (בראשית כא, יד – יז). רש"י פירש: ואת הילד - אף את הילד, את ישמעאל, שם אברהם על שכמה של הגר, משום שהכניסה בו שרה עין רעה, ועל ידי זה אחזתו חמה דהיינו שנהיה חולה ישמעאל ולקה בחום הגוף, ולא יכול היה לילך ברגליו. ותלך ותתע - מלמד שחזרה הגר לגלולי בית אביה  דהיינו לעבודה זרה של מצרים (בראשית רבה נג, יג.).


כלומר מסופר על אברהם שגרש את הגר ושם את ישמעאל על שיכמה? ושואל רש"י ומקורו במדרש רבה, למה שם אברהם את ישמעאל על שיכמה של הגר הריהוא היה כבר ילד גדול?


והתשובה היא: כי שרה הכניסה בו עין הרע, כי באותו זמן יצא ישמעאל לתרבות רעה והציק והתעלל ברשעות עם יצחק בן שרה אשת אברהם.


אז הנה יש הוכחה לעין הרע מתורתינו הקדושה.


עוד לומדים מפרשת השבוע - גודל כוחה של התפילה. כתוב בפרשה: וַיִּשְׁמַע אֱלֹהִים אֶת קוֹל הַנַּעַר וַיִּקְרָא מַלְאַךְ אֱלֹהִים אֶל הָגָר מִן הַשָּׁמַיִם וַיֹּאמֶר לָהּ מַה לָּךְ הָגָר אַל תִּירְאִי כִּי שָׁמַע אֱלֹהִים אֶל קוֹל הַנַּעַר בַּאֲשֶׁר הוּא שָׁם. רש"י פירש, את קול הנער – לא נאמר ששמע ה' את קול הגר, אלא את קול הנער, מכאן שיפה תפילת החולה על עצמו יותר מתפלת אחרים עליו, והיא קודמת להתקבל לפני ה' (בראשית רבה נג,יד) 


ומעניין לעניין שלא באותו עניין, עוד חיזוק קטן של ברסלב מהפרשה בהמשך לפירוש רש"י, באשר הואשם - לפי מעשים שהוא עושה עכשיו הוא נדון. מפה לאדם שיש לו התעוררות ורצונות טובים להשתנות, אבל העבר והפחד איך הוא יצליח באמת ולא יפול ומפחד למה שה' יענה לתפילותיו הרי הוא יודע שלא יעמוד בניסיונות! תדע לך שהשם יתברך עונה לתפילה באשר הוא שם – כרגע התעוררת עם רצונות טובים וחשק ותשובה, לפי זה באדר הוא שם ולא לפי עתיד הוא נידון, אז יש לנצל את הרגע של התעוררות באמונה שתפילות מתקבלות לפי התעוררות של הנקודה הטובה והרצון הטוב שיש כרגע!


ונחוזר לענייניו – למדנו מהפרשה שהדבר הראשון והעיקרי נגד עין הרע הוא לומר ולהשקיע בריבוי אמירת תהילים ותפילות נגד עין הרע לפני הכל אחרי שתתמידי לפחות 40 יום בתפילה, אז תנסי הוצאת עין הרע בעופרת, או קמעות.


כי כוח התפילה של האדם גדולה מאד, והיא קודמת כנ"ל.


אז מהיום תאמיני שיש כזה דבר - 'עין הרע', ויש דרכים להזהר מעין הרע של אנשים.


לזיכוי הרבים תפילות ולחשים נגד עין הרע:


תפילה נגד עין הרע


לחש נגד עין הרע מהחיד"א

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה