chiddush logo

מה היא הדברה ירוקה והאם היא באמת עובדת?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 14/1/2018

אנחנו פוגשים אותם ללא הכנה מוקדמת ואין לנו גם אף סיבה טובה לארח אותם. הם נמשכים ללכלוך, מביאים חיידקים ומחלות, חלקם גם משאירים ריחות וטינופת, ואין ספק שהם פשוט לא רצויים ולא נעימים. כנראה יש סיבה מוצדקת והגיונית לקרוא להם "מזיקים", אבל מה שבאמת חשוב הוא להכיר שיטות שונות לטיפול בהם. לצד השיטות הקלאסיות שכוללות רעלים וחומרים כימיים מזיקים קיימות היום גם שיטות אחרות, בטוחות יותר. יכול להיות ששמעתם על הדברה ירוקה אבל לא באמת הבנתם מה מסתתר מאחורי הביטוי הזה. התשובה לפניכם.

 

פתרון יעיל ובטוח

לפני שנבין מה היתרון המשמעותי ביותר של הדברה ירוקה חשוב שנכיר את החסרונות של ההדברה הקלאסית. בשיטות העתיקות נהוג להשתמש בחומרים כימיים וברעלים שמסבים נזק משמעותי לסביבה. הם פוגעים ביצורים חיים וגם בבני אדם, ולא מעט סיפורים כבר נשמעו בעבר בהקשר הזה. כדי למנוע פגיעות חמורות נוטים היום לפנות לפתרונות שהם ידידותיים יותר לסביבה. במקום להדביר את היונה, שממילא לא מזיקה לנו באמת מעבר לרעש הטורדני או לריח הרע, יש היום שיטות של הרחקת יונים והן יעילות הרבה פחות. כך ניתן לטפל גם בבעיה הקיימת וגם למנוע מהבעיה לחזור שוב בהמשך, כשיונים אחרות יגלו עד כמה המרזב שלכם מפנק ומזמין.

 

טיפול מהיר ובטוח יותר

אם נחזור לרגע לשיטות ההדברה הקלאסיות, הרי שבשיטות האלו אנחנו נדרשים להתרחק מהבית למשך כמה ימים. כלומר, יש סיבה מצוינת להתפנות. כשהחומרים הרעילים נכנסים כדאי שכולנו נשמור על עצמנו טוב יותר ונתרחק מהם. מצד שני, זה מחייב היערכות מראש ובזמן שאנחנו צריכים להישאר מחוץ לבית נצטרך למצוא מקום לישון בו, ועדיף שזה לא יהיה הספסל ברחוב. בקיצור, הדברה ירוקה היא לא רק שיטה יעילה ובריאה יותר, אלא היא שיטה שלא מחייבת מאיתנו להתרחק מהמבצר הפרטי שלנו, מהמיטה שאנחנו אוהבים או מהספה שניצבת במרחק מדויק מהטלוויזיה ומהסדרה שאליה אנחנו מכורים.

 

יעילות כללית

אם בטיחות והגנה טובה יותר על הסביבה לא מספיקים, ואם הנוחות עדיין לא משכנעת אתכם, חשוב לזכור שהדברה ירוקה יעילה נגד סוגים שונים של מזיקים. במילים אחרות, זה באמת לא משנה אם אתם מתמודדים עם מקקים, נמלים או מכרסמים, יש פתרון שיעלים את הבעיה הזו לאורך זמן ואפילו בלי שתיקחו סיכונים מיותרים על עצמכם או על הסביבה שלהם. כמובן שיש שיטות שונות להדברה ירוקה או להרחקת מזיקים, ואם תבחרו חברה מקצועית וטובה לעבוד איתה, תוכלו גם לבחור את הפתרונות האידאליים ביותר. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע