chiddush logo

נקודה שבועית פרשת השבוע "ראה" ה'תשע"ח

נכתב על ידי ידד, 8/8/2018

 

נקודה שבועית פרשת השבוע "ראה" ה'תשע"ח

 

בשבת הקרובה, שבת פרשת "ראה", נציין גם את ראש חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, וניכנס לאווירת ימי התשובה ששיאם יגיע בעוד כחודש בעשרת ימי התשובה שיתחילו בראש השנה ויסתיימו ביום הכיפורים.

לא מנותק לחשוב ולהתייחס לימים אלה של תחילת השנה כימי שיא. כימים שהם התכלית והיעד, אך הנה באה פרשתנו, ורגע לפני סיומה, שבסמוך אליה נתפלל תפילת מוסף גם של ראש חודש אלול, ומצווה אותנו על שלושת הרגלים, והרגל השלישי הוא חג סוכות ועליו כותבת התורה: "שבעת ימים תחוג לה' אלוקיך במקום אשר יבחר... והיית אך שמח".

שמחת חג הסוכות והחג עצמו הוא התכלית האמיתית של הימים הנוראים וכל עבודת התשובה והסליחה של תחילת חודש תשרי זה כדי לפנות את ליבנו ולהרחיק דאגה ולטהרנו לקראת עבודת השמחה של סוכות.

בראש השנה נמליך את ה' בעולם שישמור עלינו מכל אויב אפשרי וכך נהיה נטולי דאגות גשמיות, ואז נפנה לדאגה הרוחנית ולהסיר חטאים מלבנו בימי עשרת התשובה ויום הכיפורים בבקשת סליחה מה' ומחברנו.

וכעת לאחר שהסרנו את דאגותינו הגשמיות והרוחניות נוכל לפנות עצמנו לשמחה אמיתית "והיית אך שמח", עלינו להיות רק שמחים. בכל ליבנו.

שאדם שמח בחלקו זה תנאי לחיים מאושרים שבהם האדם חי עם הכרת הטוב על מה שיש לו מכאן שהשמחה היא מרכיב חשוב והכרחי בחייו של האדם וחג הסוכות הוא שיא של שמחה.

שנזכה תמיד להיות בשמחה

 

שבת שלום ומבורך!

 

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

 http://dosanova.co.il/

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם

הרחמים,הסליחות,ראש השנה,יום הכיפורים,דאגות גשמיות,והיית אך שמח,חיים מאושרים,חג הסוכות,שיא של שמחה,

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע