chiddush logo

תכנון בר מצווה השלבים בדרך לאירוע

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 10/8/2018

 הכינו את הממחטות! טקס בר המצווה הוא אחד מהאירועים המרגשים בחיי הילד ובחייכם, כהורים. לצד ההכנות לטקס עצמו, כמו לימודים אצל רב מורה, אתם בוודאי מוצאים את עצמכם עסוקים בתכנון החגיגה לכל הקרובים אליכם, שירצו ללוות את העלייה למצוות של חתן השמחה. 

בחירת המקום המבוקש, התוכנית האמנותית של האירוע, המטעמים, ההזמנות וכמובן – מזכרות כל אלה דורשים זמן, חשיבה וארגון.
אנחנו כאן על מנת לסייע לכם ביצירת אירוע מנצח, כך שיישארו לכם זיכרונות נהדרת מהחוויה כולה. עצות להפקה מוצלחת של בר מצווה.

היכון, הכן, להתמקד - הכל מתחיל בבחירת המקום
החליטו היכן תרצו לחגוג את המאורע. האם בצמוד לעליית הנער למצוות, בכותל או בבית הכנסת או במקום נפרד ורחוק ואף בתאריך אחר. בכל מקרה, חשוב להתייחס למספר שיקולים: הקפידו בבחירת מקום שמתאים בגודלו למספר המשתתפים ולקונספט המבוקש מבחינת עיצוב, מיקום כמו בסביבה של טבע או דווקא בלב העיר. התייחסו לנושא של גישה – קרבה לערוצי תחבורה ראשיים. בדקו אילו שירותים מציע לכם האולם כמו למשל, חלל פנימי ומרפסת לאירועים, קייטרינג הבית, מערכת תאורה מתקדמת, אמצעי מדיה (למשל, להקרנת סרטונים או מצגות), רחבת ריקודים, חדר VIP וכדומה. כמובן חשוב לבדוק זמינות של המקום על מנת שתוכלו לשריין מראש את התאריך המבוקש.

מה בתוכנית? הפעילות שעושה הבדל
מומלץ לגבש מראש את הפעילות החווייתית שתלווה את האירוע מהטקס המרגש ועד סיום החגיגה. יש אופציות שונות לשדרוג האווירה בדרך לטקס, כמו למשל, תהלוכה בליווי שופרות, מעגלי מתופפים, כניסות מרשימות ועד אטרקציות שיתקיימו באולם עצמו. סדנאות יצירה, עמדות להפקת מגנטים, מופע של אומן אהוב, מכונות משחק וסימולאטורים, הרפתקאות מציאות מדומה ועוד. ניתן לחשוב על תמהיל יצירתי בין הפעילויות שיתאימו לאורחים בגילאים שונים, כך שכולם יהיו מרוצים וייהנו מכל רגע. אפשר להעצים את ההנאה עם תקליטן שינצח על המסיבה או מופע כלשהו בו הילד הוא כוכב האירוע – מנחה את הערב או מציג סרטון שצילם או צולם על ידי חברים שמספרים עליו.

הצד הגסטרונומי - חוגגים ולא נשארים רעבים
אין ספק שהקולינריה משפיעה על הצלחת האירוע. התייחסו בגיבוש התפריט לטעמים שונים, החליטו האם האוכל יוגש במתכונת של בופה עשיר או בהגשה ישירות לשולחנות. אילו מנות יככבו בתפריט, האם יש מענה לצמחוניים וטבעוניים, האם קיימת אפשרות לשדרג את נראות הבופה על ידי שימוש בעגלות ובדוכני מזון. ניתן להוסיף גם הפתעות בדמות מפלי שוקולד ועגלת סוכריות, אוכל שמוכן לנגד עיניהם של הסועדים וכדומה.

הזמנות מעוצבות – הזמנה יפה שווה אלף מילים
אחרי שבחרתם מועד, החלטתם מה יהיה באירוע והיכן הוא התקיים, הגיע הזמן ליצירת הזמנות לבר מצווה. קיימת אפשרות נוחה לעצב היום הזמנה בהתאמה אישית באתרי אינטרנט המציעים ממשק ידידותי לבחירת תבנית מיוחדת, גוונים מובילים, הוספת טקסט והדפסה איכותית של ההזמנות. חשבו על נוסח ידידותי, אולי בחרוזים, מלל שירגש את הקוראים ויספק להם את המידע החיוני לגבי מועד האירוע ודרכי אישור והגעה. תוכלו להדפיס על ההזמנה תמונה של הילד כשהיה קטן והיום או תמונה של המשפחה המאושרת ולהדפיס גם מעטפות מעוצבות לשליחת ההזמנה לאורחים.

המזכרת לסיום – מתנה מיוחדת לכל אורח
חשבו איזו מזכרת תוכלו להעניק למוזמנים שהגיעו לשמוח בשמחתכם. ניתן להפיק מגנטים עם הילד וברכה מיוחדת שמעטרת את המגנט או מחזיק מפתחות עם מילה יפה, פנקס בו הם יוכלו לרשום משאלה (במיוחד אם החגיגה מתקיימת בכותל), בקבוקון עם תפילת הדרך עם שם הילד ועוד.

בר מצווה הוא מאורע מרגש וחשוב להשקיע בכל הפרטים על מנת שהאירוע יהיה מוצלח ובלתי נשכח.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע