לקט מביאור אי"ם – "תורה ככתבה" לפרשת בא (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אורן מס, 10/1/2019

סוף מעשה במחשבה תחילה

הצהרה אישית על החזון והיעדים אשר מדריכים אותך בעולם התורה
"התורה שבכתב היא המחייבת את כל עם ישראל, דתי וחילוני."
אורן מס (‏יום שני ‏24 ‏אוגוסט ‏2015)

 לקט מביאור אי"ם – "תורה ככתבה" לפרשת בא

 

יא, ב: וישאלו איש מאת רעהו ואשה מאת רעותה: תובנה: יש לשמור על כללי צניעות גם בעניינים כספיים. כאשר משה קיבל את השליחות להוציא את העם ממצרים, הבטיח לו ה' (ג, כב) שאישה לבדה תשאל (כלומר תבקש ותדרוש) משכנתה ומגרת ביתה כסף וזהב (שלמעשה נגזלו מן היהודים באמצעות שרי המיסים; א, יא). עתה נראה שאם אישה לבדה תעסוק במלאכת גבייה זאת היא תיתקל בבעיות צניעות, כי בבתי השכנות יימצאו גברים שאין להם עוד צאן ובקר, ולכן לא יהיו בשדות אלא בביתם. לכן ה' משנה את הציווי, לכך שגבר ישאל וידרוש את כספו מרעהו הגבר, ואישה תשאל ותדרוש מאישה שכנה ומגרת ביתה.

 

יב, מט: תורה אחת יהיה לאזרח ולגר הגר בתוככם: תובנה: נוכרי הגר בארץ ישראל חייב לקבל עליו את חוקי התורה, כולל מילה (פסוק מ"ח), אחרת לא יוכל לגור בארץ ("בתוככם").

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן

חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
אורן מס (12/1/2019)
מה אהבת, את שני הביאורים?
נוה ט (11/1/2019)
יפה מאוד אהבתי