chiddush logo

זה לא ציפור, זה לא מטוס, זה..משלוח מנות

נכתב על ידי הרב דניאל קירש, 25/3/2019

 

זה לא ציפור, זה לא מטוס, זה... משלוח מנות 

שמואל התיישב בסלון שבביתו, אחרי בוקר ארוך של סיבובים ברחבי העיר לחלוקת משלוחי המנות. לפתע נשמע זמזום מהחלון, ושמואל הסיט את מבטו לעבר הזמזום המתחזק מרגע לרגע. מכיוון החלון נשקף דבר מה עף, והיה נראה כאילו יצור זה עף היישר לכיוון חלונו. לשניות ספורות חשב שמדובר בציפור, אך מהר מאד הבין שאין זה ציפור כלל, אלא רחפן! שמואל מיקד את עיניו ברחפן שנראה מתקרב אליו מרגע לרגע, ולאחר שניות ספורות נחת הרחפן תוך זמזום חרישי על שולחן ביתו של שמואל! לא היה זה רחפן רגיל, אלא סלסלה גדולה ויפה היתה מחוברת אליו, ובתוכו פתק גדול ויפה..  שמואל צחק כשהביט בפתק המצורף.
"שמואל היקר,
רציתי לתת לך משלוח מנות מושלם ומיוחד, כי אתה כזה חבר נהדר! פורים שמח!
דוד פישר"
האם דוד מילא את חובתו, על ידי שליחת משלוח מנות בצורה כזו?


הגאון הרב אביגדור נבנצל שליט"א :

דוד יצא ידי חובה לכתחילה. המשנה ברורה (תרצה, ס"ק יח) מביא בשם הבנין ציון (סימן מד') שיתכן שצריך דווקא לשלוח משלוח מנות על ידי שליח , מכיוון שכתוב "ומשלוח מנות". אבל להלכה פסק אדמו"ר הגאון הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל שלא צריך לשלוח על ידי שליח ולכן הוא יוצא ידי חובה. 

תשובת הגאון הרב יעקב אריאל שליט"א:

דוד יוצא ידי חובה לכתחילה. לא צריך לשלוח על ידי שליח, וזה לא משנה איך זה יגיע למקבל. אפשר על ידי קטן (ואף על ידי קוף...). 

מה שחשוב זה שיהיה כתוב על משלוח המנות מי השולח. כי במשלוח מנות המטרה היא להרבות אהבה ואחווה בין איש לרעהו וכלשון הפסוק "ומשלוח מנות איש לרעהו".

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע