chiddush logo

דברים שכדאי לכם לדעת על ניתוח אף

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 2/5/2019

 אולי מאז שאתם זוכרים את עצמכם, אתם לא מרוצים מהאף שלכם? ואולי אתם מתקשים לנשום? בכול מקרה, ניתוח אף, או עיצובו של האף מחדש, עשויים להיות אחת האופציות עבורכם.

מטבע הדברים, ניתוחי אף יכולים לשנות את גודל האף (ביחס לפנים), את רוחב גשר האף, את צורת הנחיריים וגודלם ואת הפרופיל של האף (למשל, הסרת בליטה מגשר האף). ניתוח אף יכול לתקן גם קשיי נשימה מסוימים, כגון אלה הנגרמים בשל מחיצה עקומה בין חללי האף. ניתוח אף הוא אופציה גם עבור מומים מסוימים מלידה או אדם שאפו נפגע בתאונה.

ניתוח אף הוא אמנם נפוץ, אבל נחשב לניתוח המורכב יותר בכירורגיה הפלסטית. לכן חשוב שיעשה אך ורק על ידי מנתח מיומן. להלן דברים נוספים שחשוב לדעת לפני שמחליטים על ניתוח אף.

·         הגדרת ניתוח אף

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שנועד לעצב את האף מחדש. ניתוח זה מתבצע כדי לשפר את המראה או כדי לתקן בעיה תפקודית הבאה לביטוי בקשיי נשימה בשל מחיצה עקומה. המחיצה מורכבת מעצם ומסחוס היא מפרידה בין הנחיריים ומחלקת את חלל האף לשניים.

o       המחיצה האידיאלית היא מחיצה ישרה המפרידה בין צד שמאל לימין תוך יצירת שני חללים בעלי גודל שווה.

o       מחיצה עקומה מתרחשת כאשר היא ממוקמת הרחק מקו האמצע ועלולה לגרום לקושי לנשום מהאף.

·         האם אתם מועמדים טובים לניתוח אף?

ניתוח אף הוא אחד הטיפולים הפופולריים ביותר בענף הניתוחים הקוסמטיים. אם האף מפריע לכם, אתם מועמדים טובים לניתוח זה. הניתוח יעצב מחדש את האף שלכם למטרות אסתטיות.

בין אם הבעיה היא מום מולד, פציעה או שינויים הקשורים לגיל – ניתוח אף יכול לשפר את המראה על ידי יצירת איזון פרופורציונלי בין האף לפנים, ממש כמו שניתוח עפעפיים יכול לשפר את המראה ולהצעיר אותו.

·         האם אתם מתכננים לעבור ניתוח אף?

במקרה שאתם מתכננים לעבור ניתוח אף, ספרו למנתח על כל תרופה, ויטמין או תוסף מזון שאתם נוהגים לקחת. ולעולם אל תפסיקו לקחת תרופות מבלי לדון על כך תחילה עם הרופא שלכם. סביר להניח שהמנתח יספק לכם רשימה של הוראות, לפני הניתוח:

o       לא לאכול או לשתות לאחר חצות, בערב הקודם לניתוח.

o       אם אתם מעשנים, עליכם להפסיק לעשן מיד, הרבה לפני ניתוח האף. המנתח יוכל לספק לכם כלים שיעזרו לכם להפסיק לעשן. הרגל מגונה זה פוגע מאוד גם בזרימת הדם לעור. המשמעות היא שפחות חמצן מגיע כדי לסייע לריפוי פצעים, מה שעלול לגרום לנמק בעור.

o       הימנעו משתיית אלכוהול שבוע לפני ניתוח האף. גם האלכוהול עלול לפגוע בריפוי.

o       ייתכן שהמנתח ידון אתכם על הפסקת נטילת תרופות מסוימים בימים או בשבועות שלפני מועד ניתוח האף. לדוגמה, תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAID), כמו איבופרופן, שעלולות להגביר את הסיכון לדימום.

o       גם ויטמינים ותוספי מזון צמחיים מסוימים, הנחשבים כטבעיים (כמו ג׳ינקו, בילובה, ויטמין E, חומצות שומן אומגה 3 ותה ירוק), עלולים להגדיל את הסיכון לדימום.

יש מנתחים שעשויים לרשום טיפול הומיאופתי לפני ביצוע ניתוח האף, כגון ארניקה, שהוא צמח שיכול למזער חבורות. יש גם כאלה שרושמים למטופלים סטרואידים לפני ניתוח האף כדי להפחית את הנפיחות הראשונית אשר נוצרת כתוצאה מההליך הכירורגי.

·         הליך הניתוח

o       הרדמה מקומית.

o       ביצוע חתך לעיצוב מחדש של מבנה האף.

o       עיצוב מחדש של האף לפי הצורך.

o       סגירת החתך לאחר פיסול האף והחלת גבס או קיבוע.

·         החלמה

הצטיידו בסבלנות. התוצאות המלאות אינן מידיות, ולפעמים לוקח שנה עד שהתוצאה ברורה לחלוטין. במשך 24 השעות הראשונות לאחר הניתוח תתקשו לנשום מהאף. ייתכן שתרגישו אי נוחות שבה אפשר לטפל בתרופה נגד כאבים. בדרך כלל הכאב מפסיק לאחר 48 שעות. יש אנשים שהבטן מטרידה אותן לאחר הניתוח. במקרה זה תרופות נגד בחילה יהיו מועילות.

·         ניתוחי אף – סיכונים

חשוב להכיר את הסיכונים האפשריים בעקבות ניתוח אף:

o       זיהום

o       דימום

o       בעיות נשימה (חסימת האף)

o       אי שביעות רצון מהתוצאה הקוסמטית

o       ניתוח נוסף לשיפור התוצאה

o       ניקוב המחיצה

o       סיבוכים בהרדמה

o       מוות

 

לסיכום, על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר, מומלץ לקבל את הטיפול אך ורק ממנתח פלסטי מוסמך בעל ניסיון רב בניתוחי אף.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע