chiddush logo

כל הדברים שחשוב לדעת על הלבנת שיניים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 2/5/2019

 עם הזמן, השיניים של אנשים מבוגרים מאבדות מלובנן ומקבלות גוון צהבהב או אפרפר; האמייל המכסה את השן מתחיל להישחק, ושכבת הדנטין הצהבהבה שמתחת נחשפת ומעמיקה את הגוון העכור של השיניים; וגם הדברים שאנחנו אוכלים ושותים כל יום – כמו קפה, מיץ ענבים ואפילו רוטב סויה – עלולים להשאיר כתמים על השיניים.

חיוך זוהר ומבריק לא יכול באמת להיות טבעי, אבל זה לא מונע מרוב האנשים לחלום על שיניים לבנות יותר. היום, ישנם מוצרים רבים להלבנת שיניים אשר זמינים במרפאת השיניים או בבתי המרקחת. אבל לפני שאתם מחליטים להלבין את השינים, הנה הדברים שחשוב לדעת:

1.      למוצרי הלבנת השיניים יש עוצמות שונות

מוצר הלבנה שקניתם בבית המרקחת (כמו, רצועות ומגשי ג׳ל), אמור להישאר על השיניים במשך 5, 20, 30 דקות או יותר.

ג׳ל שבו משתמש רופא השיניים כדי להלבין את השיניים – לפעמים כחלק מטיפול לשיקום הפה – נועד לשחזר את אמייל השן על ידי הסרת הלכלוך והכתמים מהשיניים.

כל מוצרי ההלבנה מכילים מי חמצן (או תרכובת כמו carbamide אשר הופכת למי חמצן). המוצרים משחררים מולקולות חמצן בפה, ואלה מגיבים כימית עם החומרים המכתימים ומסירים אותם. כל המוצרים עובדים באותו אופן וכול הטיפולים הללו יחזיקו מעמד במשך פרק זמן מסוים בלבד.

מוצרי ההלבנה השונים מכילים עוצמות שונות של מי חמצן. מוצרי בית המרקחת יכילו בין 3 ל-15 אחוזים, והמוצרים בהם משתמש רופא השיניים יכילו בין 15 עד כמעט 40 אחוזים מי חמצן.

2.      יש אנשים רגישים יותר מאחרים

הדרך בה השיניים יגיבו לטיפולים בבית או במרפאת הרופא היא מאוד אינדיווידואלית. אנשים הם בעלי צרכים שונים ואורח חיים שונה. לפיכך, גישות מסוימות להלבנת שיניים עשויות להתאים לכם טוב יותר מאחרות.

גם הדרך שבה הפה ייראה וירגיש לאחר הטיפול משתנה מאדם לאדם, תלוי כמובן גם במוצר המלבין. זאת משום שגירוי החניכיים, רגישות זמנית וכאב בשיניים, הם תופעות לוואי אפשרויות.

3.      לא סביר שתפגעו באמייל השן

אחד הדברים שלא יתרחשו, לפחות לא בטווח הקצר – אתם לא צפויים להרוס את אמייל השיניים שלכם, כל עוד אתם עוקבים אחר הוראות היצרן, ומשאירים את החומר המלבין על השיניים לא יותר מהזמן המומלץ.

יחד עם זאת, אמנם אין עדויות לנזק שנגרם בטווח הקצר, אבל עדיין לא ידוע אם שימוש קיצוני במוצרי הלבנה או שימוש ארוך טווח, עלולים כן לגרום לנזק שכזה.

4.      יש אנשים שלא צריכים להלבין את השיניים

הערכות להלבנת שיניים נחשבות לבטוחות, אך הן לא מתאימות לכולם, כולל נשים בהריון, נשים מיניקות, מתבגרים שעדיין עם שיני החלב ואנשים עם מחלת חניכיים או עם רגישות בשיניים.

הלבנת שיניים לא תשנה את גוון הכתרים, הסתימות או השיניים המתות שעברו טיפול שורש. אם כי אפשר לבחור בכתרים ובסתימות לבנות שיספקו לכם חיוך יותר נוצץ.

5.      ההלבנה לא מחזיקה מעמד לנצח

כדי לעזור לכם בבחירה, רופא השיניים יעדכן אתכם לגבי פתרונות ההלבנה והמוצרים הזמינים, כך שתוכלו לקבל החלטה מושכלת. לפעמים, שיפור של טכניקת צחצוח השיניים או ניקוי שיניים מקצועי אצל השיננית (פעולה שמומלץ לבצע כל חצי שנה), יותירו אתכם עם שיניים לבנות יותר.

לא משנה באיזו מערכת הלבנה תבחרו, זכרו שההשפעות של הלבנת השיניים לא יימשכו לנצח. זה רק עניין של זמן, בין אם חודשים או שנים, עד שהשיניים שלכם יהיו מוכנות להלבנה נוספת.

6.      אתם לא יכולים לחזות מראש את רמת הרגישות שלכם

זה בלתי אפשרי לחזות מראש את מידת הרגישות והכאב שתרגישו לאחר טיפול הלבנה, אם בכלל. יש סוגי ג׳ל שעשויים לעזור להרגעה. מחילים את הג׳ל לפני ההלבנה ואחריה. רופא השיניים ימליץ לכם על מוצרים, משחות שיניים ומי שטיפה שיסייעו לכם.

אם אתם נתקלים בבעיות עם הערכה הביתית שרכשתם בבית המרקחת, נסו לקחת הפסקה של יומיים או שלושה, לפני שתמשיכו בפעולת ההלבנה. או לחילופין, להחיל את החומר המלבין למשך מחצית הזמן המומלץ. אם אתם מתחילים לחרוק שיניים ולסבול מההלבנה, זכרו שמדובר באי נוחות שהיא בדרך כלל זמנית.

7.      ישנן דרכים אחרות לשמור על שיניים לבנות

יש נוסחאות הלבנה תוצרת בית המשתמשות במיץ לימון, סודה לשתייה או תותים כתושים. מומחים אומרים שזה לא הרעיון הטוב ביותר, כי חומרים אלה תורמים לרגישות רבה מדי בשיניים, ואף עלולים לפגוע במבנה השן.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע