chiddush logo

החולה האנטי דתית מחיפה מתפלאת מדוע מגיעים לבקר חולים שני הרבנים החרדים

נכתב על ידי יונתן שטנצל, 23/8/2019

 

למה אתם באים לבקר ביקור חולים אישה אנטי חרדית?


פעם בשבוע הולך הרה"ג ר' זונדל שטרן מישיבת קמניץ בירושלים ורב ביהכ"נ פרושים ברמת שלמה, לבקר חולים ולקיים את מצוות החסד. 

בשיחה עם הרב יונתן שטנצל בקו אמר אביי מספר:"אישה חילונית שהייתה מפצועי הפיגוע בחיפה, והגיעה לבית החולים ביקור חולים.  היא שואלת אותנו למה באתם אלי? אתם מכירים אותי? אני הייתי מחוג לכפייה אנטי דתית, ואני המארגנת של זה, אני מסתובבת שנה בבתי חולים, לאן נעלמו כל החברים שלי?  חייתי בטעות כל חיי, אני מבינה שהתורה זה החיים, מה הקשר שלכם שלכם איתי? למה אתם מגיעים כל שבוע לבקר אותי? 

יש אנשים שצריכים מילה טובה, מה שלומך? לתת לו ברכה, זה ממש מחייה אותו, כל אחד יכול ללכת ולחזק במילה טובה חולה.


המילים הטובות יותר שוות מהתרופות

אישה חולה אונקולוגית, ועומדת בתה לידה, והיא אמרה לה: אני מרגישה הרבה יותר טוב מהדברים שאני חיזקתי אותה יותר מכל התרופות. 


התלמיד חכם שעבר צינטור

יום אחד ביקרתי תלמיד חכם מירושלים שעבר צינטור בלב שהסתבך, והוא איבד את הרצון לחיות, ניגשתי אליו והקב"ה נתן לי סייעתא דשמייא להגיד לו:"אתה נמצא כאן בטעות, יש לך הרבה מה לעשות בחיים, זה לא מתאים לך שאתה כאן, יש לך עוד הרבה משימות בחיים, מקומך בבית המדרש ולא כאן, אתה חייב לצאת מכאן, והוא חייך. 

לאחר זמן מה סיפר לי בנו שמאז הוא התחזק, ונהיה אדם אחר, ויצא מהבית חולים, הבעיה הייתה שהוא איבד את הרצון לחיות. 


חולה הסרטן הסופני במחלקת הוספיס

ידוע שיש מחלקה שיש לחולים מקסימום  חודש לחיות, והיה שם ביקור רופאים מידי יום, והחולה להפתעת כולם החל להבריא, ויצא מהמחלה ויצא מהבית חולים. 

לאחר תקופה הוא התחתן, והוא הזמין, לשבע ברכות לכל חבריו שהשתתפו איתו בתקופה הקשה,  וגם את כל הצוות הרפואי של בית החולים, ואז החל להגיד תפילה להקב"ה:"אודה ה'... בכל לבב… ואני רוצה להודות לרופא שנמצא איתנו כאן, והוא היה השליח. 

הוא נכנס פעם לחדר והוא אמר:"החולה הזה יצא מזה יש לי רצון חיים, וברגע ששמעתי שהרופא מאמין שיש לי סיכוי, ירדתי ממיטתי והלכתי על רגליי. מספר החתן, אני כבר הייתי אחרי ייאוש, אבל הרופא הכניס לי רצון לחיות. 

הרופא שהשתתף בשבע ברכות אמר:"אני זוכר את הסיפור הזה, אבל לא התכוונתי אליך אלא על החולה ששכב לידך..." כל המשתתפים החלו כולם להתפרץ בצחוק…. מה שממחיש שיש למילים טובות להחיות מתים, לרפאות חולים. 

האלמנה ללא ילדים אף אחד לא מוכן להקשיב לי….

ר' זונדל, נזכר בסיפור מרגש:"נכנסתי לאישה מבוגרת, שלא היה לה ילדים, ובעלה נפטר, והייתי ממש לחוץ בזמן,  אבל היא התחילה לדבר ולדבר מהלב, והרגשתי שהיא צריכה שמישהו יקשיב לה… אחרי 20 דקות היא אומרת לי: סליחה שעיכבתי אותך, אבל  אין אף אחד בעולם שמוכן להקשיב לי ומדבר איתי, אתה היחידי שמוכן לשמוע את הסיפורים שלי.


ביקור_חולים_אצל_אנטי_דתית_מחיפה.wav
2019-08-23 14:07:13

Embbeded from Underp Chats

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע