chiddush logo

מתחתנים? יין לחופה בוחרים בכובד ראש

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 21/11/2019

 חתונות הן אירועים שההיערכות לקראתם מושקעת במיוחד. כל חתן וכל כלה מקדישים המון תשומת לכל פרט ופרט, כך שהיום המרגש ביותר בחייהם יהיה לא פחות ממושלם, ובמסגרת ההכנות גם הבחירה של היין - לחופה ולשאר חלקי החתונה - חייבת להיעשות באופן מושכל.

מתי נערכת החתונה?

השיקול הראשון בבחירת היין לאירוע הוא המועד שלו.

אם החתונה מתקיימת בעונה החמה, כדאי להעדיף יינות קלילים יחסית. יין בוטיק לבן חצי יבש או יין לבן יבש עם ארומה פירותית הם אופציות מעולות. בשלב האפריטיף כדאי להגיש לאורחים סוביניון בלאן, שרדונה וגם שמפניה היא בהחלט אופציה. דגש נוסף הוא השילוב עם המאכלים, ולכן כדאי לשלב טעימות יין במסגרת טעימות המנות שאתם שוקלים להגיש בחתונה.

בחתונות שמתקיימות בחורף מוגשים בעיקר יינות אדומים יחסית כהים וכבדים, שמחממים את הלב ואת הנפש והופכים את האירוע לשמח במיוחד. דוגמאות לזני ענבים שישמחו את לב האורחים שלכם הן קברנה סוביניון (זן ענבים שמקורו באזור בורדו), סירה ופטי ורדו (ענבים ירוקים קטנים יחסית שגם הם גדלים היטב באזור בורדו שבצרפת).

יינות לשלב קבלת הפנים

בשלב קבלת הפנים המטרה היא ליצור אווירה משוחררת ומשמחת, אבל לא להכביד יתר על המידה עם משקאות עתירי אלכוהול ובוודאי שלא לגרום לאורחים להשתכר עוד לפני החופה והאוכל.

בהתאם בתחילת החתונה מומלץ ללכת על טעימות יין לבן מצונן או לחילופין יינות רוזה קלילים. גוורץ ומוסקט הם שתי דוגמאות מצוינות לשלב זה של האירוע.

בשרי או צמחוני/טבעוני?

עוד חלוקה מקובלת של חתונות בימינו היא בין אלה שמגישות לאורחים בשר לבין אלה שבוחרות בתפריט צמחוני או טבעוני.

באופן עקרוני עם מנות הבשר הכבדות יחסית כדאי להגיש יין אדום בעל נוכחות דומיננטית, כדי שהטעם שלו יבוא לידי ביטוי ולא ייבלע ע"י הבשר. עבור מנות מהצומח בדרך כלל הבחירה הטובה ביותר היא יינות לבנים, אבל במקביל תמיד כדאי לגלות גם גמישות וכן ללכת עם הטעם שלכם.

יין לחופה עצמה

גם מתחת לחופה ישנה כוס יין שעליה מברכים. באופן עקרוני ניתן לברך גם על יין לבן וגם על יין אדום, אם כי המהדרין מעדיפים את האופציה הראשונה. מצד שני תמיד ישנו החשש שבגלל ההתרגשות יישפך מעט יין - ומבחינה זו יש עדיפות ליין הלבן שמשאיר כתמים פחות בולטים. בכל מקרה מומלץ במסגרת טעימות יין לבחור אופציה מוצלחת גם לחופה - כדי שהרגע החד פעמי יהיה מושלם מכל הבחינות.

עד כמה להשקיע ביין?

מצד אחד כשמתכננים חתונה רוצים להרשים את האורחים וכדי לעשות זאת כל המרכיבים באירוע צריכים להיות ברמה גבוהה במיוחד ויוקרתיים עד מאוד. מצד שני יש גם מסגרת תקציב, ואם תבחרו יינות יקרים מאוד, תצטרכו לוותר על מרכיבים אחרים. זוהי דילמה לא פשוטה, ואין לה כמובן פתרון יחיד. באופן עקרוני ההמלצה היא לעבור על רשימת האורחים - אם מדובר בקהל חובב יינות שגם יודע לזהות ולהעריך איכות, כדאי להשקיע ביינות בוטיק מעניינים שישאירו רושם בלתי נשכח. אם רוב האורחים יעדיפו בירה או בכלל ישתו משקאות קלים (מה גם שחלק גדול מהם צריך לנהוג בחזרה הביתה, ואם שותים לא נוהגים!) אפשר להסתפק גם ביינות סבירים. לא כדאי לבחור יינות זולים במיוחד - יין נחות עלול לגרום לעוגמת נפש של ממש, ולכן כדי לחסוך עדיף להפחית את הכמות אבל לא לפגוע באיכות יתר על המידה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע