chiddush logo

כל סיפור גן העדן היה צפוי מראש (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 23/10/2022

בס"ד.

כל סיפור גן העדן היה צפוי מראש.
==========================.
 סיפור גן העדן הוא לכאורה חידה גדולה. 
אך צלילה לנבכי הדברים תגלה לנו מהר מאד כי מדובר בעוד מעשה בריאה אלוקי
 מורכב ומתחוכם ..
 במילים פשוטות  הכל היה צפוי והיכרחי..
 הקב"ה ברא עולמו בכי טוב ובריאת האדם שיכלל העולם ל"טוב מאד" [ מאד= אדם].
 שביקש הקב"ה לשוות לעולמו אך טוב. ולשכללו - באדם
 אלא שהבורא ידע  כי אין ולא יהא טעם בעולם ובחיים -  בלא זכות הבחירה לאדם.
 מערכת יחסים חד צדדית שבין אדם לאלוהים באוירת גן עדן שממי  הייתה גוזרת שממה על העולם
  והייתה משמימה את החיים. הייתה נוטלת מהם  את דובשם ועוקצם .
את אותו המתח החיוני שבין אלוהים לאדם.
 לכן הגה אלוהים את סיפור גן העדן .
נתן לאדם את כל הטוב האפשרי כשהוא האדם פאסיבי בלבד. 
והותיר בידיו הבחירה  האיסטרטגית  לכאן אם לכאן .
להפוך הכל ולבחור בעולם שונה והפוך - עולם המתנהל באנרגיה של האדם וביכולת הרכישה המתקדמת של ידע ומידע.
 לכן הציב הקב"ה את הפיתוי בדמות "עץ הדעת" בתוך הגן עץ, שכבר האישה בתבונתנה ראתה בו את הפוטנציאל של : "נחמד להשכיל". חיים של מסע והרפתקאה
 וכך מהר מאד ביקש האדם  לממש את זכות הבחירה וזו על פי חוקי המתח הנחוץ הייתה כרוכה גם ב"תשלום" . האדם בחר בחיים של התפתחות, של התקדמות בידע ומדע  ובכל המתח והמכאוב  הכרוכים באלה.
 בנקודה זו : האלטרנטיבה הייתה ברורה ומוכתבת, גירוש חזרה לסתם אדמה ממנה נוצר בשליחות של של : "לעובדה ולשומרה" . 
לבנות בעולם גן עדן מעשי ואחר.
 גן עדן מעשי ידי האדם בבחינת "אשר ברא לעשות".
 והנה דבר מופלא לפחות בעיניי. :
 דבר הממחיש יפה  את העולם שלפני האכילה מעץ הדעת. ואת החיים שלאחר האכילה
 ראו איך האדם התייחס לגופו ולמיניותו לפני ואחרי :
 לפני נאמר לעניין זה :
-----------------------------
וַיִּהְיוּ שְׁנֵיהֶם עֲרוּמִּים, הָאָדָם וְאִשְׁתּוֹ; וְלֹא, יִתְבֹּשָׁשׁוּ.
לאמור :  בטרם התברכו האדם וחוה  בידע של טוב ורע וביכולת לבחור ביניהם
השתמשו הם במינם ובגופם ללא כל בושה וגבול כולל  בצדדים של "הרע".
 והנה לאחר האכילה מעץ הדעת מאמר:
---------------------------------------------------
וַתִּפָּקַחְנָה, עֵינֵי שְׁנֵיהֶם, וַיֵּדְעוּ, כִּי עֵירֻמִּם הֵם; וַיִּתְפְּרוּ עֲלֵה תְאֵנָה, וַיַּעֲשׂוּ לָהֶם חֲגֹרֹת
 הנה כי כן, נפקחו עיניהם גם לעניין זה והבינו את הרע הפוטנציאלי הגלום בתחום זה שבחייהם .
כדי כך שהם עצמם הזדרזו לתפור חגורות -  כלומר לנסות ולהציב גבולות וגדרים.
 לאחר מכן הקב"ה לא הסתפק בכך אלא הלבישם ב"כותנות עור" לרמז שהסייגים והגדרות בתחום זה,
 צריכים להוות כחלק מעורם שלהם 
 ואכן מני אז אימץ גם המקרא את ההתפתחות כאמור.
  והפך את מעשה האהבה שבין איש לאיש לפעולה שקולה כעין שימוש הידע כאמור 
 למעשה שכרוך בו שימוש בידע בשיקול דעת  שעל כן נאמר גם בהמשך :
 "וידע האדם את חווה אישתו .
 הנה כי כן,השער למימוש הצו של פריה ורביה  כרוך בהמון למידה ובשימוש מושכל בידע 
 קודם לכל להבדיל בין טוב לרע
 לאמור :
וְהָאָדָם, יָדַע אֶת-חַוָּה אִשְׁתּוֹ; וַתַּהַר, וַתֵּלֶד אֶת-קַיִן.
משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (23/10/2022)
בס"ד.
השער לפריה ורביה היא ידיעת האדם והגבר את אישתו עד כדי שברור שהיא בבחית "חוה אשתו" כלומר אישתו ראויה לשמש אם כל חי בבחינת : "חוה".
כנ"ל גם האישה אלא שהמקרא יצא מתוך הנחה כי דבר זה כבר נתמע עמוק בתודעת האישה
לכן הטיל את המשימה על האדם.
זוגות רבים שער הפריון סגור ביניהם משום שאין בהם את השלמות התודעתית כאמור שהם אכן ראויים לשמש : "הורים"........
ציורים לפרשת שבוע