chiddush logo

קבלת עול - ולא תשא (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 14/1/2024

 בס"ד.


קבלת עול - ולא תשא.
---------------------------------.

יש קשר אמיץ בין קבלת עול מלכות שמיים
 לדיבר : "לא תשא את שם ה' אלוהיך לשווא" ...

אם יום אחד אזכה  לראות איך האש הזו  בכל זאת לוחכת 
 לפחות  בקצה המחנה 
 הרי שעיקר שמחתי, תהא על ה"חידוש" הבא :
 
התרגלנו כי יסוד קבלת עול מלכות שמיים
 מתמצה באמירת "שמע ישראל" בכוונה.
  ראשית,אני מאמין באמונה שלמה  כי 
 גם במישור הכוונה באמירת שמע ישראל 
 פיספסנו  את היסוד העיקרי, הוא רכיב התווך
 שבין "שמע ישראל - לה' אחד.
 רכיב : "ה' אלוהינו" . המבטא צורך מקדמי
קיום קודם לכל אחדות בישראל .
[זו הייתה עיקר הבטחה של השבטים ליעקב]
 סביב ה' אלוהינו  בטרם היות : "ה' אחד".
 שאין :"ה' אחד" בלוא : "גוי אחד"
 יסוד : שמבטא את היסוד האופרטיבי העיקרי 
כבסיס מעשי לחזון הדקלרטיבי של : "ה' אחד" .
 כך או כך, קבלת העול באמירת שמע ישראל בכוונה - 
היא קבלת עול קולקטיבית  שלנו - ככלל
וכעם - כעם ישראל במסגרת הברית ....
 המשלימה לאמור היא כמובן ,קבלת העול האישית 
של כל אדם ואדם מישראל  ..
 בפרשת השבוע נכתב  : "וידעתם כי אני ה'".
 והנה מוצע  לקיים ולממש ידיעה זו של ה' 
ביחד עם קבלת עול מלכות שמיים  גם של כל יחיד ויחיד.
 הנה כי כן, קבלת עול מלכות שמיים של כל יחד ויחיד .
 היא בקבלת מהות שם הוויה על עצמו.
 סוד שם הוויה שנמסר למשה לאמור :
 "אהיה אשר אהיה".
 וכיצד ?
 כל אימת שהאדם שומע את שם ה' ובכל היקשר שהוא
 בין אם זה בברכה או בקריאת טקסט כזה אחר.
 עליו מיד להרהר במשמעות כאמור של שם הוויה .
 לאמור : "אהיה אשר אהיה"
 שהקב"ה הוא אלוה - אלוהינו ואנו מקבלים עולו
 תדיר ובכל מצב- גם ברע וגם בטוב
 גם ב"אהיה" המבט לכאורה הווה של "רוע"
 וגם "באשר אהיה" : המבטא הוויה של אושר וטוב.
 הנה כי כן,  כיצד האדם מקבל עול מלכות שמיים .
בכך שמקבל עליו מראש את כל גזירותיה 
של ההשגחה בין לטוב ובין לרע.
 והנה אם אדם כאמור  השומע שם הוויה .
 ואינו מכוון את האמור 
 חלילה יש סכנה, שבכך גם עבר על : 
"לא תשא את שם אלוהיך לשווא........

משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
משה אהרון (14/1/2024)
בס"ד.
שימו לב. !
מי שמדמה שכהוא קורא : "שמע ישראל"
הוא מקדש שם שמיים
והוא מחלל את התווך המרכזי של : "ה' אלוהינו".
דהיינו תורם לאי אחדותו של העם הזה.
מוטב לט שלא יקרא .
שכל הקריאות כאמור של כל אותם ה"משסים" בעם.
נרשמות לחובתו.....
ופגיעתם של אלה לבסוף תהא רעה....
משה אהרון
משה אהרון (14/1/2024)
בס"ד.
לפחות....
------------------.
אם קולי לא ישמע לעשות מעשה.
כי אז אם אתם סומכים רק על אמירת :
שמע ישראל .
לפחות תכוונו על : "ה' אלוהינו" .
כמטיל חובה לאחדות ואהבת כלל
ישראל.
משה אהרון
ציורים לפרשת שבוע