שם הישראל
"ישראל", ל"ב, כ"ט:
ישראל עם האותיות והכולל 547 "מציאות", כי בקדושה בלעומת דקדושה יש מציאות ובטומאה יש "אמונה כוזבית", העולה גם כך 547, - כי האמונה הכוזבית היא הפך המציאות הפך עמוד האמת ישראל והיא תעתוע ושקר כרוני שמבלבל את האדם ללכת אחרי הטעות שהיא הפך האמת כי המציאות האמיתית היא קו אמת דק מאוד היורד עד תחתית תחתיתי התחתיתות וחצי וקצת של כול העולמות עד כדי העולם הזה והוא תכלית הישראל.
ישראל = יעקב משה דוד שכן 182+345+14=541 וזה עיניין יודע מה הוא עושה יעקוב בחינת עמוד הדעת "יודע", מושה רבינו ע"ה בחינת מ"ה בחינת עיניין "ונחנו מה", ודוד עושה שדוד בעשייה נפש מלכות שם ב"ן הגלגל השפל וככה כשמגיעים לבחינת עיניין הישראל השלם בדעתו, - האדם יודע היטב ומאוד וביותר מה הוא עושה בחיים שלו.
נשמת ישראל = 1331 = 3^11 כתר כיתרי כתרים ועם האותיות והתיבות והכולל 1343 ע"ט * טוב שהתכלית בו פרייה ורבייה רוחית תורנית ולא חייב דווקא דרך הנייר והפיאפר והדרשנים, - אלה כול כלי שיכול לשמש לשם פרייה ורבייה רוחית ערכית תוכנית תורנית כשר לכך, - בפן ההלכה והדרוש ועם האותיות בלבד 1340 כ' * בינה רצונו לומר כתר בינה כי הוא כתר הקה"כ ועם הכולל 1341 447*3 תחילת מאורעות יציאת מיצריים ל2000 תורה בעליית שוועת ישראל לשם יתברך.
ועם התיבות 1342 22*61 כ"ב האותיות של התורה כפול א"ס כי תכלית נישמת הישראל הכללית במיכלול ישראל היא להוריד לאתיות התורה בסוף את כול היכלות מדורי חדרי עולמות הא"ס עד אין סוף זמן בעולמו.
שם ישראל קשה לעבודת ישכון יפת באוהלי שם, כי א"ת ב"ש "מישראל", - ימבגת"ך וכשמיתכופפת הכף לחית בגלל אי הגייה נכונה שיפת לא מבחין בין חית לכף וכן כשיעקוב עושה זיווגים עם רחל ומתערבבת החית של רחל עם הכף הזו עולה ימ – בג – תח, כלומר ים של באגים בתחת, שני באגים עיקריים בל תשקצו וזכור בר מינן כלומר שקץ תשקצנו ותעב תתעבנו והוא פוגם בשכר יפת כיסוי אחורי נוח שמצוותו של יפת אחרי המבול היא הכיסוי של האחוריים של נוח לא כמו שם שכיסה קידמיים של נוח, מה גם שחלק מהזכור בר מינן הוא פגם שבא כתוצאה מיפיפיותו של יפת שמביא את הזימה הזו כי זוהי עצת שטן כול השם הזה "ישראל", - שהוא היה שם בעצת היבוק כשהתאבק האיש ההוא ביעקוב, - כדי להשניא את ישראל על בני יפת ובילעם הישתמש בתקלה הזו בקללותיו כשאמר "וקרקר כול בני שת", - שת – רצונו לומר עיניין האחוריים כדי להפחיד ולהשניא את יפת על ישראל וכך השטן ובילעם מרבים איבה רעה בבני יפת על ישראל, היא האנטישמיות הגיזענית הנאצית.
לעומת זה חיבור יעקב יפת עולה 672 הוי"ה אלוקים *6 וכן מח * דוד, וכן יעקוב עם ויו עם יפת 678 נחמיה שמו של משיח בן יוסף כפול 6 כי זו בחינתם בל"ה של ישראל של יוסף לא של יהודה והם ממונים בישראל על בני יפת בל"ה אומים של עשו לא של ישמעאל ובאופן הזה נוצרת אחווה תקינה ויחסי סחר תקין בין בני יעקב לבני יפת.
יש ישראל כעם בתוך עולם ויש ישראל בבהירות שמעל עוממות וכול עם וגילויים ולא עולם מלשון העלם ואף מעל העלמים וגילויים עוממויות ובהירויות כי בכול הבל ספור בל ספורים המבולספרים לבלבלבלספרספויי בלי יוצא מן הכלל כלל וכלל שיש להיעיניין הזה הישראל והישראליים שלו מהלכים מעל עולמות וגילויים עמים ובהירויות ועמי הבהירות הישראל הוא לא בידיוק רק עם ולא בידיוק רק בעולם אחד ספציפי כי כול אדם אתם קרויים אדם הוא עולם ומלואו ואיסתכל בה באורייתא וברא עלמא ולית מילתא דלא רמיזא באורייתא ועם ישראל הוא מכלול של כיהונים וסגולות של 70 נפש של 70 אומות וגויים ועמים ולאומים ועולמות לעולם ולעולמי עולמיא של עלמין ובהירויות ועמי הבהירות ועולמים ועולמות ושל עולמות הגילויים של אות נס מופת ופלא ויחוד בירור צירופים ליבונים משלים הפשטות מליצות חידות עיניינים ובחינות ותכונות ערכיויות סיגוליות תכונתיות תכולתיות תהותיות של מלוא אנתים לכאורות כביכולים מוחלטים של ריבואי ריבוא רבבות ישראל וחצי וקצת בריבוא מעריכי מאוד עד ביאת מושה הוא גואל אחרון.