הפסיפס הכלל ישראלי השלם (1 תגובות לחידוש זה)
יוסף ואחיו - על פי הרב צבי יהודה קוק זצ"ל יש מקום לראות את השנאה שהייתה ביניהם באופן שונה.
כל אחד משנים עשר האחים הוא התגלמות של כוח חיים שונה מזולתו,
וכוחות החיים הללו מתנגשים זה בזה בעוצמה רבה. כשכוח חיים חזק צומח, הוא תובע את מקומו,
ובשלב הראשון הוא עושה זאת באמצעות שלילת הכוחות האחרים, כי כל כוח צריך לצאת אל
הפועל בשלמות, אולם כשתהליך ההתבגרות מצליח, נוצר האיזון הנכון בין כוחות החיים
וצומחת אישיות אחת הרמונית.
בניו של יעקב אינם רק אנשים אינדיבידואלים, אלא הם רכיבים במעבדה
האלוקית שיוצרת את עם ישראל. הם כולם אבני הבניין של הפסיפס הכלל-ישראלי השלם.
גם אנחנו עוברים בדורות האחרונים תהליך מופלא של לידה מחודשת.
התקבצנו יחד לארצנו העתיקה ממגוון עצום של תרבויות. על כן אין זה פלא שגם אנחנו
נכשלים לא אחת בשנאת אחים, אבל זהו מהלך של בנייה ולא של פירוק.
גם כשקבוצות אחרות בעם ישראל מרגיזות אותנו בעמדותיהן ובמעשיהן,
עלינו לזכור שכל חלק בעם ישראל הוא חיוני ונחוץ באורגניזם השלם. חלילה לנו לחשוב
שיש קבוצה בעם שהיא רע גמור, שהיה טוב יותר אלמלא הייתה קיימת.
רבי צדוק הכהן מלובלין זצ"ל כתב (צדקת
הצדיק סימן מז): "כל הכוחות הנטועים בכל נפש מישראל, אין לחשוב שהוא רע
גמור ושצריך להיות הפכו".
הרב נתנאל
אלישיב, מהאתר: "ישיבת בני דוד" - https://www.bneidavid.org/Web/He/Default.aspx
עם ישראל עת החל בראשית דרכו את גיבושו לכלל - עם
בדרך למימוש החזון של גוי קדוש וממלכת כהנים.
חייב היה הוא להתמודד גם עם כל המרכיבים הלעומתיים השונים,
המסמלים את כלל העמים.
גם אותם הרעים והלעומתיים כאמור. לצרפם במצרפת הקדושה.
משל, כשעם ישראל מתגבר למרות הכל לגבש אחדותו, הרי הוא כבשל לקראת הגאולה השלמה - גאולת כלל האדם. בשל הוא למלא חזונו כאמור
בשל הוא לשמש בייעודו גם כ"גוי קדוש" וגם כ"ממלכת כהנים"
לאחד את כלל העמים והאדם
סביב ה' אחד ושמו אחד
[ראה בקרוב רשימה תחת הכותרת : "עם ליחדיו ישכון".....]
משה אהרון.