chiddush logo

צוהר תעשה לתיבה

נכתב על ידי zeev148, 21/10/2014

 בתורה קי"ב בליקוטי מוהר"ן נאמר 

שיש שהוא בחינת אבן טוב, שמאיר מעצמו
ויש שהוא בחינת חלון, שמאיר רק כשמאירים בו.

ונראה לומר שזה קאי על איש ואשה.

האשה נקראת בית, וכשהבית מאיר

בוקע האור דרך החלונות 

ומה מאיר – הפנימיות – ה"אבן טוב".

ואי אפשר להאשים את החלון

אם אין אור בבית.

אבל אם ה"אבן טוב" לא נמצא בבית

יתכן שהבעל יאיר אך אשתו לא

לכן יראה לקיים המצווה "ושימח את אשתו", 

היינו שהאור והשמחה שבו 

יאירו אף בלב, בדעת ובעיניים 

של אשתו.  

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה