chiddush logo

תפילת הכנה לליל הסדר (לאברכים)

נכתב על ידי zeev148, 26/3/2015

   תפלה לקיום התורה – הכנה לליל הסדר (לאברכים) – תרי"ג

   עפ"י קונט' “נר יוסף" – דינים הנוהגים לער"פ שחל בשבת

   ריבונו של עולם, מלך רחמן, זכני לנהוג בשבת הגדול ובליל הפסח בקדושה וביראה ולשמוח במצות שזיכיתנו בלילה הזה בהן: מצוות עשה של קידוש,

ומצוות עשה של אכילת מצה

ומצוות מרור

ומצוות 4 כוסות, שהן בעצם 4 מצוות!

ואמירת הלל

ושתי נטילות ידים

והגדת לבנך – יגד, אמירת ההגדה

אנא, זכני לאכול הכזית מצה ברווח ולא בצמצום וכן באכילת המרור.

אנא, זכני לקיים המצוות בחשק ובהתלהבות, ולחשוב בשמחה שבזה הרגע מקיים מצוות הבורא ישתבח שמו!! (ואם חלילה תעיב עננה של עצב, זכני לעשות חשבון פשוט: שהרי עוז וחדווה במקומו, וכבודו מלא עולם, ואפס זולתו, היינו שכל בריותיו הם רק מלבושים שלו עצמו, שהוא מהוום, ומקיימם, ומנהיגם, שמחה – (פחות) אפס = שמחה. אז יוצא שכולנו בשמחה!!! ומי שחושב שלא זו הסיטרא אחרא, ומה לי ולה? ואם לא חש שמח, זכני לקיים המצוות עשה של "לא תתורו אחרי ללבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים אחריהם" ולשמוח עוד יותר מזכר ליצ"מ שבתיבה אשר, גימטריה של ראשי תיבות שמות 10 המכות – דצ"ך עד"ש באח"ב, ולא אאמין ללב שעצוב, אלא לצדיק-יסוד-עולם (צ.י.ע) שהיה טוב ועכשיו טוב וישאר טוב, כי ה' טוב, ואין זולתו, וכל עניינו לגלות רחמנותו. והוא מתפאר בי בכל העולמות, ומנשק את עיני ומונה את דמעותי, ואוהב את חידושי ומתענג במיוחד מהתפילות לקיום התורה... ובוודאי תקיימן במלואן, כשתגיע השעה) זכני לשמוח כל כך עד שארצה בכל רגע לשיר, לרקוד ולנשק את המצות והמרור, ומאוצר מתנת חינם בתוך כלל ישראל, עשה שארגיש במצות את טעם המן, ובכל נגיסה זכני בגוף ונפש להתחזק באמונה פשוטה שאין זולתך ושהכל לטובה, ותתבטא בשמחה בכל חלקי, ובחשק עצום לתפילה תמידית ובפרט בלילה זה של יום טוב ראשון של פה-סח. וב 4 כוסות את טעם-יין-המשומר, וזכני להקדים לכל אחת מהכוסות את הלשם-יחוד של הרב, בדבקות ובהתקשרות לצ.י.ע., ובאפיקומן את טעם קרבן הפסח שנאכל על השובע לפני חצות לילה, וזכני בגמר הסדר לספר ביצ"מ וכל עוד ויכול להתפלל ולהעתיר בפניך יתברך על הגאולה הכללית, ולזעוק ולכסוף ולשאול אמונה שלמה ושמחה-כל-אחד-בחלקו, ופה-סח לעולם כולו, עד שיגיע זמן קריאת שמע של שחרית או עד שנצא לתפלת יו"ט של שחרית.

אנא זכני להתמיד בשעה על עם-ישראל בדבקות ובהתלהבות, והיעתר נא לכלל תפילות עמך, לתחינות ולבקשות, לכיסופים ולרצונות, לגעגועים ולהודאות, להנאתך ולטובתך. ושלח לנו משיח צדקנו ואת אליהו הנביא זכור לטוב.

ולאחר קיום כל מצווה המיוחדת ליום זה, זכני לומר: “מודה אני לפניך ה' א-להי וא-להי אבותי שהחייתני וקיימתני והגעני לקיים מצווה זו בשנה הזאת, וכן תעזרני ותחייני ותקיימני ותגעני לשנה הבאה לקיימה, ולקיים כל המצוות לעתה ועד השנה הבאה עלינו לטובה בשמחה!!”

זכני בסדר ללבוש הקיטל, כי ישראל בבחינת מלאכים ואף למעלה מכך!!

אנא, זכני שאמירת ההגדה תלהיב את נפשי ולבי וכל קרבי עד שאומרה בבחינת "כל עצמותי תאמרנה", ובאמירת "והיא שעמדה" זכני לראות לנגד עיני כל התלאות וההרפתקאות שהיו לאחינו בני ישראל מאז ומעולם אשר לא יאומן ולא יתואר הנס הנפלא שעוד נתקיימו. וזכני להתאהב מחדש ב"רועה הגדול שמצילן" ובמשה עבדו, שהבטיח לעשותנו כאז כן עתה כמוהו ממש, וזכני להאמין לו, שגם אותי בוודאי ימשה משער הנ' לשער הנ', מטומאה לטהרה ולפסגת הקדושה והאמונה, עד שאראה בעיני לפחות מה שראתה שפחה כנענית על הים!!!

אנא זכני להיות אדיב, נעים, חייכן וסבלן לזולת ולנוות ביתי בפרט, ואזכור שגדול השלום, ושדרך ארץ קדמה לכל!! ושהכל הולך תמיד כהסדר שלך, ושזה טוב תמיד, וזכניי להאריך אף תמיד, ולא להתרגש ממידי ולהתבטל ולהתכלל בשמחתך, ולעשות הכל בהתקשרות ובאהבה לצ.י.ע.!  

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע