chiddush logo

קונספט שוק האיכרים החדש ואיך משתלב אמיר יקותיאל

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 2/7/2015

שוק האיכרים הראשון שהקימה מיכל אנסקי בנמל תל אביב היה הלפיד לני המחנה. אבל היום שווקים רבים מוקמים ברחבי הארץ. האם מדובר כאן בהימור או בהצלחה וודאית?

 

25 שנה אחרי שהפכה ממושבה לעיר, חוזר שוק האיכרים להוד השרון. חברת AMY  בראשות אמיר יקותיאל מתכננת הקמת מתחם שוק איכרים בעוד חצי שנה בשטח המיועד למבנים לשימור בעיר. יקותיאל: "מדובר במיזם שיהפוך במהירות למוקד של עסקים ומסחר בהוד השרון וישנה בצורה דרמטית את רחוב רמתיים". כאשר אנחנו מדברים על שוק איכרים אנחנו מדברים על השוק שבו מוכרים את סחורתם ספקים עצמאיים – על פי רוב איכרים וחקלאים – אשר מציגים בדוכנים או פורסים על שולחנות את תוצרתם.

שוקי איכרים הם תופעה כלל עולמית אשר קיימת במדינות רבות בעולם  כאשר בכל מקום ניכר הייחוד התרבותי והקולינרי של אותו אזור, אם זה במלאכות ייחודיות או במאכלים מקומיים. יום השוק השבועי הוא חלק מחיי הכפרים וכיכרות ערים ברחבי העולם. השוק היא דרך טובה עבור הנוסע לטעום מן המאכלים המקומיים וללמוד על התרבות המקומית האותנטית.

חברת AMY  בראשות אמיר יקותיאל מתכננת הקמת מתחם שוק איכרים בעוד כחצי שנה בתחילת רחוב רמתיים בעיר. המתחם יוקם על פני שטח של כ-400 מטר רבוע והחברה תשקיע בו כ-10 מיליון שקל.  

סגירת מעגל

צריך לזכור, הוד השרון שהפכה  עיר לאחר צירופן של ארבע מושבות בשנת 1990 (מגדיאל, רמתיים, כפר הדר ורמת הדר), התבססה בעצם בתחילתה על עבודת אדמה ועל איכרים שעיבדו את השדות. שוק האיכרים מהווה מעין סגירת מעגל במיוחד לתושביה הוותיקים של העיר שגדלו בה וזוכרים עדיין את ההווי והקסם של המושבה הישנה. אמיר יקותיאל, היזם שמאחורי התוכנית אמר: "המיזם יהפוך במהירות למוקד של עסקים ומסחר בעיר. המתחם עצמו הוא מתחם לשימור וזה לכשעצמו יוסיף נופך היסטורי למקום. המתחם שבו ימוקם שוק האיכרים הוא חלק ממתחם המושבה, מדובר בעצם בשדרת החנויות הישנה של רחוב רמתיים, בה היו פעם מפעל הנקניקים הראשון במושבה, מפעל הקרח הישן של המושבה וגם המלון הראשון בהוד השרון (מלון פרידמן) בו השתכן בשנות ה-50 גם ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן גוריון".

כל ימות השבוע

את הפרויקט יוזמת כאמור קבוצת AMY    בראשות אמיר יקותיאל ואחיו מעוז יקותיאל. הקבוצה פעילה בתחום הנדל"ן   למעלה מ-20 שנה ויתרונה הוא בראיה יצירתית כוללת שבאה לידי ביטוי בפרויקט ראשון מסוגו  בשרון.   

 AMY  נכנסה בשנים האחרונות לייזום פרויקטים לנדל"ן באזור השרון והמרכז, על סוגיו השונים. הקבוצה השלימה באחרונה מספר פרויקטים מסחריים באזור השרון. כמו כן משלימה AMY  בשנים האחרונות פרויקטים גדולים למגורים בשרון. שוק האיכרים אמור לפעול כל ימות השבוע והוא יתבסס על מספר חנויות מובילות, בתחום הבשר, הגבינות והמאפים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע