chiddush logo

5 שלבים לפני שאתם מתכננים לפתוח עסק

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 14/7/2016

אין כמו התחושה של להיות אדון לעצמך, לקום מתי שנוח לך ולעבוד בשעות שמתאימות לך. אנשים רבים בוחרים להפסיק את עבודתם בתור שכירים ולפנות לקריירה עצמאית. אך לפני שאתם מזנקים ופותחים עסק משלכם, חשוב לזכור כי לא פעם הרבה יותר פשוט להיות שכיר מאשר להיות עצמאי. פתיחת עסק חדש היא פעולה הדורשת לא מעט אומץ ואורך רוח, לא תמיד הדברים עובדים כמו שאתם רוצים ותזרים המזומנים לא תמיד עומד בציפיות. לעומת השכיר שעובד שעות קבועות כל יום ומקבל את תלוש המשכורת שלו בסוף החודש, העצמאי תלוי לחלוטין בכמות הלקוחות שלו ופעמים רבות נאלץ לעבוד בשעות מטורפות ובסוף החודש מגלה כי ההכנסה שלו לא גדולה כפי שהוא ציפה. לכן הדבר הראשון שיש לעשות בטרם פתיחת עסק חדש הוא להיות בטוחים שאתם מבינים את ההשלכות של ההחלטה ומוכנים לקחת את הסיכון הכלכלי הכרוך בכך.

כל מה שחשוב לדעת לפני פתיחת עסק

כאמור, הדבר הראשון שחשוב לזכור עוד לפני שנכנסים לשאלה של 'איך לפתוח עסק?' הוא האם אתם מוכנים לכך נפשית וכלכלית? אם התשובה חיובית, השלב הבא יהיה להחליט על סוג העסק שאתם מעוניינים לפתוח. חשוב להתאים את סוג העסק לאופי וליכולות שלכם, לכן בשלב הזה חייבים להיות כנים עם עצמכם ולא לקפוץ מעל הפופיק. למשל אדם שמעוניין להפוך לעצמאי אך הוא יודע שהוא פחות טוב ביחסים בין אישיים, יכול לפתוח למשל חנות אינטרנטית שכל ההתנהלות בה תתבצע און ליין. חשוב לבחור בעסק בתחום שאתם מבינים בו והוא מעניין ומושך אתכם, אחרת לא תוכלו לייחד את עצמכם משאר המתחרים.

ברגע שיש לכם רעיון לעסק, הצעד הבא יהיה לחקור היטב את השוק, להבין מי הם המתחרים שלכם ומה בדיוק הם מציעים. בשלב זה עליכם להבין כיצד המוצר או השירות שאתם מציעים יהיה משתלם יותר ללקוח, מאשר השירות או המוצר של המתחרים. מומלץ לבסס היטב את השלב הזה על מנת להכיר את השוק ולהתמחות בו בצורה מקצועית. השלב הבא נכנס לחלק הטכני של השאלה 'כיצד לפתוח עסק חדש?', בשלב זה עליכם לפתוח תיק במס הכנסה ובמע''מ. ניתן לעשות זאת בצורה עצמאית או להיעזר ברואה חשבון שיתעסק עבורכם בכל הבירוקרטיה. השלב האחרון יהיה פרסום ושיווק העסק במדיות השונות.

לסיכום, מי שבוחר לעזוב את החיים הפשוטים והנוחים של השכיר ולפנות לאפיק עצמאי יותר, חייב לדעת את כל היתרונות והחסרונות של ההחלטה הזו. חשוב להגיע ממקום בוגר ורציני שמבין את הסיכונים ומוכן לקחת את האחריות הכרוכה בניהול העסק. חשוב לפעול בצורה נכונה ומקצועית בכל הקשור בהתנהלות עם רשויות המס, כדי למנוע תקלות מיותרות. מומלץ להיעזר באיש מקצוע שמתמחה בתחום ויוכל לייעץ לכם בנושא או אף להתנהל מול הרשויות עבורכם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע