chiddush logo

אלוהים ואנומלית המים והברזל

נכתב על ידי ilan sendowski, 7/9/2017

"וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים: יְהִי אוֹר, וַיְהִי אוֹר" (בראשית א ג)


מאוד משונה שמכל החומרים ביקום רק המוצק של מים (קרח) ושל ברזל צפים על הנוזל שלהם. לו ברזל מוצק היה שוקע בנוזל שלו אז מעטפת כדור הארץ היתה נשארת ברזל נוזלי לוהט, והמוצק היה שוקע למרכזו של הכדור. כדור הארץ היה ממשיך להתקרר בקצב מהיר והופך למוצק, מאבד את איזון, ומפסיק להסתובב על צירו כל 24 שעות, כשם שהירח הפסיק להסתובב ומפנה רק צד אחד לכדור הארץ. בתנאים האלה כדור הארץ היה מאבד את ההגנה האלקטרו מגנטית וקרינת השמש היתה ממיתה את החיים על כדור הארץ, וגם היה נוצר חום אדיר בצד אחד הפונה לשמש וקור מוחלט בצד השני.

 

אין ספק שלא היו נוצרים חיים על כדור הארץ אם לא היתה נוצרת קליפה מוצקה מבודדת שצפה על פני הלבה.

 

בצורה דומה, אם קרח היה טובע במים, כל העומקים היו מתמלאים בקרח מתחת למים, רק שכבה דקה של מים היתה צפה על הקרח ולא היו נוצרים תנאים מתאימים לאבולוציה ליצור חיים.

 

ניתן לחשוב שאלוהים עשה את המפץ הגדול, הקרח והברזל המוצק שקעו וחיים לא נוצרו. אלוהים בדק והבין מה היתה השגיאה. אלוהים שינה את המבנה של האטום וגרם שקרח וברזל מוצק יצופו על הנוזל שלהם, עשה מפץ גדול חדש, וכך אנו חיים היום.

 

כדי להוכיח שאנחנו חכמים והתקרבנו לרמה של אלוהים, אפשר לבקש ממדענים שיסבירו איך אלוהים עשה את זה, או ישנו חומר אחר שגם הוא יצוף על הנוזל שלו, או שישנו את המים כך שהקרח ישקע במים. עד אז כל הספקנים חייבים להכיר בגדולתו של אלוהים. 

 

אילן סנדובסקי
מחבר הספרים:
2020 תככי הארמון - עלילות מגילת אסתר                   AMAZON    סטימצקי           מנדלי


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע