וחי בהם – פרשת קורח (3 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אורן מס, 15/6/2018

סוף מעשה במחשבה תחילה

הצהרה אישית על החזון והיעדים אשר מדריכים אותך בעולם התורה
"התורה שבכתב היא המחייבת את כל עם ישראל, דתי וחילוני."
אורן מס (‏יום שני ‏24 ‏אוגוסט ‏2015)

 וחי בהם – פרשת קורח


טז,ד: וַיִּשְׁמַע מֹשֶׁה, וַיִּפֹּל עַל-פָּנָיו: ראוי להתאפק מלענות, ולהגיב בענווה (ויפול על פניו), על התקפה אישית מתלהמת.

טז,י: וּבִקַּשְׁתֶּם, גַּם-כְּהֻנָּה (?): יש להסתפק במה שנתן לך ה', ולא לרצות מעבר לכך.

יח,כא: חֵלֶף עֲבֹדָתָם אֲשֶׁר-הֵם עֹבְדִים: ראוי לתת שכר על עבודה שנעשית, ומכאן ניתן להבין שלא ראוי לתת שכר אם עבודה אינה נעשית. הערה: כיוון שהיום אין עבודת לוויים בבית המקדש, נראה לי שלא ראוי לתת מעשרות (הניתנות כאמור 'חלף עבודתם'), ומכאן גם שאין להפריש מעשרות. [הדברים כתובים בלשון 'נראה לי', ולא כפסיקה, וראוי לשים לב לדיוק זה. לעצם העניין, מעשרות היום אינן מדאורייתא, בדיוק מסיבה זאת שציינתי, אלא משום "הציבי לך ציונים", לכשנזכה לעבודת המקדש שוב במהרה בימינו.]

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן

חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (3)
המחדש חידושים (25/6/2019)
אולי כדאי להוסיף בגוף החידוש עצמו שהדברים אינם להלכה ע"מ שלא להטעות חלילה?
אורן מס (25/6/2019)
תודה על תגובתך. הדברים כתובים בלשון 'נראה לי', ולא כפסיקה, וראוי לשים לב לדיוק זה. לעצם העניין, מעשרות היום אינן מדאורייתא, בדיוק מסיבה זאת שציינתי, אלא משום "הציבי לך ציונים", לכשנזכה לעבודת המקדש שוב במהרה בימינו.
דניאל 11 (25/6/2019)
הדברים הללו אינם ראויים, שכתב: "שאין להפריש מעשרות". זה נגד ההלכה!