chiddush logo

לפרשת - בהר - בחוקותי (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי DL2000, 29/4/2013

בס'ד

  עמל תורה


הדרך הטובה מכולן

על הפסוק "אם בחוקותי תלכו" (ויקרא כו,ג) מפרש רש"י: "שתהיו עמלים בתורה". יש הרבה דרכים בעבודת הבורא, אבל הטובה שבכולן הוא לימוד התורה.
(רבי אברהם מסוכוצ'וב)


העמל מצמיח פירות

עמל ויגיעה בתורה מצמיחים פירות. הפירות הם המידות הטובות אשר האדם זוכה בהן על-ידי עמלו ויגיעתו בתורה.
(ישמח ישראל)


מקדש ומכון לשכינה

מי שקובע עיתים לתורה ביום ובלילה, כפי הפנאי, זוכה להיות מקדש ומכון לשכינה פעמיים בכל יום, ועליו לשמוח ולהודות על כך.
(תניא)


לא תשבעו

"ואכלתם ולא תשבעו" (ויקרא כו,כו). "ואכלתם" – זה לימוד התורה, שנמשלה ללחם; "ולא תשבעו" – ככל שתלמדו לא תשבעו, אלא באהבתה תשגו תמיד, לחזור עליה פעמים רבות ובכל פעם יהיו דברי התורה בעיניכם כחדשים.
(לקוטי תורה)


התורה מזינה

הרבי הריי"צ מליובאוויטש אמר פעם: לו ישבתי בין מאה לומדי תורה, היה מספיק לי רבע מהלחם שאני זקוק לו כיום.


התורה מביאה למעשים

יהודי, גם אם אינו זהיר במצוות, כל זמן שהוא עמל בתורה, "גדול תלמוד שמביא לידי מעשה" – התורה תביאו בסופו של דבר לעשות ולקיים את רצונו של מקום. זהו שנאמר "אם בחוקותי תלכו" – שתהיו עמלים בתורה, ממילא יהיה "ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם", כי המאור שבתורה מחזירו לטובה.
(רבי צבי-הירש מליסקה)


העיקר ללכת

מדוע נאמר הלשון "תלכו" ולא 'תלמדו' או 'עִסקוּ' בתורה? כי העיקר הוא ההליכה. מהיקף ההליכה והעלייה מדרגה לדרגה יודעים את גודל העמל שמשקיעים בלימוד.
(נפלאות חדשות)


קביעות נוגעת בנפש

קביעת עיתים לתורה בכל יום ויום הכרחית מאוד. בקביעת עיתים לתורה בכל יום חייבים הכול, ואין איש רשאי לפטור את עצמו ממנה. הדבר נוגע ממש בגשמיות וברוחניות, וגם בנפש ממש.
(הרבי הריי"צ מליובאוויטש)
עריכת הודעה

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
DL2000 (30/4/2013)
בס'ד

פרנסה


פרנסה ושלום

"ואכלתם לחמכם לשובע וישבתם לבטח בארצכם" (ויקרא כו,ח). כשאין הפרנסה מצויה, המריבה מצויה; זה חוטף את פת לחמו של חברו. אבל כאשר "ואכלתם לחמכם לשובע", אזיי "וישבתם לבטח", הבריות שרויות בנחת ובשלום.
(ארונו של יוסף)


אין צורך לנדוד

כשאין פרנסה מצויה, אדם נאלץ ליטול בידו את מקל הנדודים ולהגר מארצו, כפי שנאמר באברהם "ויהי רעב בארץ וירד אברם מצרימה לגור שם". זהו שאומר הכתוב: "ואכלתם לחמכם לשובע", ואז "וישבתם לבטח בארצכם" – לא תצטרכו לעזוב את הארץ חלילה.
(תוספת ברכה)


חיזוק האמונה והביטחון

עבודתו של בעל עסק צריכה להיות בחיזוק האמונה והביטחון הגמורים בה', הזן והמפרנס לכל בשר, כי הוא יתברך ייתן לו את פרנסתו ברווח. יתרה מזו, עליו להיות שרוי בשמחה וטוב לבב באמת, כאילו פרנסתו כבר מזומנת לפניו.
(להמשך התגובה לחץ כאן )