chiddush logo

דרשה לבר מצוה

נכתב על ידי שניאור, 27/8/2013

 

ב"ה

 

דרשה לבר מצוה

 

הַלְלוּיָהּ אוֹדֶה יְיָ בְּכָל לֵבָב בְּסוֹד יְשָׁרִים וְעֵדָה: הוֹדוּ לַיְיָ כִּי טוֹב - כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ: אוֹדֶה יְיָ מְאֹד בְּפִי וּבְתוֹךְ רַבִּים אֲהַלְלֶנּוּ:

 

מודה אני לפניך יְיָ אֱ-לוֹהֵינוּ וֶאֱ-לוֹהַי אֲבוֹתֵינוּ על אשר זיכיתני להגיע ליום הזה, ועל כל הצדקה והחסד אשר עשית עימי ועל כל הצדקה והחסד אשר אתה עתיד לעשות עימי ועם כל בני ביתי ועם כל עמך בית ישראל בני בריתי.

 

במעמד זה הנני רוצה להודות גם להוריי על אשר גדלו אותי על ברכי התורה והיראה והשתדלו תמיד לכוון אותי ללכת בדרך הישר והאמת, ומודה אני לכם קהל נכבד על אשר הגעתם לשמוח בשמחתי, שמחת הבר מצווה. בזוהר הקדוש מובא כי יש לעשות שמחה ביום הבר מצווה מכוון שאינו דומה אדם המחויב במצוות לאדם שאינו מחויב במצוות.

 

ביום החשוב הזה הנני נכנס לגיל 13 ומתגייס לצבא ה', כמובא בפסוקים רבים לאורך התנ"ך כי עם ישראל הינו צבא ה', וכן בספר שמות (ז,ד) המתאר את יציאת עם ישראל ממצרים כדכתיב: וְהוֹצֵאתִי אֶת צִבְאֹתַי אֶת עַמִּי בְנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, במה מתבטא אותו גיוס? תורת החסידות מסבירה כי תפקידו של יהודי להמשיך קדושה וטהרה לעולם ע"י מחשבות, דיבורים ומעשים טובים וכל יום הינו תיקון בפני עצמו וכל מצווה ממשיכה אור רוחני ויחודי לאותה מצווה, אור זה מאיר את הנשמה ואת המקום בו נעשתה המצווה.

ואחת המצוות המאירות והחשובות שאזכה בעזרת ה' יתברך לקיימם היא הנחת תפילין – וכל התורה כולה הוקשה למצוות תפילין כמובא: וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל יָדְךָ וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת יְיָ בְּפִיךָ.

 

 

 

 

ובשולחן ערוך סימן כה מובא:

יכון בהנחתם שצונו הקדוש ברוך הוא להניח ארבע פרשיות אלו, שיש בהם יחוד שמו ויציאת מצרים, על הזרוע כנגד הלב ועל הראש כנגד המוח, כדי שנזכור ניסים ונפלאות שעשה עימנו, שהם מורים על יחודו ואשר לו הכח והממשלה בעליונים ובתחתונים לעשות בהם כרצונו וישעבד לקדוש ברוך הוא הנשמה שהיא במוח וגם הלב שהוא עיקר התאוות והמחשבות ובזכה יזכור הבורא וימעט הנאותיו.

 

להמחשת מעלת מצוות תפילין, ראוי לציין כי התפילין היא אות ברית וכן השבת וברית המילה, כלומר 3 בריתות המזכירות לנו בכול יום על היותנו יהודים ומובדלים מיתר העמים, וידוע כי על פי התורה על פי 2 עדים יקום דבר, בימי חול יש את האותות: תפילין וברית המילה, ובשבתות: השבת וברית המילה אלו האותות.

 

לסיום אשא תפילה לא-ל עליון, יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱ-לוֹהֵינוּ וֶאֱ-לוֹהַי אֲבוֹתֵינוּ שתזכני להיות מבני עליה בתורה במצוות ובמעשים הטובים ולהקים בית נאמן בישראל מבורך ומוצלח בבני חיי ומזוני רווחי, בחיי הוריי וכל בני משפחתי, וברך נא יְיָ אֱ-לוֹהֵינוּ את כל הקהל הזה בתוך כל ישראל בחיים טובים וארוכים ומוצלחים ברוחניות וגשמיות בטוב הנראה והנגלה אמן ואמן כן יהי רצון.  

 

 

 

 

 

 

תגיות

 

דרשה לבר מצוה

 

דרשה לבר מצוה מסורתית

 

דרשה לבר מצוה דתית

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים שזכות הכנסת דרשה זו תעמוד לזכות

יוסף חיים בן אורה למשפחת חדד  לרגל בר המצוה ב-כג אלול תשע"ג

ויזכה להיות מבני עליה בתורה במצוות ובמעשים הטובים

ויתברך בחים טובים וארוכים

 וזכות התורה הקדושה תגן בעדו ובעד כל אשר לו ובעד כל ישראל

אלף המגן

אמן כן יהי רצון נצח סלה ועד

 


 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע