chiddush logo

חודש הישועות !!!!

נכתב על ידי DL2000, 27/11/2013

 בס'ד



חודש הישועות!

מאת: הרב אליעזר רפאל ברוידא  |  פורסם ב:  ערוץ אלפיים

אנו נמצאים באחד החודשים היפים בלוח השנה העברי – חודש כסלו. יש מי שנהגו לומר שחודש זה הוא הכיס של הלב. חודש שבו אנו נפתחים לקבל את הניסים המדהימים שקרו ועדיין קורים – "בימים ההם בזמן הזה". את היכולת לעלות מהמקומות הכי נמוכים, לשמוח, להוריד את הלחץ והמתח...
 
אבל בפועל הלחץ לא מרפה. אנחנו בלחץ. האיום האיראני שמנקר בראש כולם עם שאלת השאלות – תהיה מלחמה או לא? זה מבחוץ. ומה קורה בפנים? 'צדק חברתי' זועקים כולם. לזה אין בית, לשני אין פרנסה, להוא יש בעיות בשלום בית ולחברו בעיות בחינוך הילדים. ולישראל, כרגיל, יש רק את בורא עולם לסמוך ולהישען עליו. בכל מקרה, יש חדשות טובות, כי כסלו, שמתחיל ממש השבוע, הוא חודש נפלא לעם היהודי. אור נרות החנוכה שמחכה לנו בהמשך, ממחיש לנו עד כמה החודש הזה הוא אכן אחד היפים והמאירים. כמה באמת כדאי לנו להוריד הילוך (מהלחץ והדאגות), להרפות את השרירים, ולהשליך הכל על בורא עולם.
 
כי אתם יודעים מה, נר אחד מספיק כדי להאיר את החשיכה השחורה מזפת שרבים חיים בה. שלמה המלך ע"ה מדמה את אור הנר לנשמת האדם. לכן, נרות חג חנוכה הקרב ובא עלינו לטובה, יכולים ללמד אותנו הרבה מאוד על הפנימיות שלנו.
 
דיכאון וייאוש הם חשיכה. היהדות – במיוחד בחג חנוכה – מלמדת אותנו שאין שום מקום בחיים שלנו לצמד חמד דיכאון-ייאוש, וגם לא בקלסיקון היהודי. ולא משנה מי מאיים עלינו עם טילים גרעיניים או פצצת אטום, תמיד יש תקווה. הגמרא מלמדת אותנו שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם – אסור לו להתייאש מהרחמים של השם. עליו לבטוח בבורא, ברחמיו ובחסדיו העצומים והאינסופיים.
 
היצר הרע בהחלט רוצה שנאבד תקווה. הוא לא רוצה שתאמין שהגאולה ממש כאן, שאתה יכול להיגאל ממש עכשיו, בכל רגע, ושמשיח נמצא בפינת הרחוב. הוא יעשה הכל כדי לשכנע אותך שהמושגים ציפייה וגאולה הם שקריים ומגוחכים. מי חושב על דברים כאלה היום? ואם תשתכנעו מדיבוריו, בסוף הוא יצליח לשכנע אתכם שכל התורה כולה, חס ושלום, היא שקר...
 
אור נרות החנוכה – שמסמלים את האמונה, כמו שאומר האריז"ל הקדוש - נושאים את האדם הרבה מעבר לאחיזה של הטבע. תורה, תשובה ותפילה – אף הן עושות את הפעולה הנפלאה הזו. לבורא עולם יש פיתרון לכל דבר עבורך. אל תתייאש לעולם, אל תחשוב שהמשחק נגמר. תשים בצד את כל מה שהתמכרת אליו בגלל הדיכאון והעצבות, קח ספר תהלים ותן לאור של דוד המלך והמילים העצומות שלו להיכנס לנשמה שלך.
 
הרבה מאיתנו מפחדים מהחיים בעולם הקר והמנוכר בו אנו חיים, ואם מוצאים מישהו שאכפת לו, אז זה רק מכסף או מהריגוש הזול הבא שישיג בחייו. אם חייל פצוע מפסיק לירות, הוא גמור. אבל אם הוא מעביר את הנשק ליד השנייה, הלא פצועה, הוא יכול להמשיך את הקרב ובסוף גם לנצח.
 
תהיו שמחים! שימו במערכת את הדיסק האהוב עליכם ותרקדו. זה תרגיל מצוין להשתחרר מכל הלחצים, וזה בהחלט יעזור לכם לחייך. אל תיגררו לדיכאון, כי דיכאון לא מכניס כסף לחשבון הבנק, אלא רק האמונה בבורא עולם. תנו לחודש הנפלא הזה, ולחג המתוק שהחודש הזה נושא בכנפיו, להאיר לכם את החיים.
 
אל תחשבו על שום דבר, אל תיתנו לשום דבר להטריד אתכם. זכרו שהשם הוא הבוס! הוא מנהל את העולם, וכל מה שהוא עושה – רק לטובה הוא עושה. זה לא תלוי באם אנחנו מבינים או לא את מה שאבא שבשמים עושה איתנו ואיך. הוא מנהל את העולם. נקודה.
 
תתעודדו. אם לא תיכנעו ליצר הרע, יכול להיות שכל אחד מכם הוא האדם שיעשה שינויים עצומים בעולם. עשו פתח לאור של השם בלב ובנשמה שלכם. כי ברגע שתעשו את זה תרגישו נפלא, בריא והכי שמח שאפשר להרגיש. בלי פסיכולוגים ובלי כדורים...
 
חכמינו ז"ל מלמדים אותנו שכל עוד הנר דולק אפשר לתקן. כן, שיש תקווה. אל תיכנעו, ובטח שלא תתייאשו בגלל הבעיה איתה אתם מתמודדים. רבי נחמן מברסלב אומר שיש עניין שהכל יתהפך לטובה. בדיוק כמו המכבים המעטים שנשארו נאמנים לבורא עולם ולתורתו, כך גם אנו יכולים לנצח את כל המאיימים עם הטילים והפצצות למיניהם. גם הם רבים מאיתנו. אם נלמד מהנרות הקטנים, אותם נדליק בהמשך חודש כסלו, נביס את החשיכה וננצח. 
 
ההיסטוריה מראה לנו אינספור מקרים בהם היינו, עם ישראל, בעמדה נחותה מול האויבים, בצד המנוצחים. אבל כנגד כל הסיכויים, ברגע של חשבנו ולא ציפינו לזה – ניצחנו. ראינו איך האויב ומנהיגיו זחלו על גחונם. אחמדיניג'אד, אתה שומע?
 
לפעמים אנחנו למטה, אבל לעולם לא בחוץ. האור של חודש כסלו והנרות הקטנים, אך הענקים במשמעותם, מרימים אותנו למעלה, מוציאים אותנו מהחושך. אל תאבדו את התקווה, הישועה בדרך. 
 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע