chiddush logo

תפילה לקיום התורה - לאור ההגדה (א)

נכתב על ידי zeev148, 26/3/2015

  תפילה לקיום התורה – הגדה של פסח – ע"פ ילקוט מעם לועז

     רבונו של עולם, מלך רחמן, השולט בכיפה ובבריאה ובכל העולמות כולם!!! זכני לקחת מוסר לעצמי, ולהכניע לתמיד את האפיקורסיות שבתוכי!! זכני לשרוף החמץ הרוחני, לסלק את פרעה שעליך מתוכי שוב ושוב ושוב חולק, בין באונס ובשוגג, בין לכאורה מבלי לשים לב, בין במזיד היינו ביודעין, ובפרט כשמתריס כלפי מעלה דיבורים קשים!

אנא, עקור ממני הרצון ההרסני לענג את "עצמי" בניגוד לרצונך, בוראי.

חנני בדעת שתכלית התעוררות הרצון לרע ולתאווה היא שאכניעו, ושאשפיל את עצמי עד עפר, ואקטין את עצמי עד דלא ידע, ואהיה לאין ואפס, לבחינת אין עוד, היינו ל"עוד מעט ואין רשע, התבוננת על מקומו ואיננו". ואז תהיה לבד, במקומי ובכלל, ועל ידי זה תתפשט השמחה בתבל ומלואה!

זכני לידע היטב שכאשר אתה יתברך חפץ, עושה כל גלגל תפקידו כפי הטבע שטבעת בו, אך כשרוצה אתה לעשות נס, אתה משנה טבעו כמלך בממלכתו, כי בידך לבד מצוי השלטון, וכולם סרים למרותך. וכמו כן כאשר שומעים וסרים למצוותיך אתה עושה נסים להיטיב לעמך ולעושי רצונך. אנא, זכני להימנות על יראי שמך, ואשמע לך מאהבה ומיראה טובה, ומתוך רצון והשתוקקות עזה לעשות נחת רוח לך, ולא להנאתי ולטובתי, לבריאותי ולפרנסתי, או להבטחת עולם הבא שלי, אלא כעבד שחש "עצמו" כאין ואפס ואין לו שום רצון זולת לשמש את קונו, ולגלות לכולם שרבו לבדו שליט ומושל בעולמו!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע