chiddush logo

ניתוח עפעפיים: דברים שחשוב לדעת

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 6/11/2019

ניתוח עפעפיים, הידוע גם בשם בליפרופלסטי (blepharoplasty), הוא הליך כירורגי קוסמטי נפוץ, שמיועד לשפר את מראה העפעפיים הכבדים והשמוטים. ניתוח זה יכול להקל גם על בעיות הנגרמות כתוצאה מעודף עור סביב העיניים.

ניתוח עפעפיים שמבוצע לפעמים כחלק מטיפול למתיחת פנים, הוא הליך פשוט וקטן יחסית, אך הוא מעורר חרדות בקרב לא מעט אנשים שעומדים לעבור את הניתוח.

כיצד יכול להועיל לכם ניתוח עפעפיים המבוצע על ידי מנתח פלסטי מומלץ ומנוסה, במה הוא כרוך ולאיזו תקופת החלמה ניתן לצפות. הנה כל מה שרציתם לדעת.

מדוע יש אנשים שצריכים או רוצים ניתוח עפעפיים?

ככול שאנחנו מתבגרים, העור סביב העיניים מתחיל ליפול והעפעפיים נוטות לשקוע. זה גורם לשקיות עיניים או לכיסוי העיניים. יש אנשים שסובלים גם מכיסים של עודפי שומן סביב העיניים, שעלולים להוביל לאותם עפעפיים כבדים ונופלים.

עודף עור סביב העיניים יכול להיגרם גם מתקופה ארוכה של אלרגיות, זיהומים המותחים את העור, עישון או חשיפה ממושכת לשמש.

לפעמים, עודף עור זה יכול להיות ממש כבד, מה שמקשה על פתיחת העיניים ועלול להשפיע על היכולת לראות. ולפעמים, יש אנשים שפשוט לא אוהבים את מראה העפעפיים הנפולים שלהם.

בכול מקרה, ניתוח להסרת עודפי העור או השומן מהעפעפיים יכול לעזור הן מבחינה רפואית והן מבחינה קוסמטית.

מהו סוג ההרדמה המשמש לניתוח העפעפיים?

את ניתוח העפעפיים ניתן לבצע בהרדמה מקומית או בסדציה. המשמעות היא שהעפעפיים יהיו מורדמים, למרות שהמטופל ער, אבל מרגיש נינוח ומנומנם.

הניתוח יכול להתבצע גם בהרדמה כללית, כשהמטופל ישן לאורך כל ההליך.

לגבי האפשרויות וההעדפות שלכם או של המנתח, תוכלו לבדוק עם המנתח שלכם בפגישת הייעוץ לפני הניתוח.

ברוב המקרים תוכלו לחזור הביתה ביום הניתוח.

ניתוח עפעפיים – במה זה כרוך?

יש ניתוח שמתבצע בעפעפיים העליונים ויש ניתוח המתבצע בעפעפיים התחתונים, או בשניהם. ניתוח זה מצריך הסרת הרקמה העודפת הגורמת למראה העפעפיים הכבדים, העייפים או הרפויים.

-          מהו ניתוח עפעפיים עליונים?

ניתוח עפעפיים עליונים מתבצע מן הסתם על העפעפיים העליונים כדי לסייע לשפר את הטונוס של העור ולהדק את העור בין הגבות לריסים העליונים. ניתוח זה יעזור למזער את עודפי העור שגורמים למראה של עפעפיים עליונים כבדים וקמוטים.

המנתח יבצע חתך בעור העפעף העליון במקום בו העור מתקמט באופן טבעי, כדי למזער את ההצטלקות.

לאחר מכן המנתח יסיר את עודף הרקמות הגורם לכבדות העפעפיים (למשל, שומן, שריר או עור עודף), לפני שיסגור את החתך בעזרת תפרים קטנטנים. תפרים אלה אמורים להתמוסס במהלך השבועות שלאחר הניתוח.

ניתוח זה אורך ברוב המקרים כשעה.

-          מהו ניתוח עפעפיים תחתונים?

הניתוח מתבצע על העפעפיים התחתונים כדי לתקן עור ושקיות עיניים בין הריסים התחתונים לקצה הלחי. ניתוח זה יכול לתקן גם עורר כהה ומחוספס וגם נפיחות מתחת לעיניים.

בניתוח העפעף התחתון, המנתח יבצע חתך, בתוך העפעף התחתון או מתחת לקו הריסים התחתון. לאחר מכן הוא יסיר את העור הרופף והמחוספס ואת הרקמות השומניות הגורמות לצניחת העפעפיים התחתונים ויוצרת מראה של כבדות.

לאחר הסרת הרקמות העודפות, המנתח יסגור את החתך על ידי תפרים או פסי תפר. במקרה של פסי תפר, אלה יוסרו בקליניקה כשבוע לאחר הניתוח.

ניתוח זה אורך בדרך כלל זמן רב יותר מהניתוח בעפעף העליון ויכול להימשך כשעתיים.

מהי תקופת ההחלמה לאחר ניתוחי עפעפיים?

לאחר הניתוח תקבלו תרופות לשיכוך כאבים בהן תשתמשו ברגע שההרדמה נעלמת. ייתכן שתהיו עם תחבושת על העיניים למשך זמן קצר, כדי למזער אפשרות של חבלה.

אזור העיניים שלכם – תלוי אם עברתם ניתוח עפעפיים עליונים, תחתונים או שניהם – ירגיש נפוח, רגיש וחבול בימים שלאחר הניתוח. ייתכן שגם שתרגישו יובש בעיניים.

הרופא ייתן לכם הנחיות ברורות כיצד לנקות את העיניים ואיך לטפל בהן בשבועות שלאחר הניתוח. המנתח שלכם עשוי גם לתת לכם קרם אנטיביוטי שסייע למניעת התפתחות של זיהום בתהליך הריפוי של העיניים.

בדרך כלל, הנפיחות והחבורות ייעלמו לאחר כשבוע, אבל זה יכול לקחת גם כשישה חודשים עד שתתחילו להרגיש את מלוא היתרונות של ניתוחי העפעפיים שעברתם.

בדרך כלל תצטרכו להיעדר כשבוע מהעבודה כדי להחלים מניתוח העפעפיים. כמובן שיהיה עליכם להימנע מנהיגה למשך מספר ימים, או לפי המלצת המנתח.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע