chiddush logo

האם גדולי התורה נלכדו בסבך סנוורים (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 15/3/2025

 בס"ד.


האם גדולי התורה נלכדו בסבך סנוורים.
-------------------------------------------------------
בפרשת ויקהל נדרשת שוב התורה למצוות השבת 
 והיא מתייחסת למצווה זו ברבים :  "דברים"
"אלה הדברים אשר ציווה ה' לעשות"
 ומה הם הדברים ? 
: ראשית לעשות מלאכה בששת הימים
 ואחר כך לשבות ולעשות את השבת..
 והאור הגדול לעניין השבת מצוי דווקא בפרשה הקודמת :
 פרשת  "כי תשא".
שאם ייקלט סוף סוף אור זה יביא הוא מזור לעם הזה.
 ישוב לאחדנו לכלל - גוי אחד בארץ. והדרך תסלל לגאולה השלמה
 האור הוא כנרמז אורה של מצוות השבת .
 גם שם בפרשת כי תשא  מצוות השבת מורכבת משניים :
ראשית : עשיית מלאכה בששת הימים ואחר כך גם מנוחה ושביתה ביום השבת .
 שאין משמעות למנוחה ביום השבת בלוא קיום הרישא של מלאכה בששת הימים.
 והנה בפרשת כי תשא  מופיעה מצוות השבת פעמיים:
 פעם אחת באריכות  בלשון רבים כפנייה לכלל ישראל  בבחינת : "תעשה מלאכה".
 ופעם נוספת בפנייה נוספת לכל יחיד בישראל  המצווה עליו אישית לאמור : 
"ששת ימים תעבוד וביום השביעי תשבות .....".
 שוב לצוות גם על כל יחיד  את הציווי הכפול  : גם עבודה וגם שביתה.
 גם ששת ימי המעשה וגם השבת.
 למה חשה התורה צורך להוסיף פעם נוספת ציווי על השבת וכאמור הפעם לכל יחיד מישראל .
 אלא שתורת אמת שניתנה מפי הגבורה, צופה פני כל הדורות וידעה היא :
כי יקום דור אשר יבקש לבטל  את החלק הראשון של מצוות השבת :
של "ששת ימים תעבוד" .
ועוד יגדילו  ויתלו בה בתורה  - משוגה זו... 
ודוק משוגה זו גוררת גם משוגות נוספות וקשות המשסעות ומפלגות את העם הזה.
 והכל כדי בזיון וקצף - לא פחות .
 אז  אולי ירחם עלינו ה' וגדולי תורה אלה יתעוררו הפעם לשעות גם לחוכמת המסכן.
 לזו האמת הזועקת - ולו למען אחדות כלל ישראל וגאולתו.
 משה אהרון
 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (16/3/2025)
בס"ד.
וכי למה בפעם השניה בפרשת כי תשא
הציווי ליחיד גם על מלאכה וגם על שביתה
מצוי בתווך בין פסח לעצרת [שבועות].
לומר לך שאין תורה נדבקת
לחירות אלא בקיום מלוא של מצוות השבת
גם מלאכה וגם שביתה.
משה אהרון .
ציורים לפרשת שבוע